FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder teamorders/strategische ingrepen ; was Checo toch gewonnen zondag?
Maar over het seizoen gezien moet ge die winst wel aan Max geven.

Maar eigenlijk toch vroeg op seizoen om al teamorders te doen. Langs de andere kant, als het op het einde vh seizoen op een handvol punten aankomt wilt ge deze wel hebben voor uw nummer 1 piloot.

ik denk toch ook niet dat Checo zonder team-orders gewonnen zou zijn?

Inderdaad, die was toch gewoon aanzienlijk trager? Als je ziet hoe vlot Verstappen wegreed.
Ik denk eigenlijk ook niet dat Checo gewoon zou zijn zonder teamorders en als het wel zo zou zijn snap ik het van RB wel. Het zou wel eens een spannend seizoen kunnen worden en zo'n seizoenen worden door kleine puntjes beslist, waaronder dus bijvoorbeeld die extra 7 punten voor Max.

Niet vergeten dat het mentale voordeel voor Max in het WK enorm is nu he (en ze vooral bij RB wel zullen weten dat het mentale nadeel bij Leclerc mogelijk ook redelijk groot is, aangezien we toch al gezien hebben dat die nogal "emotioneel" reageert).

Red Bull heeft altijd al prio gegeven aan de snellere rijder. En elke rijder heeft de kans gehad om die status van snellere rijder te pakken.
"In de tijd van Vettel" kwam Ricciardo het team binnen en kreeg Vettel tijdens de vierde race, China 2014, team orders in zijn nadeel om Ricciardo te laten passeren. Zo snel ging dat.
Daar heb je wel een punt, al was Vettel daar (indien ik me goed herinner tenminste) niet echt over te spreken. Maar ik heb het meer over bijvoorbeeld het multi21 incident tussen Vettel en Webber. Vettel mocht daar alles, alhoewel men bij Red Bull bleef volhouden dat ze een gelijke status hadden.

Klopt hoegenaamd niet, en ik weet echt niet waarom je dit zou stellen. Ricciardo heeft daar al verscheidene keren over gesproken en noemt dat als factor, maar verre van "de enige reden". Zaken die hij noemt die ook een duidelijke factor waren, zijn het vertrek van zijn engineer en de switch naar Honda.
Was het niet in het eerste seizoen van D2S dat Ricciardo duidelijk liet uitschijnen dat de crash tussen hem en Max in Baku, en dan vooral het feit dat hij door het team als de schuldige werd aangewezen, hem heel zat ? En gelijk heeft hij. Ik beweer niet dat hij daar volledig foutloos was, maar het feit dat het team hem als schuldige aanwees rook wel naar favoritisme.

Ik denk eigenlijk ook niet dat Checo gewoon zou zijn zonder teamorders en als het wel zo zou zijn snap ik het van RB wel. Het zou wel eens een spannend seizoen kunnen worden en zo'n seizoenen worden door kleine puntjes beslist, waaronder dus bijvoorbeeld die extra 7 punten voor Max.
Ik begrijp RB ook hoor. En ik heb ook helemaal geen problemen met teamorders of met een team dat met een duidelijke 1ste en 2de piloot werkt. Maar wees er dan ook, zowel tegen de fans als tegen de piloten, eerlijk over. Zeg gewoon dat Max je nummer 1 rijder is punt. Het feit dat Checo zegt dat ze er na de race eens over moeten praten wil toch wel zeggen dat ze aan Checo niet hebben laten weten dat hij de nr 2 status heeft.
Ik ben er trouwens ook wel van overtuigd dat Max sneller is hoor. Checo is een heel goede piloot, maar niet van het kaliber van Max. Maar wees eerlijk, het is niet dat hij echt de kans krijgt om zijn kunnen te laten zien hé. De radioboodschap die hij door kreeg was net niet : "Get the hell out of the way when Max is behind you", maar veel scheelde het toch niet.

Daar heb je wel een punt, al was Vettel daar (indien ik me goed herinner tenminste) niet echt over te spreken. Maar ik heb het meer over bijvoorbeeld het multi21 incident tussen Vettel en Webber. Vettel mocht daar alles, alhoewel men bij Red Bull bleef volhouden dat ze een gelijke status hadden.

Ook hier: Multi 21 was een team order die _tegen_ Vettel in ging. Dat Vettel niet gehoorzaamde was diens eigen beslissing die duidelijk niet gedragen werd door Horner et al, en wat na de race achter gesloten deuren is gezegd weten we niet.

Ik weet niet goed hoe je daarvan maakt dat "Vettel daar alles mocht". Kunnen we akkoord zijn dat een TO tegen Vettel geen bewijs is van het voortrekken van Vettel?
Ik weet ook niet wat je verwacht had dat er zou gebeuren met een drievoudig wereldkampioen die een TO negeert - had je verwacht dat ze hem een paar races zouden schorsen ofzo? Hoe realistisch is zoiets?

Was het niet in het eerste seizoen van D2S dat Ricciardo duidelijk liet uitschijnen dat de crash tussen hem en Max in Baku, en dan vooral het feit dat hij door het team als de schuldige werd aangewezen, hem heel zat ? En gelijk heeft hij. Ik beweer niet dat hij daar volledig foutloos was, maar het feit dat het team hem als schuldige aanwees rook wel naar favoritisme.

Natuurlijk vond Daniel het BS wat daar gebeurde. Neemt niet weg dat hij al meerdere keren duidelijk heeft aangegeven dat er een heel aantal redenen speelden in zijn vertrek, dat hij daarbij vooral ook het vertrek van zijn engineer en de komst van Honda noemde, en dat het dus echt niet klopt dat het voortrekken van Max de "enige" reden was. Zelfs dat het de "belangrijkste" reden was heeft hij nooit gezegd.
Hij heeft overigens ook al aangehaald dat het allemaal best wel meeviel met dat favoritisme.

Niet zo lang geleden werd hem overigens nog gevraagd wie zijn favoriete rijder op de grid was. Drie keer raden wie hij vernoemde ;) . Heel het gedoe rond Max, Daniel en het favoritisme is heel zwaar overdreven door pers en fans.

Interessante link hierrond, woorden van Dan himself: https://www.speedcafe.com/2019/08/08/ricciardo-opens-up-on-decision-to-join-renault/

Ricciardo also refuted suggestions that favouritism towards Max Verstappen, who was already signed on to remain at Red Bull Racing until the end of 2020, played a significant part in his move.

“Probably not as heavy as people think, because I think it was talked about more than I saw,” was his response to questions about how heavily the apparent favouritism weighed on his mind.

“On-track, it was always… I can’t really tell you a time where he got a new floor and I didn’t or anything like that.

“As far as parts went, the team was pretty good at development so we always had equal number, really. It wasn’t really that, I guess.”

Zoals heel vaak in F1 is er de realiteit aan één kant, en de manier waarop alles gespind wordt in de media aan de andere kant. Een beetje meevolgen wat er _echt_ wordt gezegd, iets minder eigen assumpties maken en meegaan met de rationales van de pers en de fan bases, en je ziet dat de realiteit vaak heel wat milder is.

Maar wees eerlijk, het is niet dat hij echt de kans krijgt om zijn kunnen te laten zien hé.

Hoezo niet? Hij krijgt toch hetzelfde materiaal? Wat houdt hem tegen om zich als snellere piloot te tonen, en zich zo te profileren zoals Ricciardo tegen Vettel deed in 2014? Op welke manier wordt die kans hem ontnomen?
Hij was dit weekend trager, dat ligt niet aan Red Bull?

De radioboodschap die hij door kreeg was net niet : "Get the hell out of the way when Max is behind you", maar veel scheelde het toch niet.

Ik vond het best wel veel schelen, je voegt gekleurde taal toe die expliciet noch impliciet aanwezig was. De eerste keer had hij net 11 rondjes geprobeerd om Russell te pakken en was dit niet gelukt - en vroegen ze hem om Max zijn kans te laten gaan.
De tweede keer kwam Max eraan a rato van anderhalve seconde per ronde sneller, en moest Checo nog pitten - en kaderden ze dat ook zo naar hem door aan te geven dat ze op een andere strategie zaten.

Ik zie echt niet in waar het grote onrecht hier weer zit. Noch waar Checo hier dan zijn kans niet kreeg. Als je trager bent, dan ben je trager...

Laatst bewerkt:
Ohnee, een piercing moeten uitdoen... :unsure:
Dat is natuurlijk wel een kleine ingreep hé.
Dit is géén piercing die je er zelf kan uitsnijden. Allé ja dit kan wel, maar prettig is dat niet :D

En mee eens, maar beiden partijen doen belachelijk.
Al die zever om een fucking piercing. Kinderachtiger dat dit (van beide zijden) kan niet.

Regels zijn natuurlijk wat ze zijn he. Fout is in de eerste plaats dat er 15 jaar niet tegen opgetreden is en oogluikend toegelaten is.

Dit wordt een GP in slow motion. Die wagens zijn pokketraag in langzame bochten. En dan nog regen...

Bernie Ecclestone heeft even in het gevang gezeten in Brazilië wegens illegaal wapenbezit. Ging even het vliegtuig nemen met een wapen in zijn valies. Maar ja als ge zo rijk zijt betaal je een borg en voor je het weet zit je weer op uw privéjet naar huis.

Bernie Ecclestone heeft even in het gevang gezeten in Brazilië wegens illegaal wapenbezit. Ging even het vliegtuig nemen met een wapen in zijn valies. Maar ja als ge zo rijk zijt betaal je een borg en voor je het weet zit je weer op uw privéjet naar huis.
illegale wapens? in Brazilië?

blijkbaar gaat het om dit:

:lol:

Dat is toch juist allemaal goed. Snelheid ligt lager, rijstijl maakt het verschil.
of ze doen zoals in Spa vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Dat is toch juist allemaal goed. Snelheid ligt lager, rijstijl maakt het verschil.
In de kwalificaties toch, even.

Monaco is gewoon geen circuit meer dat geschikt is om effectief op te racen. Toch niet met moderne F1 wagens. Maar zelfs F2 en de Porsche SC is extreem saai.

Goed ? Lompe, veel te grote en veel te zware wagens die voor de grip vooral rekenen op het groundeffect. En dat zal er door de lage snelheden in Monaco niet echt zijn dus zal er geen grip zijn. Ik weet niet of daar veel goed aan is.

Monaco wordt wrs weer slaapverwekkend... Met wat regen zou het mss nog wel een beetje tof kunnen worden. Maar ja, wat mij betreft mag Monaco van de kalender verdwijnen. En ja, ik weet dat dat 'vloeken in de kerk' is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan