FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
anders zou papa boos worden.

Yeh. Die hebben dan waarschijnlijk ook gemist dat papa heus niet zoveel zeggenschap heeft en dat Max himself die poging tot powerplay in de vuilbak heeft gegooid door publiekelijk aan te geven dat het team niets verkeerd gedaan heeft in Monaco.

Zucht :)

Oei... ik krijg de Max Verstappen fanclub achter mij aan :tongue:
Jos heeft inderdaad niks te zeggen. Maar het is niet de meest makkelijke persoon op de grid. En het is geen geheim dat hij na Monaco serieus moeilijk gedaan heeft in de RB pitbox.
Max heeft gisteren trouwens ijzersterk gereden, en hij was misschien (of zelfs waarschijnlijk) zelfs de betere van Perez. Maar het valt toch op dat hij het voordeel krijgt van Red Bull en dat ze daar alles doen om die 2 uit elkaar te houden. Fine by me, maar het mag toch ook wel hardop gezegd worden ook dan.

Laatst bewerkt:
Wat verwacht ge dan? Dat die 2 moeten vechten met elkaar en hun banden aan flarden moeten rijden/botsen?
Ze stonden p2 en p3 en ze racen tegen Charles, niet elkaar.
Perez zat door zijn banden en Max reed toen 0.5sec per lap sneller... (Na het inhalen zelfs een pak sneller) Gij zou ze laten vechten terwijl Checo direct erna al moet pitten? Wat nut heeft dat nu als RBR zijnde?

En wat boeit het nu dat Checo een snellere tijd heeft neergezet tijdens FP? Bottas deed dat ook bijna wekelijks.

Er is volgens mij letterlijk nog geen enkele race op 1,5j geweest waarin Checo een betere race pace had. (En komt nu nie af met Monaco omdat hij die won)
Het mag wel gezegd worden dat Checo dit jaar sterk rijdt. Hij doet perfect wat men van een p2 rijder verwacht.
Uiteraard wordt Max bevoordeeld... Alsof dat ineens zomaar gaat veranderen omdat Perez nu 2x een Q op rij wint van Max.

Laatst bewerkt:
Maar het valt toch op dat hij het voordeel krijgt van Red Bull en dat ze daar alles doen om die 2 uit elkaar te houden. Fine by me, maar het mag toch ook wel hardop gezegd worden ook dan.

Valt dat op?

Perez heeft Monaco gewonnen, en voor zowel Spanje als voor Baku zijn de radioberichten vanuit race inzicht vrij eenvoudig te verklaren en hebben wel iets meer diepgang dan "ze willen ze uit elkaar houden".

Wat @nokeyboard zegt klopt overigens ook volledig, de race pace van Max is dusdanig dat het onzinnig is om hem achter Perez te houden of er tijd achter te verliezen, zeker gisteren wanneer Leclerc een goedkope stop had gehad en mogelijk in het voordeel was (en Max zijn pace dus maximaal moest kunnen ontplooien).
Dus ja, is dat dan om ze uit elkaar te houden of om de kans te maximaliseren om Leclerc te verslaan?

Kleine edit: niet elke discussie of argument is ingegeven door fanboyisme hoor, ook al lijk je dat telkens maar weer te willen vooropstellen...

Laatst bewerkt:
'T is geen leuk seizoen om Ferrari-fan (en Verstappen-hater) te zijn, meh.

Twee keer aan de leiding van de GP en twee keer dat de motor het laat afweten bij Leclerc, zelfs al ga je er vanuit dat hij twee keer op P2 finisht, dan zijn dat 36 punten erbij, en stond hij nog aan de leiding (laat staan dat hij 1 of beide GP's wint)...

Saaie GP ook. Nochtans is Baku meestal wel spectaculair, met al eens een crash en wat safety-car gedoe. Volgende week beter zeker...

Twee keer aan de leiding van de GP en twee keer dat de motor het laat afweten bij Leclerc, zelfs al ga je er vanuit dat hij twee keer op P2 finisht, dan zijn dat 36 punten erbij, en stond hij nog aan de leiding (laat staan dat hij 1 of beide GP's wint)...

Als je die oefening doet voor Leclerc, dan moet je dat ook voor Verstappen doen. 36 punten erbij.
Voor Charles zou ik wel minstens 43 punten erbij tellen. Spanje had die wel gewonnen.

Ook waar. Hopelijk kunnen ze voortbouwen op de snelheid en leren uit hun strategische fouten die ze soms maken, een team kan ‘groeien’ (Red Bull heeft met Verstappen uiteindelijk ook ‘maar’ in 2022 Mercedes verslagen, na jaren proberen en tevreden moeten zijn met losse wins), en de Ferrari is snel, dus als ze hem betrouwbaarder krijgen… (zelfs al is het dan niet meer voor dit jaar).

Als je die oefening doet voor Leclerc, dan moet je dat ook voor Verstappen doen. 36 punten erbij.
Voor Charles zou ik wel minstens 43 punten erbij tellen. Spanje had die wel gewonnen.
Inderdaad. De DNF's van Bahrein en Australië zijn uitgewist. En VER en PER hebben nog een pak voorsprong erbij met alles rekening gehouden. Dus ja ziet er naar uit dat Red Bull zijn zaken toch wel in orde heeft voor wie er na Australië durfde aan twijfelen. Ferrari zal nog mogen gaan opletten van Mercedes. Die hotsen en botsen dat het niet mooi is maar wel weer 3e en 4e plek en best of the rest. Als die hun problemen enigzins onder controle krijgen zie ik die nog mee doen voor de 2e plek.

ik vond dat trouwens een vrij logische call van Horner. Ge hebt sowieso een 1-2 in de zak na het uitvallen van beide Ferrari's.
je zit op een circuit waar het aantal crashes gemiddeld vrij hoog ligt.
en je herinnert u een gelijkaardige situatie van een paar jaar geleden, op hetzelfde circuit.

ik vind het dan logisch dat je effe zegt: "jongens, rustig blijven, geen duel, no fighting". Stel u voor dat ze elkaar er uit rijden, pakt Mercedes toch nog een zege dit jaar.

Ik denk niet dat Mercedes legit gaat meedoen voor de prijzen.

Het is hopen dat Ferrari nu gewoon pech heeft en dat ze niet simpelweg afschuwelijke reliability hebben. Want anders wordt het Red Bull by default.

bij Red Bull zitten ze ook al aan hun derde motor, dacht ik, dus reliability gaat nog wel een heel seizoen spelen

Saaie GP ook. Nochtans is Baku meestal wel spectaculair, met al eens een crash en wat safety-car gedoe. Volgende week beter zeker...
Als Max hater gaat ge toch echt wel een kut tijd tegemoet mogen gaan:p

Max heeft ook wel 2 DNF's gehad e.
Het grote verschil is dat de DNF's van Charles nog een staartje gaan krijgen aangezien die gridstraffen gaat moeten incasseren. (Zoals Max door zijn crash in Silverstone)

Ferrari pusht gewoon te veel met hun PU2. Wat uiteraard wel te begrijpen is. (Titelstrijd, engine freeze met enkel reliability upgrade)

ik vond dat trouwens een vrij logische call van Horner. Ge hebt sowieso een 1-2 in de zak na het uitvallen van beide Ferrari's.
je zit op een circuit waar het aantal crashes gemiddeld vrij hoog ligt.
en je herinnert u een gelijkaardige situatie van een paar jaar geleden, op hetzelfde circuit.

ik vind het dan logisch dat je effe zegt: "jongens, rustig blijven, geen duel, no fighting". Stel u voor dat ze elkaar er uit rijden, pakt Mercedes toch nog een zege dit jaar.

Kleine correctie wel: de call kwam op het ogenblik dat Max en Checo P2 en P1 reden, met Leclerc die net gestopt was en dus op P3 lag maar mogelijk met een strategisch voordeel (door de stop onder VSC).
Het was op dat ogenblik niet duidelijk wat de bandenslijtage voor Leclerc zou zijn, maar in geval zijn banden goed zouden blijven tot het einde hadden ze dus een "halve stop" moeten goed maken door race pace gewijs sneller te zijn op de baan.

Dan wil je dus ook niet dat je snellere rijder een paar seconden verliest met vechten, want dan wordt de kans alleen groter dat Leclerc de race wint.

Hamilton gaat -geheel verrassend- gewoon kunnen rijden dit weekend. Hij heeft acupunctuur gedaan, zijn rug voelt al een pak beter

Hamilton gaat -geheel verrassend- gewoon kunnen rijden dit weekend. Hij heeft acupunctuur gedaan, zijn rug voelt al een pak beter

En voor wie de voorbije jaren maar bleef inhakken op RBR dat politiek spel wou spelen terwijl Mercedes "gewoon racete", ik hoop dat diezelfden nu ook zien dat Mercedes hetzelfde doet wanneer het lastiger wordt. Want die zijn nu ook een serieuze maar vrij doorzichtig campagne begonnen.
Ik ben Mercedes fan en kan gerust toegeven dat het nogal doorzichtig is.

Voor de rest wel een saaie race in Baku. Flauw dat Stroll niet gecrasht is eigenlijk :unsure:, maar om dan te zeggen dat dit een saai seizoen is? :crazy:

Met wat vertraging net de race gezien, zonde van Ferrari weer. Hoop dat het betert komende races.

+ Latifi nog is een penalty voor negeren van blue flags :’)

Gisterenavond race pas laat gezien.

Heel de dag speciaal niet naar het nieuws gekeken en telkens het nieuws was op de radio deze afgezet. Instagram vermeden.
Kom ik thuis zet ik de tv aan voor F1TV, maar de digibox stond nog aan. Het eerste beeld dat erop kwam was max verstappen met een beker vast. Heb ik speciaal van 13:00 moeite gedaan tot 22:30 om dan net voordat ik de race ging zien het al te weten. :wallbash:

Ik vond het nu ook een logische call van red bull om ze niet te laten vechten.
Perez had vermoed ik teveel gevraagd van zijn banden in het begin (die ging nu ook echt wel goed ervan door de eerste rondes). Op het moment dat Max voorbij Perez ging dan trok die toch heel snel een heel groot gat. Dan lijkt het mij niet een verstandige keuze om Perez te laten vechten met banden die harder hebben afgezien dan Max en dan ook nog eens Max banden meer laten slijten. Terwijl net Ferrari een goedkope pit stop heeft kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan