FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verstappen is gewoon 2 klassen beter dan de rest.
Bwa... hij is een keer gespind en toen hij Leclerc de eerste keer inhaalde slaagde hij er niet eens in om de apex te pakken. Zoveel speciaal vond ik het niet. :laugh:
Grapje hé mannen. Magistrale drive van Max. Deed me zelfs denken aan Senna in z'n hoogdagen.

Verstappen (En Lewis) is toch een andere klasse dan de rest.
Ferrari... tja
Ook inderdaad leuk om Lewis nog eens op z'n best te zien. Ik vraag me af of Mercedes volgende keer dichter bij Red Bull zal zijn wanneer ze de vloer meer gaan testen op flexibiliteit.
En Ferrari.... eigenlijk is dit kampioenschap een lachertje voor Red Bull hé. Het is toch een heel verschil indien je het tegen
Sorry maar Ferrari verknalt het bij alonso dan bij vettel en nu bij Leclerc.

Willen ze uberhout wel de WK winnen?
Bij Vettel had ik eerlijk gezegd meer de indruk dat het Vettel zelf was die het verknalde....
Alonso een Lawrence Stroll samen in 1 team... Amai... dat belooft.

Die radio's worden epic.

Maar zoals ik al zei: bij AM in F1 >>>> niet in F1.

En best wel opvallend: Vettel heeft met zijn aankondiging vorige week zogezegd zijn team verrast, nu kondigen ze Alonso aan. Ofwel waren het korte onderhandelingen (en gaat hij een pak geld verdienen), ofwel waren ze al van plan Vettel buiten te gooien

Die radio's worden epic.

Maar zoals ik al zei: bij AM in F1 >>>> niet in F1.

En best wel opvallend: Vettel heeft met zijn aankondiging vorige week zogezegd zijn team verrast, nu kondigen ze Alonso aan. Ofwel waren het korte onderhandelingen (en gaat hij een pak geld verdienen), ofwel waren ze al van plan Vettel buiten te gooien

Er waren toch al eerder op het jaar geruchten van Alonso bij Aston Martin? zo verrassend is dat toch allemaal niet.
Als je de lichaamstaal zag van Vettel, dan zag je toch dat hij er niet 100% meer gelukkig was.

AM heeft een grote naam nodig. (Ik denk op een podcast van The Race zei men dat Vettel quasi alle reclame/marketing deed bij Aston Martin. Je kan inderdaad moeilijk afkomen met Gasly, Lance, Albon, Piastri, Mick,... in een Aston Martin reclame.

En Alpine ging toch niet meer groeien. Alpine was toch ook de mist ingegaan afgelopen zondag en meermaals bij Alonso qua strategie. Niet veel beter dan Ferrari wat er daar rondloopt qua strategie. :p

OK qua wagen zet hij een stap achteruit maar bij AM zie ik meer potentieel om nog in een top drie te geraken dan Alpine op 1-2 jaar tijd.

"shock deal" , "surprise announcement",... Toch allemaal serieus overdreven door de media. Ik vind dit allemaal geen verrassing.

Shock deal is dat niet nee, maar ge zegt dat verrast zijt dat Vettel weg is, en dat van plan waart om met hem door te gaan, is het toch opvallend dat ze op een (race-)weekend alles rond krijgen.

Bij Vettel had ik eerlijk gezegd meer de indruk dat het Vettel zelf was die het verknalde....
Was dat niet dat jaar dat eigenlijk Ferrari met een "illegale" wagen rondreed waardoor ze met meer vermogen rondreden.

En Alonso nu bij AM, tja money grab zou ik zeggen. Force India(/AM) was deftig toen die mercedes engine 1sec sneller was dan de andere motoren, ik zie die nooit meer vooraan meestrijden.

Shock deal is dat niet nee, maar ge zegt dat verrast zijt dat Vettel weg is, en dat van plan waart om met hem door te gaan, is het toch opvallend dat ze op een (race-)weekend alles rond krijgen.

Voor hetzelfde geld zit Lawrence Stroll al te praten met Alonso sinds mei en heeft Vettel Aston Martin al een tijdje terug ingelicht over zijn toekomstplannen.

Dat gaat niet op een raceweekend geregeld geweest zijn.

Weet je wat pas een verrassing zou zijn.
Ricciardo naar Alpine :p. Dat zou een shock zijn.

Zou wel hilarisch zijn. De verrader keert terug :p

Laatst bewerkt:
Michael Schumacher, toch volgens veel 1 van de allergrootste ooit, heeft in de feederseries ook niet echt veel laten zien. HH Frentzen kwam daar stukken beter uit en toch is zijn F1 carrière op een sisser uitgedraaid.
Dat zijn volgens mij typische pre-internet cowboy verhalen. Toen kon ge niks nakijken, en verhalen die groeien/vervormen natuurlijk altijd wat van mond tot mond.

Ik herinner me dat zelf ook hoor.
Die 3 gasten kwamen via een compleet andere weg. Via de sportcars.
En ook : het is toch ook vooral de auto die het hem doet, want Schumacher was helemaal zo goed niet voor de F1.

Ik herinner me ook wel dat Wendlinger de beste zou geweest zijn.

Maar als je daar nu de feiten van op zoekt.

Schumacher is gewoon als een komeet naar de F1 gegaan.
Duitse Formula Konig gedomineerd, jaar erna Duitste F3 gedomineerd.
Volgens mij was alles toen ook nog niet zo internationaal vandaar dat je vaak enkel zo Duitse, Italiaanse of Engelse resultaten terug kan vinden.
Eén internationale F3 race gedaan. Namelijk Macau : gewonnen
En dat is het eigenlijk. Daarna zat die in F1. Beetje Verstappen/Raikonnen stijl dus.
Maar die was wel degelijk heel goed in de feeder series. Misschien niet zo goed om te verwachten dat hij de beste F1 piloot ooit (statistisch gezien) zou worden.
En dan is het nog dat verhaal van 'sportcars'. Tussen zijn F3 seizoen door heeft die 3 keer met die Sauber gereden. Twee keer 2de, en één keer gewonnen. Ook niet echt slecht denk ik.
Maar dat die gasten een compleet andere weg hadden gevolgd dat is ook meer legende dan waarheid. Had Max 3 keer LMP2 of LMP1 tussendoor gereden dan had die ook een compleet andere weg gevolgd.

Frentzen zijn pre F1 record daarentegen. Dat trekt op compleet niks.
18de, 14de in F3000 (als je op de seizoenen klikt zie je dat zijn ploegmaat Irvine 3de werd bijvoorbeeld).
9de in Japanse F3.
En inderdaad. Eén race in die Sauber.

En Wendlinger zit er zo wat tussen.
En effectief, ook maar 3 races met die Sauber (2de, 1ste, 9de).

Dus als ik dat nu naar terug kijk. Dan stak Schumacher in de feeder serieus torenhoog boven die gasten uit.
En over die Sauber kan je niet heel veel zeggen aangezien het over zo weinig races gaat. Maar hij was daar zeker niet slechter dan die andere 2.

Edit : ondertussen valt me op dat ze in 1989 alle 3 Duitste F3 reden.
En ze werden 1ste 2de en 3de in de eindstand.

1. Wendlinger : 164
2. Frentzen: 163
3. Schumacher: 163

Voor Schumacher was dat wel het eerste seizoen in F3. Het jaar erna domineert hij die hele klasse. Voor Wendlinger het 2de wat toch een groot voordeel is. En voor Frentzen zou ik het niet weten.

Laatst bewerkt:
Er zit precies nog een hoop Silly Season drama aan te komen.
Blijkbaar zou Piastri al een voorcontract hebben om volgend jaar Ricciardo te vervangen.
Bij Alpine wisten ze zogezegd pas gisteren dat Alonso bij AM heeft getekend, ze zijn daar overtuigd dat Piastri contractueel verplicht is bij hen te rijden als ze hem een aanbod doen.

Bron: Andrew Benson, Albert Fabrega op Twitter.

Edit: pittig interview met Szafnauer over de situatie: https://www.autosport.com/f1/news/a...-wake-of-shock-alonso-exit-10347648/10347648/

Laatst bewerkt:
Alonso, Vettel, Hamilton...etc... serieus..gtfo.

Als iemand getriggerd is.
Das de bedoeling.

Wel wat ondankbaarheid in heel dit zaakje. Ricciardo die zo te weten komt dat ze hem buiten willen kieperen. Piastri die "vriendelijk" bedankt nadat Alpine hem door F3 en F2 heeft gesteund.

Jawatte man. Is Alpine dan zo'n ramp om voor te rijden ofzo?
Ook wel erg voor heel de crew (factory, engine, etc,..) om gemotiveerd te blijven voor de weg naar de top te bereiken.
Ik wil wel voor Alpine rijden!
Ik hoop wel dat ze Ricc niet terughalen. Vond het laf om Alpine/Renault te laten stikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan