sniper80
Well-known member
In zijn tweede seizoen Alonso verslagen? Hamilton reed enkel in 2007 met Alonso samen hoor, in 2008 werd die vijfde in het WK met Renault.Je kan dat wel zeggen van Hamilton dat hij niet meer "uitstekend" is vanaf 2022 maar hij is ook heel oud in F1-termen maar het is absoluut niet zo dat Hamilton maar met één technologische generatie F1 goed was. Wat zeggen we dan over Alonso die paar keer door Stroll werd verslagen.
Wat Kris Wauters allemaal bij één zevert, is eigenlijk de reden waarom ik geen F1 meer wil zien door Vlaamse commentatoren.
- Hamilton is in zijn debuutseizoen 2de in de eindstand en evenaarde Fernando Alonso
- In zijn tweede seizoen Alonso verslagen en WK geworden
- Button verslagen in hetzelfde team behalve 1 seizoen
- Rosberg meerdere seizoenen verslagen behalve 1 seizoen
Nadien kwam de 4 wk's overmacht
Alonso, Button en Rosberg verslaan in dezelfde auto, dat is geen klein bier.
Het is pas wanneer die tegen de 40 zit dat de rest hem kan evenaren. (Russel en Leclerc die we ook niet beschouwen als klein bier.)
Ik ben niet eens een Hamilton fan maar het verbaast mij toch dat die soms onderwaardeerd wordt.
Misschien is dat door die tweespalt: Britse overmacht in F1-industrie en media vs de rest van de wereld. Of dat Hamilton op kousenvoeten meermaals WK werd met Bottas naast hem. Ofwel omdat Hamilton te "mainstream" is? (Want het zijn de hipsters die achteraf Vettel en Alonso bejubelen. Ik krijg het van die pipo's die Vettel terug in F1 wil zien terwijl Stroll er heel soms in slaagde om beter te kwalificeren dan Vettel.)
Button verslagen bij McLaren? Ik dacht het niet, Button is de enige rijder die over de tijd die ze samen reden meer punten heeft gescoord.
Ook met de andere teamgenoten zijn de verschillen niet zo groot als je denkt:
.