FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan nog altijd niet (of mss net wel....) geloven dat ik gisteren een race gezien heb waarin beide Ferrari's zijn uitgevallen.... Volgens mij zijn ze écht vervloekt of nog altijd vreselijke amateurs. Mss toch maar optie B... En dan gebruiken ze de eerste 5 races zowat om de betrouwbaarheid te testen... Om dan nu wrs door te hebben dat er vermoedelijk iets fundamenteel mis kan zijn met de motor...

Leclerc vecht niet alleen tegen Max maar ook nog tegen Ferrari zelf op het moment.

Een strijd die ik hem op dit moment niet zie winnen. Op naar 2023!

met die engine freeze.. beter een snelle motor maken, die je nog mag updaten om betrouwbaar te maken.
als je een betrouwbare motor hebt die niet vooruit te branden is dan heb je pech

Zie net een post dat Verstappen de jongste rijder ooit is met 25 wins. Lewis was bijvoorbeeld net geen 5 jaar ouder en Schumi net geen 3 jaar.

Eigenlijk wel zot maar Max rijdt natuurlijk al een tijdje mee ondanks zijn leeftijd.

Zie net een post dat Verstappen de jongste rijder ooit is met 25 wins. Lewis was bijvoorbeeld net geen 5 jaar ouder en Schumi net geen 3 jaar.

Eigenlijk wel zot maar Max rijdt natuurlijk al een tijdje mee ondanks zijn leeftijd.
En de seizoenen zijn ook veel langer.

Zal ook wel een record zijn dat gaat blijven, want ze hebben na zijn debuut de minimum leeftijd opgetrokken

Zal ook wel een record zijn dat gaat blijven, want ze hebben na zijn debuut de minimum leeftijd opgetrokken

Zijn eerste win kwam op 18.5 jaar, dus in principe kan het absoluut nog.

Stel dat iemand op 18 debuteert en zijn derde seizoen ofzo in een wagen als de W05 terechtkomt... Dan kan het snel gaan :)

Kijkt er iemand naar "The Paddock"? 1ste keer dat ik dat kijk en best interessant. Ook zeer luchtig, ongefilterd gebracht. Paar keer goed gelachen :D

Die ervaringen die Jeffrey daar in het begin deelt over zijn F1 ervaring, Porsche sprint races en endurance races. Wel een interessante kijk op het autosport gebeuren : O

Ik ben er sinds het begin van het seizoen naar beginnen luisteren. Moet zeggen dat ik het ook wel kan smaken zolang er iemand met ervaring binnen het racen zit als 2e gast. Niet Gert Vermersch/kris Wauters of dergelijke. En zoals je zegt de verhalen en ervaringen dat die dan meebrengen dat is fantastisch. Bas Leinders vorige keer die net zijn laatste 200€ aan zijn vrouw gegeven had en dan naar de GP van Monaco ging en daar ervan uitging dat hij 's avonds op kosten van het team kon eten maar de kok maakte die avond geen eten want iedereen ging toch op restaurant. In het glamoureuze Monaco heeft hij dan als avondeten een mars en Snickers gegeten. Fantastische verhalen.

Al vond ik Jeffrey toch beetje irritant tijdens het commentaar,was rap "hyper" vond ik.
oeh,aahh en dat soort zaken,terwijl er weinig aan de hand was,maar kennis heeft hem wel.

Domenicali is naar Zuid Afrika gevlogen om met kyalami te gaan onderhandelen. Zou ook volgend jaar terugkeren op de kalender. Een GP in Afrika blijf ik wel bij dat het toch wel bedraagt aan een wereldkampioenschap. Maar als ik dan lees op BBC dat F1 zich vragen stelt bij de faciliteiten en infrastructuur van het circuit van Spa dan vraag ik mij af wat ze in Zuid Afrika gaan zoeken (voorlopig nog altijd een grade 2 circuit).
Plaatsen worden beperkt voor volgend jaar. Dat Domenicali al aangekondigd heeft dat eind augustus ze hun rotatiesysteem uit de doeken gaan doen mogen we al verwachten dat spa minstens voor een jaar zal aan de kant staan.

Monaco gaan ze erin houden, Las Vegas gaan ze erbij duwen, maar het mooiste circuit dat er is zouden ze eruit gooien. Typisch.

Los van elk circuit individueel te willen beoordelen (x is beter dan y maar minder dan z), ben ik wel fan van een rotatiesysteem. Er zijn zoveel leuke circuits, en ergens maar elke twee jaar komen maakt het ook specialer. Waarom geen 40 circuits ofzo over 2 jaar, waarbij er dus een tiental zijn die beide jaren aangedaan worden…

Wat mij betreft moet die standvastige kalender eruit, veranderen is leuk!

Moesten ze spa compleet laten vallen dan gaan ze veel ambras hebben met de fans. Ze gaan het dus met zo een rotatiesysteem proberen erin houden. Ik ben er ook niet tegen. Denk dat het wel goed kan zijn voor een aantal gp's om zeker te zijn van uw plaats en toch niet elk jaar te moeten organiseren. Voor ons belgenlandje misschien wel goed om de GP toch te kunnen blijven houden.
Van mij mag zo'n systeem wel maar ze moeten het dan doortrekken naar de rest van de wereld ook. Die 4 gp's in de zandbak ginder liggen ook allemaal op een boogscheut van elkaar. Doe dat daar dan ook he: 3 jaar organiseren, 1 jaar niet. Van een Europeaan zeggen ze dan dat die sneller op een GP ergens in europa zal zitten dan een Amerikaan op 1 van de 3 in hun land omwille van afstanden, maar dan kunnen die Arabieren dat ook he. Zelfde met Azië dan kunnen ze bv Maleisië (en nog een paar gedrochten van tilke waar ik ze niet op ideeën wil brengen: India, Korea 🤐) terughalen. Amerika (het volledige continent met Canada, Mexico en Brazilië) ook.

Los van elk circuit individueel te willen beoordelen (x is beter dan y maar minder dan z), ben ik wel fan van een rotatiesysteem. Er zijn zoveel leuke circuits, en ergens maar elke twee jaar komen maakt het ook specialer. Waarom geen 40 circuits ofzo over 2 jaar, waarbij er dus een tiental zijn die beide jaren aangedaan worden…

Wat mij betreft moet die standvastige kalender eruit, veranderen is leuk!

Ik denk dat de circuits gewoonweg niet gaan hengelen om tweejaarlijks op een kalender te staan. Is dat nog de moeite waard om continue in je circuit te investeren om "grade 1" te blijven als je maar daar om de twee jaar geld kan aan verdienen? Ik weet dat de Waalse overheid het schuldenpotje dekt van Spa maar gaan ze dat nog altijd doen als ze maar om de twee jaar op de kalender kunnen staan? Is dat nog te verantwoorden?

Kijk naar Hockenheim en de Nurburgring.

Als het tweejaarlijks zou worden dan is het volgens mij over & out voor Spa. Zou heel jammer zijn want ik vind het (niet omdat ik Belg ben) echt 1 van de mooiste circuits.

Pfff,zou toch zonde zijn moest Spa geslachtofferd worden.
Die hebben toch net geïnvesteerd dacht ik.

Dat ze Monaco en Barcelona maar van de kalender verwijderen.
Trouwens waarom wordt de GP van Montreal niet gekoppeld aan die van Texas en Mexico,is toch vreemd dat je aan Europees deel van de kalender begint om dan voor 1 race naar een ander continent te trekken.
Is al wel jaren zo i know.
Logistiek en financieel toch zeer kostelijk,kunnen daar toch al op besparen imo.

Die hebben vooral pas geïnvesteerd om hun circuit geschikt te maken voor motorraces. Die voelden de bui al hangen. Exit F1, enter motogp.

Trouwens waarom wordt de GP van Montreal niet gekoppeld aan die van Texas en Mexico,is toch vreemd dat je aan Europees deel van de kalender begint om dan voor 1 race naar een ander continent te trekken.
Is al wel jaren zo i know.
Logistiek en financieel toch zeer kostelijk,kunnen daar toch al op besparen imo.
Wel een grote afstand tussen Montreal en Texas/Mexico. Da's niet te onderschatten.
Als je nu Texas/Mexico zou aandoen, gaat het er veel te warm zijn.
En omgekeerd zal het veel te slecht weer zijn in Canada in het najaar..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan