FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is niet "superieur voelen"

Het is met lede ogen aanzien hoe de sport die je al 30 jaar met passie volgt, verwerkt wordt tot een veredelde circus-act, omdat mensen die gratis op hotel in Vegas kunnen het "saai" vinden.
En dan, tussen hun zelf verklaard kwijlen over de nieuwe venue door, komen ons de les spelen dat we niet mogen klagen.

Ik ben niet eens tégen een race in Vegas. Of een derde race in de VS. Maar ze kunnen er wel beter dan dit gedrpcht. Champcars had er zelfs een beter stratencircuit, maar ja "niet op de strip" he.

Ik word toch ook niet warm van deze "race". De Formule 1 glijdt stilaan af naar een volwaardig circus waar de sport helemaal bijkomstig is. Jammer want zo verlies ik weer een stukje van m'n interesse in deze prachtige sport.

Het helpt ook niet dat Vegas de meeste degoutante plek is waar ik ooit in m'n leven geweest ben.
Gelukkig niet voor iedereen heaven op aarde, het is er nu al zo druk :D
——
(Niet meer aan shiftyke geadresseerd maar algemeen)

Kijk, van mij mag iedereen er van vinden wat hij wil. Feit is dat IK tevreden ben, en er enorm naar uitkijk. En dat er twee van de passies in mijn leven samen komen. Staat dit je niet aan, pech dan. En hier stopt het voor mij. Aan de reacties op social media te zien zal de race snel uitverkocht zijn.

En oesters moet ik absoluut niet hebben, by the way. Doe mij maar een dikke sappige steak met wat bacon mac & cheese als side ofzo :p

Laatst bewerkt:
Welke circuits in de VS zijn geschikt voor F1 race ipv Las Vegas?
Laguna Seca zoals Cerulean zegt al niet.
Willow Springs zie ik ook niet rap kandidaat zijn.
Sebring zie ik vaak op GT wishlists verschijnen,maar ken dat niet.
Daytona,Indianapolis infield (waar ze al geweest zijn) ,Watkins Glenn,.....

Sebring dat overleeft volgens mij nog geen 50% van de grid. Zalig circuit maar helaas ook niet geschikt voor F1 (op veel plaatsen ook heel smal).
Nog een van mijn favoriete Amerikaanse circuits is Road Atlanta, maar dat is even ongeschikt als Laguna Seca.
Road America misschien? Mits een serieuze facelift zie ik daarin wel een potentieel F1 circuit.

Edit: voor Daytona (infield versie) teken ik direct!

Welke circuits in de VS zijn geschikt voor F1 race ipv Las Vegas?
Laguna Seca zoals Cerulean zegt al niet.
Sebring zie ik vaak op GT wishlists verschijnen,maar ken dat niet.
Daytona,Indianapolis infield (waar ze al geweest zijn) ,Watkins Glenn,.....
Indianapolis infield is al lang niet meer wat het geweest is, vele bochten zijn intussen al aangepast. En ook niet echt meer gebruik makend van de banking zoals destijds. En zonder die banking hoeft het imo voor mij ook niet meer om terug naar Indianapolis te gaan. Maar dat gaan ze uiteraard niet meer durven daar

Sebring dat overleeft volgens mij nog geen 50% van de grid. Zalig circuit maar helaas ook niet geschikt voor F1 (op veel plaatsen ook heel smal).
repaving, en de oude hairpin gebruiken. dat circuit is imo nergens smaller dan het gemiddelde F1 circuit, maar de brede straights geven het gevoel dat de rest smaller is. een aantal bochten zouden hertekend moeten worden, maar eigenlijk is dat een mooi circuit.

natuurlijk: als ge gaat klagen dat Vegas en Miami plat zijn, dan is Sebring een raar tegenvoorstel.
Nog een van mijn favoriete Amerikaanse circuits is Road Atlanta
Road Atlanta is ook wel goed hoor. Je hebt daar met Petit Le Mans toch ook (vroeger dan) de snelle LMP1's. Het snelheidsverschil wordt daar ruim goed gemaakt door het gebrek aan "traffic"
maar dat is even ongeschikt als Laguna Seca.
Laguna Seca is idd de meest ongeschikte. Je zou de corkscrew daar moeten skippen, en dan is het ook de moeite niet
Road America misschien? Mits een serieuze facelift zie ik daarin wel een potentieel F1 circuit.
Is voor mij het meest "classic F1" van de amerikaanse circuits (ook al heeft het nooit op de kalender gestaan)
maar "The Kink" staat daar toch vrij garant voor zware crashes, die niet uitnodigend zijn voor F1.
Edit: voor Daytona (infield versie) teken ik direct!
met die bankings? not gonna happen.
Willow Springs zit in veel racegames, maar echt proffessionele races zijn daar niet.
Indianapolis infield (waar ze al geweest zijn)
is verbeterd, maar daar gaan ze niet snel meer terug gaan.
,Watkins Glenn,.....
ook wel een optie, maar of dat een goeie race zou opleveren? ik denk dat F1 daar 1,5 inhaalpunten heeft: veel te korte straights.

zelf zou ik graag bvb zien:
- Mid-Ohio (maar daar zouden ze ook te veel kapot maken)
- Barber Motorsport Park( is gewoon een goeie track)
- Long Beach (toch een van de beste street tracks, imo, en ook F1 geschiedenis)
- Sears Point (of hoe het nu noemt)

maar de meeste Amerikaanse tracks zijn gewoon te kort, verouderd, commercieel oninteressante locatie, ... voor F1. Barber en Road Atlanta bvb liggen in Alabama en Georgia resp.: dat is NASCAR-land.

Heb filmpjes bekeken op youtube van de vernoemde circuits.
Sears point heeft verschilende lay-outs denk ik,was ook ooit in GT onder de naam infeneon raceway dacht ik,toen Nascar erin zat.
Tegenwoordig noemt het Sonoma Raceway.
Lijkt me wel optie voor F1 eventueel.

Long Beach lijkt me geen optie,dat is voor mij een tweede Monaco.
Mid-Ohio en Barber Motorsport Park vloeiende circuits ,maar mogelijk te kort.
Alhoewel er ook een Red Bull ring on the scedule staat natuurlijk.

Sebring zal idd nieuw asfalt moeten krijgen,veel te hobbelig,maar heeft toch potentieel.

PS: Over de RB Ring gesproken,ik geloof dat ze dat ook gaan hertekenen,er komt een chicane voor bocht 3 geloof ik.
Ze willen de snelheid richting die haakse bocht minderen zodat een incident zoals in de MotoGP niet meer kan voorvallen.

PS: Over de RB Ring gesproken,ik geloof dat ze dat ook gaan hertekenen,er komt een chicane voor bocht 3 geloof ik.
Ze willen de snelheid richting die haakse bocht minderen zodat een incident zoals in de MotoGP niet meer kan voorvallen.
Die is er al, maar de F1 gaat daar geen gebruik van maken:
rJm0Ah5.jpg

repaving, en de oude hairpin gebruiken. dat circuit is imo nergens smaller dan het gemiddelde F1 circuit, maar de brede straights geven het gevoel dat de rest smaller is. een aantal bochten zouden hertekend moeten worden, maar eigenlijk is dat een mooi circuit.

natuurlijk: als ge gaat klagen dat Vegas en Miami plat zijn, dan is Sebring een raar tegenvoorstel.

Road Atlanta is ook wel goed hoor. Je hebt daar met Petit Le Mans toch ook (vroeger dan) de snelle LMP1's. Het snelheidsverschil wordt daar ruim goed gemaakt door het gebrek aan "traffic"

Laguna Seca is idd de meest ongeschikte. Je zou de corkscrew daar moeten skippen, en dan is het ook de moeite niet

Is voor mij het meest "classic F1" van de amerikaanse circuits (ook al heeft het nooit op de kalender gestaan)
maar "The Kink" staat daar toch vrij garant voor zware crashes, die niet uitnodigend zijn voor F1.

met die bankings? not gonna happen.
Door Sebring te asfalteren, neem je direct het karakter van die baan weg, dat gaat volgens mij nooit gebeuren. Die laatste bocht vind ik fantastisch, aan hoge snelheid over die hobbels vliegen.

Road Atlanta heb ik afgeschreven omdat het te kort (en toch ook vrij smal) is, voor mij zijn dat dezelfde problemen als bij Laguna Seca. Ze zouden laptimes doen van net iets meer dan een minuut denk ik.

En Daytona ivm banking: ne mens mag dromen he.

Waarom zou je de corkscrew moeten skippen? Dat zou een bijna even iconische bocht kunnen worden in de F1 als de Raidillon.

Op 9Lives had ooit iemand gezegd dat je die met een F1 auto niet zou kunnen nemen, maar dat klopt niet. Het is nl al gedaan, door Zonta in een Toyota F1.

De rest van het circuit is mss wat smal en kort, maar dat is idd pakweg Zandvoort ook zoals @Knarf aangeeft.

Het is in elk geval altijd één van mijn favo circuits in racegames.

Laatst bewerkt:
Het is in elk geval altijd één van mijn favo circuits in racegames.
ieeeuw Laguna Seca. Sebring, Watkins Glen en Road Atlanta daarentegen :love:

Watkins Glen in F1 zou ik wel graag willen zien, een hoge snelheidstrack met toch wel inhaalmogelijkheden op die lange straight na die esses naar boven :love:

Is er eigenlijk ooit met F1’s op een oval geracet?

IndyCar doet/kan het en zorgt vaak voor epische races.

Slipstreambattle galore…

Zou tof zijn mochten ze 1 van de (hopelijk toekomstige) 25 races dat proberen.

Is er eigenlijk ooit met F1’s op een oval geracet?

IndyCar doet/kan het en zorgt vaak voor epische races.

Slipstreambattle galore…

Zou tof zijn mochten ze 1 van de (hopelijk toekomstige) 25 races dat proberen.
Nee, nope, never. Zou de doodsteek voor de F1 zijn, dat ze dat saaie rondjesdraaien maar voor de echte Amerikaanse series houden.

Doet mij altijd aan Jeff Dunham denken: "oh look, they're making another left turn... i wonder what's gonna happen next?"

Nee, nope, never. Zou de doodsteek voor de F1 zijn, dat ze dat saaie rondjesdraaien maar voor de echte Amerikaanse series houden.

Doet mij altijd aan Jeff Dunham denken: "oh look, they're making another left turn... i wonder what's gonna happen next?"
Het zou me verbazen als Liberty Media het op z’n minst niet bespreekt/bekijkt, op een gegeven punt.

Om met Bubba te antwoorden: “it’s easy to follow when you’re loaded!”

Persoonlijk blij dat Liberty Media de F1 als bedrijf in handen heeft. Ik zie de F1 jaar na jaar meer show opvoeren rond de race zelf, en inzetten op visitor experience. Persoonlijk (dus jullie mogen voor mijn part allemaal niet akkoord gaan!) ben ik daar heel blij mee.

Het zou me verbazen als Liberty Media het op z’n minst niet bespreekt/bekijkt, op een gegeven punt.

Om met Bubba te antwoorden: “it’s easy to follow when you’re loaded!”

Persoonlijk blij dat Liberty Media de F1 als bedrijf in handen heeft. Ik zie de F1 jaar na jaar meer show opvoeren rond de race zelf, en inzetten op visitor experience. Persoonlijk (dus jullie mogen voor mijn part allemaal niet akkoord gaan!) ben ik daar heel blij mee.
"Watching Nascar, drinking beer!"

Als Vegas jouw Walhalla is, dan snap ik dat zeker.

Ik houd echter veel meer van de oude sfeer in de paddock, de sfeer van de jaren 70, 80 en 90. En die is helaas ver te zoeken op vele circuits.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan