FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dat de FIA en Liberty Media vorig jaar in Jeddah bewezen hebben zich weinig tot niets van politieke onrust en dreiging aan te trekken, anders zou je nog vrezen voor een afgelasting van de Braziliaanse GP.

Zo’n show al, en dit is dan nog maar de launch party…

Ik heb een ticket kunnen bemachtigen voor de grandstand via de Amex presale. No brainer, kansen zijn 50/50 dat ik ga in 2023 maar zoniet verkoop je dat ticket voor een mooie meerwaarde.

Hetgeen me zou tegenhouden is dat het vreemd genoeg Vegas is. Daar ben ik maar ~15-20 dagen per jaar en er daarvan 3 ‘opgeven’ aan F1 conflicteert met mezelf gezien ik dan geen ‘Vegas-y’ dingen kan doen…

Ik heb net zo een virtual onboard gezien van het circuit in Vegas maar wa is me da zeg.

De F1 is zichzelf kapot aan het maken :(

Ik heb net zo een virtual onboard gezien van het circuit in Vegas maar wa is me da zeg.

De F1 is zichzelf kapot aan het maken :(
Zichzelf kapot aan het maken?

Enkele puristen zullen het blasfemie vinden en afhaken. In de plaats komt er voor elke afhakende purist 5 keer een nieuwe supporter. De tickets in Vegas zijn sch*teduur, en toch zal het uitverkocht zijn. Ondertussen is de F1 populairder dan ooit (behalve bij enkele puristen).

De F1 als business lijkt me heel gezond op dit moment… ze organiseren het in Vegas ook gewoon zelf hè, een model dat ze in de toekomst meer willen toepassen. De kassa zal rinkelen!

Probleem met die ‘nieuwe’ fans is dat die na een tijdje het wel gezien zullen hebben en tegen die tijd hebben vele trouwere fans afgehaakt door het circus dat ze er van maken.

Zichzelf kapot aan het maken?

Enkele puristen zullen het blasfemie vinden en afhaken. In de plaats komt er voor elke afhakende purist 5 keer een nieuwe supporter. De tickets in Vegas zijn sch*teduur, en toch zal het uitverkocht zijn.
en toch zullen er veel van de aanwezige fans niks van de race zien.
en dan is het iets dat veel geld opbrengt, maar waar niemand eigenlijk in geïntresseerd is.

en toch zullen er veel van de aanwezige fans niks van de race zien.
en dan is het iets dat veel geld opbrengt, maar waar niemand eigenlijk in geïntresseerd is.
Wat je hierboven schrijft is 1 van de redenen voor mij om niet te gaan. Als ik 7 of 9 dagen naar Vegas ga, amuseer en feest ik me 7-9 dagen te pletter.
Ik weet niet of ik die tijd aan een F1-race wil besteden, ook al ben ik een die-hard fan. Ik DENK dat ik deze liever op TV kijk en de maand ervoor naar Vegas ga, als het nog lekker warm is en de poolparties nog doorgaan.

Probleem met die ‘nieuwe’ fans is dat die na een tijdje het wel gezien zullen hebben en tegen die tijd hebben vele trouwere fans afgehaakt door het circus dat ze er van maken.
Als je veel social media leest is het inderdaad om te klagen over de prijzen van de tickets (en dan hoor ik ook veel Amerikanen!), de logementen en hun prijzen, de manier waarop Liberty 'fans' bestolen heeft door ze te laten betalen om early tickets te kunnen kopen en waar ze uiteindelijk niets van early gezien hebben.

Dit zijn gewoon evenementen die niets. 0,0 met autosport te maken hebben. Enkel de show telt. Net zoals we al evenementen hebben zoals Jeddah, Miami, Azerbeidzjan, Vietnam (dat uiteindelijk gelukkig niet doorging), Qatar in de toekomst,... Ik begrijp dat je zo'n races ook erop wil en dat die ook belangrijk zijn, maar deze zorgen echt niet voor een meerwaarde voor de sport op zichzelf. Als dit een one-off event was zou je nog kunnen zeggen, maar het is duidelijk dat we er jaren aan vast zitten. Liberty heeft sinds ze overgenomen hebben van Bernie echt wel hun best gedaan om het beter te maken. En zijn ze ook in geslaagd. Op tv is het aangenaam om volgen. Social media die Bernie nog verbood, die het meer toegankelijk maakt. Maar de slinger is de laatste 2 jaar zo doorgeslagen naar het commerciële en al de show dat het cringy wordt. En niet alleen bij de fans, maar ik heb ook meer en meer het idee dat de rijders opkijken tegen al die zaken. Aan het gezicht van Verstappen op die auto in Mexico toen ze hem het podium op zetten was ook duidelijk tegen zijn zin. Om nog maar te zwijgen over het hele circus toen hem in Suzuka op zijn troon moest gaan zitten.

Wat je hierboven schrijft is 1 van de redenen voor mij om niet te gaan. Als ik 7 of 9 dagen naar Vegas ga, amuseer en feest ik me 7-9 dagen te pletter.
Ik weet niet of ik die tijd aan een F1-race wil besteden, ook al ben ik een die-hard fan. Ik DENK dat ik deze liever op TV kijk en de maand ervoor naar Vegas ga, als het nog lekker warm is en de poolparties nog doorgaan.
Als gij uw zelf al een die hard fan vind 😂

Ik heb u hier al uitspraken weten doen die vooral het tegenovergestelde bewijzen maar kom.

Dat de tickets de deur uitvliegen wil nog steeds niet zeggen dat de sport aan het groeien is. Er gaat eerst een piek komen maar het zal dalen op deze manier.

Dit zijn gewoon evenementen die niets. 0,0 met autosport te maken hebben. Enkel de show telt. Net zoals we al evenementen hebben zoals Jeddah, Miami, Azerbeidzjan, Vietnam (dat uiteindelijk gelukkig niet doorging), Qatar in de toekomst,...

Specifiek Azerbeidzjan vind ik nu net wel een meerwaarde hebben, bijna steevast leuke races, er kan ingehaald worden, paar leuke secties... Van mij mag het zeker blijven.

Als gij uw zelf al een die hard fan vind 😂

Ik heb u hier al uitspraken weten doen die vooral het tegenovergestelde bewijzen maar kom.

Dat de tickets de deur uitvliegen wil nog steeds niet zeggen dat de sport aan het groeien is. Er gaat eerst een piek komen maar het zal dalen op deze manier.

Wat een zelfingenomenheid.
Ik kijk sinds 1998, heb sindsdien misschien 5 races gemist. Waar ik ook ter wereld ben, in welke tijdszone ik ook zit: ik pas mijn schema aan.

Dus omdat ik er een andere mening op na hou, ben ik geen ‘echte’ fan?

Wel ja, gij uw mening, laten we het zo zeggen.

Ik ben alvast blij dat de F1 verandert zoals het nu doet.

Specifiek Azerbeidzjan vind ik nu net wel een meerwaarde hebben, bijna steevast leuke races, er kan ingehaald worden, paar leuke secties... Van mij mag het zeker blijven.
of Qatar een goeie race was (en zal zijn) laat ik in het midden, maar daar heb je toch geschiedenis met MotoGP. genoeg om niet te spreken van "enkel voor de show", ik herinner er mij daar eigenlijk niks van.
de show-GP in de VAE is eerder Abu Dhabi.

of Qatar een goeie race was (en zal zijn) laat ik in het midden, maar daar heb je toch geschiedenis met MotoGP. genoeg om niet te spreken van "enkel voor de show", ik herinner er mij daar eigenlijk niks van.
de show-GP in de VAE is eerder Abu Dhabi.
Qatar en Azerbeidzjan zet ik in dat rijtje niet zo zeer voor de show, maar vanwege landen met bedenkelijke praktijken. VAE en Bahrain mag je dus eigenlijk ook wel toevoegen. Vrij autoritair en corrupt en F1 (en sport in het algemeen) gebruiken voor het schoon maken van hun wereldwijd imago. En dan kom je toch weer uit bij eerder commerciële redenen dan puur voor de sport op zich (maar die gaat elk land op de kalender wel op een of andere manier hebben natuurlijk)
Qatar wil ik nog het voordeel van de twijfel geven vanwege toch al 1 circuit specifiek voor racen gemaakt, de geschiedenis in MotoGP (idem trouwens voor Bahrein en UAE die nog wel enkele raceklassen hebben). Nog nieuw in planning/aanbouw voor F1. Maar uiteindelijk gaat net dezelfde reden als het WK voetbal (waarvan nu de reeds vermoede verhalen stilaan bovenkomen en soortgelijke verhalen van corruptie hebben we rond de GP van Vietnam ook gezien trouwens) ervoor zorgen dat ik die GP niet in het WK vind thuishoren.
Azerbeidzjan heeft inderdaad al enkele leuke gp's opgeleverd. Maar ik vind dat nog altijd geen track voor te racen. We halen daar van de hoogste snelheden op het seizoen op een stratencircuit met armco's op paar cm. De laatste jaren zijn er daar al enkele zware klappers geweest. Ik denk dan aan Verstappen zijn klapband waar hij gelukkig rechts de muur in hing maar even goed links op de pit ingang kon crashen. Dan die idiote passage door die kasteelpoort. Dat is toch enkel om voor show en spektakel te zorgen? En die evolutie van racecircuits naar onveiligere stratencircuits vind ik toch ook wel kwalijk te nemen aan F1. Jeddah, Vegas... Elk stratenciruit moet sneller en gevaarlijker worden terwijl de circuits die moeten investeren in veiligheid links gelaten worden. Mijn buren zijn trouwens azeri's en die spreken toch minder positief over het bestuur van het land dan wat er vanuit het Westen hier vermoed wordt.

Norris was vandaag ziek afwezig bij McLaren. Vermoedelijk een voedselvergiftiging. De Vries heeft al een zitje gepast kwestie van voorbereid te zijn op een eventuele vervanging.

Vandoorne trouwens geopereerd aan appendicitis zoals Albon. Zal niet deelnemen aan de WEC rookie test in Bahrein van zondag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan