FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat toch de moeilijke discussie

Als je geen track limits hebt, ziet het er zo uit. En dat is te belachelijk

Vorig jaar in de F1 was het ook belachelijk omdat de ene bocht wel telde en de andere niet.

Liever dat ze consequent zijn en dat de witte lijn de witte lijn is zoals vandaag maar ik denk dat de grootste probleem is dat je als driver niet echt voelt/ziet wanneer je over de witte lijn bent of niet.

Dan kan je zeggen "sausage kerbs" maar die dingen zijn veel te gevaarlijk.
Dat is in Amerika he, daar moeten ze toch altijd met alles overdrijven :unsure:

Ik denk in de eerste plaats omdat een rijder inderdaad de lijn niet kan zien en meer op het gevoel rijdt. Misschien moeten ze de lijn gelijk de lijnen op de autostrade maken zodat die wat ribbels hebben en je "voelt" wanneer je erover gaat.
En op de 2e plek omdat er ook niet consequent opgetreden wordt. De ene bocht telt het, de andere niet. De ene keer mag je niet over de witte lijn, de andere keer mogen ze nog met 1 van de binnenste banden nog net de buitenste kerb raken (dat is nog een halve meter verder en dus zijn ze die witte lijn dus ook al voorbij) en zijn ze met de andere banden allang buiten.

Ik snap je aanpassing van mijn post niet goed?

Verstappen heeft gewoon hier geluk dat hij tweede eindigt ipv van derde. Voor de rest heeft hij sterk gereden maar was de pace van de Ferrari's deze keer sneller.
Dat een Ferrari al zeker 3x de bovenhand had op Verstappen en dat die laatste alsnog plaatsjes opschoof door de miserie van Ferrari.
Je kon de laatste tijd al meermaals zeggen dat Verstappen elke keer geluk gehad heeft. :tongue:

Dat is in Amerika he, daar moeten ze toch altijd met alles overdrijven :unsure:
Er ligt asfalt en het is de snelste zijn. Ik zie niet in wat daar "overdrijven" aan is. Het is belachelijk, dat klopt. Maar dat is een witte lijn waar het sneller is om er langs te rijden ook.

En op de 2e plek omdat er ook niet consequent opgetreden wordt. De ene bocht telt het, de andere niet. De ene keer mag je niet over de witte lijn, de andere keer mogen ze nog met 1 van de binnenste banden nog net de buitenste kerb raken (dat is nog een halve meter verder en dus zijn ze die witte lijn dus ook al voorbij) en zijn ze met de andere banden allang buiten.
Dat was vorig jaar hé. Dat is dit jaar heel anders. Op elk circuit en in elk bocht is de witte lijn de rand van het circuit.

Aangename race imo, Verstappen heeft geluk gehad , ging normaal 3de zijn maar is nu 2de. Jammer dat Russel er gewoon Perez aframde en maar 5 seconden kreeg.

He turned in on me lmao, in de leer gegaan bij Hamilton precies :D

Waarom kreeg Hamilton er vorig jaar tien en Russel er nu maar 5?

Vond het eigenlijk een vrij zware sanctie.
Russell probeert zich echt aan de binnenkant te houden en genoeg ruimte voor Perez te laten.
Perez probeert natuurlijk zo kort mogelijk af te draaien maar had toch ook iets meer ruimte aan de buitenkant.
Nu als je toch schuldige wilt aanwijzen dan kun je Russell idd als de zondebok bestempelen.

Vond het wel opvallend dat Albon ook penalty kreeg met Norris?
Ik heb al piloten gezien die hun ellebogen meer gebruikten.:thinking:
Consistentie zal er nooit zijn zeker.

Ik vraag me af waarom men gewoon geen strook gras legt. Opgelost.

Vroeger was dat zo,naast rijlijn grindbak of grasstrook,maar tegenwoordig vind men het veiliger dat er uitloopstroken zijn.
Makkelijker voor crew om auto's weg te halen,geeft de kans aan piloten om foutje recht te zetten,waardoor er minder crashes zijn en het dus veiliger zou moeten zijn,.....

Ben benieuwd naar de MotoGP race op de RB Ring met die nieuwe chicane.
Lijkt me wel serieuze afremmer.

Edit:
zijnoot maar zowel Charles,Max en Lewis voorwaardelijke boete gekregen voor het overtreden van parc fermé regels.
Iets met aannemen van drinken voor het verplichte wegen.

Er ligt asfalt en het is de snelste zijn. Ik zie niet in wat daar "overdrijven" aan is. Het is belachelijk, dat klopt. Maar dat is een witte lijn waar het sneller is om er langs te rijden ook.
Als dat niet overdrijven is. Je dient een bepaald parcours te volgen. Als je er buitengaat omdat je afsnijdt of je gaat er buiten omdat je sneller gaat dan volg je voor mij het parcours niet. En het voorbeeld dat daar getoond werd is voor mij het niet respecteren van het parcours. En dat is niet met een paar centimeter zoals er dit weekend een paar gevallen waren, maar met meters. Als er een witte lijn ligt dien je binnen de witte lijn te blijven, maakt niet uit dat erbuiten gaan sneller is. Leg dan in de plek van een witte lijn een afgrond van 50m dan gaat er geen ene buiten de baan gaan.

Als het sneller is, is het sneller. Zorg er gewoon voor dat het niet meer sneller is. Dan is er geen discussie en dan hoeven er geen sancties uitgedeeld te worden.

Dan kan je in pakweg Monaco bocht 10 en 11 ook weglaten wegens sneller ze rechtdoor te laten gaan. Een circuit heeft inderdaad een bepaald design, of dat nu met lijnen of muren is afgelijnd maakt toch niet uit.

Je kan je wel de vraag stellen of er een issue is met de lijnen van die bocht dit weekend als er zo veel zijn die er daar constant naast zitten.

Dat is gewoon omdat ze weten dat erover gaan geen crash, ernstig tijdverlies,… tot gevolg heeft.

Als daar 1 meter gras of grindbak ligt, of een vangrail staat, zal dat veel minder voorvallen.
Er gaan er hier meer over de witte lijnen dan er in Monaco de vangrail aantikken hè…

Ik snap echt de moeilijkheid niet. Als de witte lijn als grens telt en dat is voor iedereen duidelijk?

Allé ja, volgens de redenering van @_Pe_ mogen de piloten in de MotoGP binnenkort die nieuwe chicane op de straight na bocht 1 gewoon rechtdoor nemen. Want ja, het is sneller, dan moeten ze daar maar grind of gras plaatsen om te doen afremmen... beetje vreemd toch?

Ik snap echt de moeilijkheid niet. Als de witte lijn als grens telt en dat is voor iedereen duidelijk?

Allé ja, volgens de redenering van @_Pe_ mogen de piloten in de MotoGP binnenkort die nieuwe chicane op de straight na bocht 1 gewoon rechtdoor nemen. Want ja, het is sneller, dan moeten ze daar maar grind of gras plaatsen om te doen afremmen... beetje vreemd toch?

Ik denk dat Pe vooral wilt dat de straf "intern" daar is en niet "extern" opgelegd door de stewards.
Als er teveel "externe" straf nodig is, noemt hij het slecht design van het circuit en hoort het circuit aangepast te worden.

Maar is dat in praktijk realistisch? (Gevaarlijk om "interne straffen" toe te passen in snelle bochten en je moet altijd rekening houden met de MotoGP.)

Misschien moet men een soort feedbacksysteem / "1 lap desactivatie ERS" verzinnen telkens als je over de witte lijn gaat maar lijkt mij technologisch wel heel moeilijk om dat te implementeren.
Je kan geen sensors plaatsen op rubber of op het uiteinde van een vleugel.

Ik denk dat Pe vooral wilt dat de straf "intern" daar is en niet "extern" opgelegd door de stewards.
Als er teveel "externe" straf nodig is, noemt hij het slecht design van het circuit en hoort het circuit aangepast te worden.

Maar is dat in praktijk realistisch? (Gevaarlijk om "interne straffen" toe te passen in snelle bochten en je moet altijd rekening houden met de MotoGP.)

Misschien moet men een soort feedbacksysteem / "1 lap desactivatie ERS" verzinnen telkens als je over de witte lijn gaat maar lijkt mij technologisch wel heel moeilijk om dat te implementeren.

Lijkt me nu wel dat net het design van dit circuit goed is, gezien de vele spannende gevechten en inhaalacties tijdens de race. Door bepaalde bochten aan te passen ga je mss wel de vaart uit dit circuit halen.

En ja, je kan zelfs overwegen om aan die bepaalde bochten waar het om gaat een soort wall of champions te zetten zoals in Canada. Dan is het over en uit wanneer ze over de schreef gaan. Maar goed, enerzijds moet je dit dan bij quasi elke bocht op elk circuit waar ze flirten met de tracklimits gaan doen, anderzijds ga je ook daardoor mss wel de vaart er uit halen.

Ja, het was nogal opvallend de vele waarschuwingen die ze kregen, maar de regels waren imo gewoon duidelijk en dezelfde voor iedereen. Ik stoorde mij er eigenlijk echt niet aan.

Je kan geen sensors plaatsen op rubber of op het uiteinde van een vleugel.

Je kan toch sensoren plaatsen op de wagen die rekening houden met de dikte van de banden? Lijkt me technologisch toch zeker haalbaar.

Ze hadden toch track limit sensoren in de curbs getest dacht ik? Worden die dan niet meer gebruikt?

Laatst bewerkt:
Ik heb net nog eens die fase tussen Russell en Perez terug gezien en Russell stuurt wel effectief lichtjes naar buiten bij de exit, maar Checo stuurt ook te fel naar binnen. Als ik ander "elleboogwerk" zie van dit seizoen leek mij dit toch een race incident?

In ronde 12 doet Leclerc volgens mij (maar dan een inhaalmanoeuvre) hetzelfde bij Verstappen, maar Verstappen laat daar gewoon als buitenste wagen de ruimte en houdt zelfs in.

Ik heb net nog eens die fase tussen Russell en Perez terug gezien en Russell stuurt wel effectief lichtjes naar buiten bij de exit, maar Checo stuurt ook te fel naar binnen. Als ik ander "elleboogwerk" zie van dit seizoen leek mij dit toch een race incident?

Ik vond dit ook vrij hard naar Russell toe. Hij leek me echt wel plaats genoeg te laten. Toch een verschil met bvb. Hamilton-Albon 2j geleden (of dat zegt mijn soms gebrekkige geheugen mij toch, ik heb de onboard views nog niet vergeleken).

Ik vond dit ook vrij hard naar Russell toe. Hij leek me echt wel plaats genoeg te laten. Toch een verschil met bvb. Hamilton-Albon 2j geleden (of dat zegt mijn soms gebrekkige geheugen mij toch, ik heb de onboard views nog niet vergeleken).

Albon lijkt mij niet in te sturen, Checo wel, dus inderdaad vrij hard naar Russell voor mij, Lewis gaat ook verder naar buiten precies dan Russell.

In ronde 12 doet Leclerc volgens mij (maar dan een inhaalmanoeuvre) hetzelfde bij Verstappen, maar Verstappen laat daar gewoon als buitenste wagen de ruimte en houdt zelfs in.
Vond dit ook hard en eerder een race incident. Leek mij dat Checo zeker nog plaats had en Russel ook niet heel opzichtig aan het duwen was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan