FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die commentatoren van Playsports hebben toch ook niet al teveel race inzicht.
Hamilton bleef niet lang genoeg buiten na pitstop van Max om er voordeel uit te halen,dat was me al direct duidelijk.

Ben ik de enige die 10s voor Ricciardo veel te mild vond? Had minstens een drive trough mogen zijn vind ik. Voor de rest goeie race van hem, maarja, toch maar dubbel door die fase.
Drive throughs doen ze toch nog maar amper?
10s is vrij standaard voor zo'n actie, en meer moet dat imo niet zijn

oh ffs, kunnen ze bij F1 hun schema niet aanpassen aan het fucking winteruur... race is om 21u gestart, op hun website stond 22u :wallbash: :wallbash: :wallbash:

En dan werkt die F1TV nog enkel op mijn gsm :S

In de app klopte de starttijd wel.

Anyhow f1tv is bagger vandaag.
Ik kijk altijd op meerdere plekken voor het start uur :) zo ben ik zeker.
Had gisteren geen problemen met F1TV op men AppleTV.

Hamilton had hier toch een echte kans om te winnen.
Maar Mercedes heeft die kans weggegeven door de medium-hard strategie.
Voorbije twee jaren hebben ze Hamilton toch al redelijk wat wins (en een titel) gekost door slechte strategische keuzes.

Drive throughs doen ze toch nog maar amper?
10s is vrij standaard voor zo'n actie, en meer moet dat imo niet zijn
Doen ze inderdaad amper. Maar als een andere rijder er compleet uit ligt en de fout is redelijk eenzijdig, dan mag dat invloed hebben op de zwaarte van de straf vind ik. Als Yuki daar gewoon verder kan rijden, verandert dat de zaak.

Het Russell incident vorige week vond ik misschien ook te licht bestraft. 10s had ik daar wel gepast gevonden. Het was de openingsronde en Sainz doet daar inderdaad een bruuske beweging, dus het was minder eenzijdig dan nu. Maar de polesitter ligt er wel meteen uit en Russell komt er uiteindelijk grotendeels mee weg.

Edit: Ben er nog even wat verder over gaan opzoeken en bij het incident vorig jaar na de GP van GB is deze discussie nog uitgebreid gevoerd geweest. Er wordt al jaren niet meer gepenaliseerd op basis van gevolg. En de redenen daarvoor zijn duidelijk en begrijpelijk. Ik moet m'n eerdere mening dus wat bijvijzen. Maar hoe het nu werkt lijkt me toch ook niet ideaal.

5 en 10 sec hebben totaal geen consistent effect. De zwaarte van die straf is compleet afhankelijk van de periode van de race wnr de straf is gegeven (laat, vroeg, na SC, ...), wanneer ze 'opgenomen' wordt, en de persoonlijke prestatie van de rijder of die van achter hem.
Dus hoe kan je zo'n incidenten dan ook consisten bestraffen? In 't geval van Ricciardo blijf ik er bij dat hij er gewoon mee wegkomt nu. Op de 2 strafpunten na, maar daar geeft hij nu uiteraard geen f*ck om.

Laatst bewerkt:
Hamilton had hier toch een echte kans om te winnen.
Maar Mercedes heeft die kans weggegeven door de medium-hard strategie.
Voorbije twee jaren hebben ze Hamilton toch al redelijk wat wins (en een titel) gekost door slechte strategische keuzes.
Mercedes is de laatste 2 races wel echt sterk. Ligt dat nu aan het circuit of zijn ze Ferrari nu echt voorbijgestreefd?

Ferrari wel echt zwak gisteren amai.

niet op hopen.
Stroll heeft er 5, dus redelijk safe (niet zoals Gasly die tot eind mei niks meer mis mag doen)
en Aston Martin heeft ook Drugovich als reserve, die gewoon de voorkeur gaat krijgen moest dat nodig zijn.

ik denk dat het belangrijker nieuws is, in de zin dat Hulkenberg daar dus weg is.

Laatst bewerkt:
Ik ben er niet van overtuigd dat Drugo de voorkeur gaat krijgen. Ja, hij is de recentste F2 kampioen maar Stoffel heeft wel al veel meer ervaring ivm F1 en in de autosport in het algemeen en is wereldkampioen FE.

Ik ben er niet van overtuigd dat Drugo de voorkeur gaat krijgen. Ja, hij is de recentste F2 kampioen maar Stoffel heeft wel al veel meer ervaring ivm F1 en in de autosport in het algemeen en is wereldkampioen FE.
Stoffel is ook al 30+ en Drugovich heeft een sponsor van 7 miljoen.
en we weten allemaal waar de prioriteiten van F1-teams liggen...

er wordt nu zo'n beetje gedaan alsof Vandoorne "terug in de F1" zit, maar hij had de voorbije exact dezelfde rol bij betere teams.

Hangt er een beetje vanaf wie de meest beschikbare is op dat moment. En dat zal Drugovich zijn in veruit de meeste situaties :p.
Moet al een situatie zijn dat Drugovich er niet is juist op die ene GP én de vrijdagavond ontdekt papa Stroll dat hij een reserverijder moet inschakelen én papa Stroll is niet vergeten dat Stoffel daar juist is (want ik zie hem nog rap Ricciardo ofzo snel opbellen :p.)

Ik zou er niet op hopen. De vorige keer dat Stoffel de reserverijder was en beschikbaar (bij Mercedes), mocht hij nog steeds niet rijden en namen ze nog altijd iemand anders.

Maar bon, als reserverijder krijgt hij ook een welbepaald salaris. Dus dit spekt wel zijn bankrekening.

Laatst bewerkt:
Schumacher crasht gewoon te veel. En tov een oude knar als Magnussen brengt jonge hond Schumacher veel te weinig tov tegen Mazepin.
lijkt mij bijna logisch dat die eruit gaat.

Journalist tegen Alonso: Waarom krijgt VD geen kansen meer in de F1?
Alonso: Maar allé gast dat is toch duidelijk? Hij is oud en versleten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan