FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk niet dat de kleur zo veel rol speelt hoor. als dat zoveel speelde, hadden ze geen 2 jaar in het zwart rond gereden. Mercedes rijdt gewoon traditioneel in het zilvergrijs, en je kan die symboliek van die zwarte livery niet eindeloos door trekken.

en in Bahrein zal het wel zo fris niet zijn, dus ideaal om het daar te testen. het zijn daar temperaturen rond de 30 graden op't moment, dus als ze nu geen issues hebben zitten ze toch vrij safe.

yup.
Akkoord met wat je zegt. Dat momentum van die zwarte livery was er vorig jaar al niet meer vond ik en marketings gewijs is het nu weer de echte mercedes kleur en in F1 is dat natuurlijk ook een factor die meetelt. Maar het is ook het totaalpakket dat moet kloppen. Elk %'tje dat met een beslissing gewonnen kan worden qua performance/reliability is meegenomen.
Ik heb ook niet gezegd dat dat de doorslaggevende factor was, maar wel 1 van die percentjes die meehelpen. Als een zwarte livery de motor 2 graden warmer doet draaien en door de kleinere sidepods stijgt de temperatuur van de motor met 5 graden. Door terug te gaan naar de traditionele livery zit je maar 1 graad hoger meer dan wat je vorig jaar zat maar deze keer met kleinere sidepods en minder drag etc. En het is nu nog koffiedik kijken maar we zullen nog wel eens horen hoop ik wat ze daar nog extra gevonden hebben om die motor van extra cooling te voorzien. Ik vraag mij af of ze die lucht die onder de wagen passeert voor het ground effect bv op een of andere manier naar de motor hebben kunnen (en of het mag) doen leiden.

Ik heb ook niet gezegd dat dat de doorslaggevende factor was, maar wel 1 van die percentjes die meehelpen. Als een zwarte livery de motor 2 graden warmer doet draaien en door de kleinere sidepods stijgt de temperatuur van de motor met 5 graden. Door terug te gaan naar de traditionele livery zit je maar 1 graad hoger meer dan wat je vorig jaar zat maar deze keer met kleinere sidepods en minder drag etc.

Ik denk dat als het zelfs ook maar iets van een halve graad scheelt ofzo, ze vorig jaar al teruggegaan waren naar de zilveren livery toen bleek dat RBR een sterke wagen had afgeleverd waar het een heel seizoen strijd mee zou zijn. Zeker wanneer bleek dat er toch wat kleine issues waren met de betrouwbaarheid van de Mercedes krachtbron.

Moh, mijn openingspost is opgesplitst, chance dat ik het gezien had.
ik heb de hele code in een txt'ke staan en als ik iets aanpas copy/paste ik heel die code in die post

Moh, mijn openingspost is opgesplitst, chance dat ik het gezien had.
ik heb de hele code in een txt'ke staan en als ik iets aanpas copy/paste ik heel die code in die post
Welja kon niet meer bewerken (max 20.000 tekens melding kreeg ik), dus moest hem in 2 hakken😅

EDIT: wat gewijzigd en de oude stats weglaten, dan geraakt het in 1 post (beginpost)

Laatst bewerkt door een moderator:

Normaal post ik deze geruchten niet, omdat ze élk jaar wel opduiken. Maar meestal verdwijnen ze dan wel na een dag, terwijl ze hardnekkig blijven komen.

Zou er deze keer dan toch iets van aan zijn?

Ondanks het onverwachte design van Mercedes heb ik er precies niet veel vertrouwen in na dit weekend. Ik weet niet waarom, maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat ze er niet zullen staan volgende week.

Ik zal i zeggen waarom:
Door hun ophanging, en de aero die er mee gepaard is, kunnen ze niet genoeg lucht naar de voorwielen sturen, waardoor hun remmen overhitten.

Oscar Piastri wordt door Alpine ter beschikking gesteld van McLaren als reserve-driver, om de kans te verhogen dat hij F1 rijdt.

Oscar Piastri wordt door Alpine ter beschikking gesteld van McLaren als reserve-driver, om de kans te verhogen dat hij F1 rijdt.
Ik zou hem wel eens graag zien rijden, maar waarom zou McLaren voor Piastri kiezen? Hij ligt onder contract bij Renault, dus de ervaring die ze hem geven daar is McLaren niks mee. Dan zetten ze toch beter iemand met ervaring in die auto, die een grotere kans heeft om punten te scoren? Hulkenberg of zo iemand lijkt me eigenlijk aannemelijker. Al is de kans dus blijkbaar reëel dat Ricciardo gewoon rijdt.

ja, natuurlijk, maar 't is ook niet enkel voor volgende week he.
en 't is gewoon interessant om opties te hebben.

Mclaren mag De Vries en Vandoorne gebruiken van Mercedes, maar net als Piastri heeft hun contracthouder voorrang als het nodig is.
Zelfde verhaal met Hulkenberg, hoor. Andere teams hebben voorrang op hem.
ze hebben ook nog Di Resta, maar die wordt al ouder (en zijn invalbeurt enkele jaren geleden al bij Williams was ook ondermaats)

't is gewoon een extra optie.
Ik zou hem wel eens graag zien rijden, maar waarom zou McLaren voor Piastri kiezen? Hij ligt onder contract bij Renault, dus de ervaring die ze hem geven daar is McLaren niks mee. Dan zetten ze toch beter iemand met ervaring in die auto, die een grotere kans heeft om punten te scoren? Hulkenberg of zo iemand lijkt me eigenlijk aannemelijker. Al is de kans dus blijkbaar reëel dat Ricciardo gewoon rijdt.
geen enkele van hun opties biedt daar een voordeel tov.
op Di Resta na, liggen al hun reserve-opties onder contract bij een ander. Piastri is ook de enige echte youngster die ze nu kunnen in zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan