FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
6 punten verlies maar op Leclerc van Verstappen. Valt nog mee voor hem. Perez en Sainz komen dichter maar beiden zijn naar mijn gevoel geen competitie voor Verstappen.

Wat een race!
Ik vind Silverstone er altijd maar saai uit zien, allemaal zo vlak en leeg, maar het circuit ligt de nieuwe generatie wagens toch erg goed.

Ze zetten Sainz op softs en vragen hem dan de rest op te houden. Lol.

Wat een race. Lewis 100% verdiend op podium.

toch weer op't randje verdedigd van Verstappen na de laatste bocht.
legaal wel (absoluut geen issue), maar toch een onnodig risico op een crash door zo scherp te blokken, voor 1 puntje verschil.

Wat een race.
Nie gedacht dat ik dat nog ging zeggen na de problemen van Verstappen.
Hamilton dikke racepace, hopelijk de komende races ook.

Verstappen verliest eigenlijk niet veel punten op Leclerc. Ferrari... :baard:

Red Bull drivers mogen blijkbaar andere wagens nog altijd squeezen, en voordeel halen door track te verlaten, zonder penalties.

Prachtige race. Bij Red Bull moeten ze toch wel lachen met het gesukkel weeral bij Ferrari. Max met bijna niets inleveren tegen Charles. Niet te geloven.
Het verdedigen van Max vond ik weer maar zozo, maar ja, niks nieuws onder de zon zeker. In het begin van de race rijdt hij los Charles van het circuit en zijn acties tegen Mick vond ik ook wel serieus op het randje, om maar niet te zeggen dat ze er over waren.
Soit. Ik heb genoten. Leuke race.

Al die kritiek op Red Bull terwijl ze allemaal op het randje aan het rijden waren. :D

Leclerc moet gewoon weg van Ferrari :laugh: die verneuken al zijn races. Met een stuk van zijn vleugel was hij sneller dan Sainz.

Zalige race toch met een onverdiende winnaar vind ik maar toch weer een halve disaster class in strategie van Ferrari :D

gaan wel winnen met Sainz
Maar Leclerc moet winnen toch?
Moest een 1-2 zijn.

Toch regelmatig driver forceren of the track gezien.

Perez cut een bocht, duwt Leclerc van de baan, duwt dan Hamilton van de baan... ?

Maar prachtige race toch.

Maar Leclerc moet winnen toch?
Moest een 1-2 zijn.

Toch regelmatig driver forceren of the track gezien.

Perez cut een bocht, duwt Leclerc van de baan, duwt dan Hamilton van de baan... ?

Maar prachtige race toch.
Perez heeft ook Leclerc zijn front wing kapot gereden lap 1 door een squeeze.

Maar zelfs voor al die overtredingen geen gevolg.

Het is allemaal onderzocht door de stewards, geen onregelmatigheden gevonden.
Ik had ook niet echt de indruk dat de commentatoren op Sky het onoverkomelijk vonden. Het is gewoon racen op het scherpst van de snee.

Amusante race. Die herstart met Hamilton, Leclerc, Perez, Norris en op zijn dooie gemak Alonso toch ook weer.

Dat duel na de restart één van de mooiste die ik de laatste 10 jaar heb gezien zowat. Een Ferrari, Red Bull en Mercedes die alledrie alles geven tegen elkaar, zalig. Meer van dat please. Goed dat Mercedes het grote gat een klein beetje lijkt gedicht te hebben. Tegen het eind van het jaar of volgend jaar hopelijk met 3 wagens voor de zeges.

Het is allemaal onderzocht door de stewards, geen onregelmatigheden gevonden.
Ik had ook niet echt de indruk dat de commentatoren op Sky het onoverkomelijk vonden. Het is gewoon racen op het scherpst van de snee.
Ik heb nochtans geen enkele andere piloot gezien die deed wat de 2 Red Bull piloten deden. Wanneer er een wagen langs je hangt heb je nog altijd de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat die wagen langs je binnen de track limits kan blijven. Dat wil dus zeggen dat die met minstens 1 band binnen de witte lijnen kan blijven. Indien dat niet zo is wil dat zeggen dat je de andere wagen van het circuit geduwd heb. Zowel Max als Sergio hebben hieraan meerdere keren gezondigd vandaag. Spijtig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan