FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sainz heeft helemaal geen gele vlag genegeerd. Tegen dat hij in die bocht was en het gezien had, zal hij wel gelift hebben en trager door die BLINDE bocht gegaan zijn dan normaal (wat dus sub 80 per uur is). Dan in het midden van die bocht een dwarsstaande wagen ontwijken is onmogelijk.

Dubbele gele vlaggen die ver op voorhand zwaaien zijn een must op een track als dit. Maar dat was in dus onmogelijk, de vlaggen bleven iets te lang uit en waren gewoon niet duidelijk dat de baan versperd was.

Daarom is Perez rijder #2
Deze er ook nog insteken. Want die nr.2 was al het hele weekend sneller. Dus lol. Alonso is er ook gecrashed, vorig jaar Leclerc en Max "this shouldn't be allowed" Verstappen heeft hier ook al een keer (of twee) zijn neus in de muur geboord.

Als RBR daar niet snel wat respect onderling tussen hun rijders gaat stellen gaan ze in hun eigen poten zagen.

Zijn er trouwens mensen die Ricciardo nog het voordeel van de twijfel willen geven?
Natuurlijk. Die is niet vergeten hoe hij moet rijden. In racepace zit hij achter Lando, maar zonder pech is hij er ook vlak achter. Puur objectief gezien onderpresteert hij, maar hij is nog altijd niet slecht... zoals Stroll ( 😏 )

10 seconden sneller dan Senna zijn snelste pole.
Zal wel meevallen dan.
het zou er godverdomme nog aan mankeren dat ze met al die technische snufjes, en een sneller parcours, tràger zouden zijn dan 30 jaar geleden :sarcastic:

Marko gonna Marko: Leclerc zou volgens Herr Red Bull zijn pole moeten verliezen omwille van dat weigh-bridge gedoe

Ik vind het gewoon vreemd dat er hier een paar zeggen dat die auto's niet vooruitgaan op Monaco. En dan bijna net zo snel rijden als de snelste tijden ooit.

Ik vind het gewoon vreemd dat er hier een paar zeggen dat die auto's niet vooruitgaan op Monaco. En dan bijna net zo snel rijden als de snelste tijden ooit.
Ja, in het 9lives tijdperk was er altijd een goeie tag voorzien daarvoor.
#overdrijven

het gaat niet over "vooruit komen" he. het zijn F1 wagens: natuurlijk gaan die snel zijn, zelfs op Monaco.
het probleem is dat ze te groot en log zijn om deftig te racen.

de wielbasis is met een meter, een derde dus, langer geworden, tov de wagens van Senna.

het gaat niet over "vooruit komen" he. het zijn F1 wagens: natuurlijk gaan die snel zijn, zelfs op Monaco.
het probleem is dat ze te groot en log zijn om deftig te racen.

de wielbasis is met een meter, een derde dus, langer geworden, tov de wagens van Senna.
Wil je dan andere wagens? Of gwn daar niet meer racen?

dat zou toch het toppunt zijn?
stel u voor dat ze de Indy 500 gaan rijden met full-downforce wagens: de wagens zullen ook nog snel zijn, maar een goeie Indy500 gaat dat niet opleveren. en dan, ipv common sense, en de wagens aan te passen, gewoon de Indy500 afschaffen!

maar voor de Monaco GP is dat blijkbaar wel een optie?

maar het is dus wel wat ze doen ginder he: de Indy500 krijgt speciale aero, en speciale banden die enkel voor die race gebruikt worden.

Laat ze een soort timetrial rijden. Op zaterdag een normale quali voor een deel van de punten. Zondag dan elks een stint van 5-10 laps ofzo. Snelste tijd voor het geheel krijgt de punten. Volgorde van rijden is omgekeerde van de ranking van de quali.

Traditioneel circuit (waar het probleem voorbijsteken is) wordt dan toch gebruikt en het kan best spannend zijn denk ik dan. Je kan er haast een dagevent van maken dan.

Kan jammer genoeg niet kijken, moet werken, maar ben toch benieuwd of ze ook hier korter op elkaar gaan kunnen volgen tijdens de race en daardoor mss toch kunnen overtaken net na de tunnel. Want ook vroeger was dat zowat de enige plaats waar dat wel vrij vlot kon, dus hopelijk komt dat dan toch terug.

Natuurlijk. Die is niet vergeten hoe hij moet rijden. In racepace zit hij achter Lando, maar zonder pech is hij er ook vlak achter. Puur objectief gezien onderpresteert hij, maar hij is nog altijd niet slecht... zoals Stroll ( 😏 )
Nah man, allé ik vind van niet :)
Ricciardo zit al lang genoeg in die Mclaren en nog moet hij eigenlijk constant onderdoen voor Norris. En niet met het kleinste verschil.
Ik denk niet dat dit goed komt.

Ik denk dat het kwestie is van een ander team te gaan. In de Renault was hij ook héél goed. Goed genoeg voor het eerste Renault podium in jaaaren te rijden.
Het zou niet de eerste piloot zijn dat in de klinische omgeving van McLaren niet kan aarden.

Die rijdt volgend jaar niet meer bij McLaren en ik vrees ook niet meer in f1.
1,5 jaar bij McLaren en het is gewoon slecht.(Monza verandert daar niks aan)

Ik zie wel nog gebeuren dat Ricciardo nog eindigt bij Aston Martin als vervanger van Vettel. Lijkt me zo'n papa Stroll aanwerving :p.
Mclaren kan dan een gokje wagen door Herta of O'Ward in een F1 te krijgen.

Die rijdt volgend jaar niet meer bij McLaren en ik vrees ook niet meer in f1.
1,5 jaar bij McLaren en het is gewoon slecht.(Monza verandert daar niks aan)
Inderdaad. Of het zou moeten dat hem eerst nog een trapje zakt naar een Aston Martin of iets dergelijke om Vettel te vervangen. Ik zie volgend jaar een groot aantal van de "gevestigde" waarden afscheid nemen: Ricciardo, Vettel, Hamilton als Mercedes niet wat dichter komt te zitten.

Edit: @DogFacedGod was mij voor met een transfer naar AM 😉

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan