FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die Ferrari wagens verliezen zoveel uit de exits. Die hun acceleratie uit bochten zag er gewoon verschrikkelijk uit.
ik herinner mij hier een race, eind jaren '90 of net begin jaren '00, toen ze nog aan de versnellingen mochten sleutelen elke GP
Ferrari wist dat Mclaren sowieso een betere top zou hebben. Dus hebben ze ipv "langere gears" voor een hogere top, ervoor gekozen voor kortere verhoudingen, voor betere acceleratie. Schumacher pakte elke ronde bij het uitkomen van de hairpin zo veel voorsprong, dat Hakkinen het gat niet dicht gereden kreeg tegen T1.

Die Ferrari wagens verliezen zoveel uit de exits. Die hun acceleratie uit bochten zag er gewoon verschrikkelijk uit.

Ik had al gehoord dat ze op de wagen van Leclerc wat downforce hebben ingeruild voor betere topsnelheid om meer progressie te maken wat zijn tractieproblemen zou kunnen uitleggen.

Ik zou niet zo goed begrijpen als ze hetzelfde zouden gedaan hebben bij Sainz.
Nuja, Sainz heeft het maximale eruit gehaald uit dit weekend, lijkt mij.

Yep. Sainz lijkt me toch wat herpakt te hebben, P2
in Monaco, DNF door technische problemen in Baku, en terug P2 hier. Die race wint komt er wel.

Het is nog zeer vroeg op het seizoen, maar Verstappen rijdt enorm matuur, doet geen gekke dingen meer zoals 2-3 jaar geleden soms (en vorig jaar met Hamilton soms zelfs nog), zal volgens mij probleemloos wel eens een P2 pakken als Leclerc voor hem ligt, en heeft dit jaar ook de steun van een zeer sterke Perez die punten van Leclerc kan afnemen.

Als je het met op dit moment vraagt, dan zeg ik Verstappen WDC en Red Bull ook het WCC. Ik hoop dat Russel snel eens wint met die Mercedes, rijdt enorm consistent. Hopelijk leren ze bij Ferrari uit de problemen en errors. Hadden ze die 2,5 seconden bij de pitstop van Leclerc niet weggegooid, dan was hij voor dat treintje gekomen, en zag ik hem P4 of misschien nog P3 nemen.

Lewis P3, George P4, ben daar echt blij mee. Trouwens echt clean van Verstappen, verdient hier de overwinning volledig.

I second die uitspraak. Lijkt me gesneden koek op deze moment. Als het niet zo zou blijken, hebben we een spannend seizoen gehad, neem ik mijn hoed af en buig ik het hoofd diep door.

Ik durf het nog niet zeggen. Verstappen heeft een mooie lead, maar hij kan even goed twee races pech krijgen.

Al maakt Ferrari het zichzelf wel extra moeilijk. Ik ben blij dat ze met Carlos nu wel een goede pitside beslissing hebben genomen.

Arme Vettel kreeg ook weer de kalkstrategie bij Aston Stroll. Reed een betere race maar werd niet geput bij de SC terwijl hij toen al een tijd door zijn banden zat... Stroll kreeg de voorkeur om dan te pitten en krijgt zo punten tijdens zijn thuisrace. Toevallig huh?

Ik durf het nog niet zeggen. Verstappen heeft een mooie lead, maar hij kan even goed twee races pech krijgen.

Dit. Iets met beer en vel.
Max is goed, Leclerc ook.
Seizoen is nog lang en diegene met het minste pech zal het halen.

Max heeft nu enkele punten méér voorsprong dan Leclerc had in het begin van het seizoen.
En we zijn niet halfweg.

Dus er kan nog vanalles.

Net volgend artikel gelezen op HLN: GP in België in 2023 steeds onwaarschijnlijker. Akkoord, 't is HLN, maar toch een paar dingen uitgehaald die me wel wat zorgen baren, maar het meeste bij volgende quote:
Maar het belangrijkste nieuws is dat Domenicali blijkbaar uitgaat van 16 koersen buiten het Oude Continent.
Ik geloof graag dat er in de hele wereld wel wat boeiend circuits liggen. Maar als een circuit zoals Zandvoort voorrang gaat krijgen op Spa voor een Europese GP. :headshake:
En dan spreek ik nog niet over de karakterloze circuits die er over de jaren heen zijn bijgekomen.

Gewaagde uitspraak!
Absoluut en dat begrijp ik, maar ik doe deze omwille van volgende vaststellingen:

- Max rijdt rond als een machine. Ik weet niet of die dit jaar veel fouten gaat maken. Had Max zo gereden in z'n beginperiode bij Red Bull, dan had ik misschien fan geweest in plaats van hater. Doe er zo nog een seizoen of 3 bij en het zou wel eens kunnen keren.
- Red Bull lijkt op dit moment minder vatbaar voor problemen dan Ferrari.
- Max heeft bijna twee 'wins' voorsprong in punten. Hij mag al eens DNF'en, en dan mag Leclerc al winnen.
- Hoewel ik geloof dat Perez zijn kans mag gaan als hij week na week Max kan matchen op pace en na halfweg het seizoen er net voor of achter staat, ben ik er van overtuigd dat Perez voor Max zal (moeten) rijden als er een achterstand van meer dan 30 punten in het klassement is. En Perez, dit jaar, hoedje af.

Ik HOOP dat ik fout ben. Maar ik denk het niet.

- Hoewel ik geloof dat Perez zijn kans mag gaan als hij week na week Max kan matchen op pace en na halfweg het seizoen er net voor of achter staat, ben ik er van overtuigd dat Perez voor Max zal (moeten) rijden als er een achterstand van meer dan 30 punten in het klassement is. En Perez, dit jaar, hoedje af.
Da's toch logisch? Waarom zit je anders in een team?
Perez rijdt beter dan vorig jaar, maar iedereen ziet toch dat Max in 9/10 Q's en races gewoon sneller is, dan is het logisch dat je eerder Perez een strategie gaat geven om de concurrentie op te houden/in de weg te rijden of dat hij Max eens gaat moeten laten voorgaan.

Ik heb die heisa rond team orders nooit 100% gesnapt, als het op het einde van het seizoen op een punt of 5 aankomt, dan ga je als Horner zijnde jezelf vervloeken als je in het seizoen dan niet snel genoeg een keuze hebt gemaakt om je sterkste rijder te bevoordelen.

Als Perez nu systematisch sneller was dan Max dit seizoen, dan was het een ander verhaal. Ik ben geen RB fan, maar zoals @eniac zegt, je ziet toch wel door de jaren heen dat ze bij RB gewoon de kaart van de snelste rijder kiezen?

Ik geloof graag dat er in de hele wereld wel wat boeiend circuits liggen. Maar als een circuit zoals Zandvoort voorrang gaat krijgen op Spa voor een Europese GP. :headshake:
Op sportief vlak is dat inderdaad een schijte circuit. 30jaar lang was een terugkeer naar Zandvoort gewoon uitgesloten tot er nog eens een Nederlander in de F1 geraakt is. En dan is het plots niet meer onmogelijk dat er F1 auto's op rijden.
In de Schumacher topjaren zaten we met 2 GP's in Duitsland. Nu moeten ze het zelfs zonder GP doen. En dat dan voor zo een autoland.
Commercieel oogpunt heeft België niets te bieden he. Geen rijders (niet dat het veel verschil maakt want zo een meute fans zoals bij Verstappen kan je in België toch niet vinden), weinig of geen bedrijven die willen sponsoren en de bedragen die ze willen sponsoren zijn ook geen astronomische grote bedragen (nochtans denk ik dat als bv een Inbev zou willen die toch wel zouden kunnen wat Heineken kan maar het gebrek hebben aan een echt wereldwijd gekend product), en ook overheden die niet zot zijn van autosport (de Waalse regering doet nog wel wat voor autosport, maar moest je de Vlaamse laten doen zolder zou al dicht zijn)

Ja het zal van motoren, DNF's en penalty's afhangen. Ik denk momenteel toch ook dat Verstappen WK wordt. Die rijdt ijzersterk. Daar is niets op aan te merken.
Van Perez moet hij geen schrik hebben. Ook bezig aan een sterk seizoen maar ik heb toch de indruk dat ze bij Redbull een zekere voorkeur hebben qua piloten. En dan maakt hij zoals zaterdag zelf ook nog wel eens een foutje.
Leclerc zie ik het toch ook niet worden. Moet al 2 overwinningen goed maken. Tactisch laten ze bij Ferrari al eens een steek vallen. De Redbull is echter zo snel dat als ze achter 1 zitten ik ze er bij Ferrari maar moeilijk zie overgeraken. En qua DNF's of eerder bijhorende penalty's zie ik ze beide nog wel redelijk wat Parts/wissels nemen. Tsunoda moest er dit weekend ook nemen. Maar daardoor zie ik ook die achterstand van Leclerc moeilijk ingelopen worden.

Da's toch logisch? Waarom zit je anders in een team?
Perez rijdt beter dan vorig jaar, maar iedereen ziet toch dat Max in 9/10 Q's en races gewoon sneller is, dan is het logisch dat je eerder Perez een strategie gaat geven om de concurrentie op te houden/in de weg te rijden of dat hij Max eens gaat moeten laten voorgaan.

Ik heb die heisa rond team orders nooit 100% gesnapt, als het op het einde van het seizoen op een punt of 5 aankomt, dan ga je als Horner zijnde jezelf vervloeken als je in het seizoen dan niet snel genoeg een keuze hebt gemaakt om je sterkste rijder te bevoordelen.

Als Perez nu systematisch sneller was dan Max dit seizoen, dan was het een ander verhaal. Ik ben geen RB fan, maar zoals @eniac zegt, je ziet toch wel door de jaren heen dat ze bij RB gewoon de kaart van de snelste rijder kiezen?
Eigenlijk bevestig je toch gewoon wat ik schrijf? Omgedraaid, 100% eens met wat je zegt.

Ik voegde er alleen aan toe dat ik Perez sterk vind, leunt kort aan bij een perfecte wingman.

Ja het zal van motoren, DNF's en penalty's afhangen. Ik denk momenteel toch ook dat Verstappen WK wordt. Die rijdt ijzersterk. Daar is niets op aan te merken.
Van Perez moet hij geen schrik hebben. Ook bezig aan een sterk seizoen maar ik heb toch de indruk dat ze bij Redbull een zekere voorkeur hebben qua piloten. En dan maakt hij zoals zaterdag zelf ook nog wel eens een foutje.
Leclerc zie ik het toch ook niet worden. Moet al 2 overwinningen goed maken. Tactisch laten ze bij Ferrari al eens een steek vallen. De Redbull is echter zo snel dat als ze achter 1 zitten ik ze er bij Ferrari maar moeilijk zie overgeraken. En qua DNF's of eerder bijhorende penalty's zie ik ze beide nog wel redelijk wat Parts/wissels nemen. Tsunoda moest er dit weekend ook nemen. Maar daardoor zie ik ook die achterstand van Leclerc moeilijk ingelopen worden.
Ferrari en Leclerc hebben voor het eerst een wagen in handen waarmee ze consistent poles en racewins kunnen pakken. Dat hoeft, mijn inziens, niet meteen te leiden tot een wereldtitel. Hoeveel jaar heeft Verstappen met de Red Bull races gewonnen en podia gereden alvorens hij vorig jaar wereldkampioen werd en dit jaar iéts dominanter is (niet héél erg dominant). Leclerc en Ferrari moeten hier vooral uit leren. Omgaan met de druk, geen blunders meer maken, de machine betrouwbaar krijgen, en dan gaan we waarschijnlijk mooie jaren tegemoet (ik als Ferrari-fan dan toch).

Ik ben al lang blij dat ze weer races winnen of tenminste de pace hebben om erom te racen.

Hoeveel jaar heeft Verstappen met de Red Bull races gewonnen en podia gereden alvorens hij vorig jaar wereldkampioen werd
Volgde gij eigenlijk wel F1? :p 2021 is het enigste jaar dat Red Bull echt kon meedoen voor poles/overwinningen. Daarvoor was er is een sporadische win als Mercedes het liet afweten.

Ferrari heeft nu wel een kampioenschapswagen in handen. Ik vond ze zeer sterk in deze GP. Had verwacht dat Verstappen het makkelijker zou gehad hebben. Hopelijk dat Sainz nu ook es vertrokken voor een goede run in de komende races. Die laatste 10 rondes zullen wel zeer veel vertrouwen getankt hebben, zot goed gepushed wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan