FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, dan net de meest controversiële jaren gemist.
89, 90, 94 en 97 waren imo erger dan 2021.
En vergeleken met Senna en Schumi is Max nog een watje.
Ik volg van in de jaren 70.
Ik ben geen Verstappen, Hamilton, Mercedes, of Red bull fan, ik ben Ferrari fan, en vooral F1 fan.

En sorry, maar ik heb/had nog nooit meegemaakt dat de beslissing van de wedstrijdleiding de wereldkampioen bepaald, zo ver is zelfs Balestre nooit geweest.
Al die zaken van Prost/Senna, Hill/Schumacher en Villeneuve/Schumacher zijn klein bier daartegen.
De impact van Imola 94, is natuurlijk van een heel andere grootteorde.
Dat na zo'n gebeurtenis men zich vragen stelt over de integriteit van deze sport, en of het überhaupt nog sport is, is volgens mij maar al te normaal, de enige mensen die zo te zien tevreden zijn over het verloop van die dag, bevinden zich in het kamp van de winnaar, wat logisch is.
Ik kan u verzekeren, had hetzelfde gebeurd maar dan met Hamilton als winnaar en Verstappen als verliezer, ik na deze wedstrijd dezelfde vieze smaak in de mond zou gehad hebben.

Ik volg van in de jaren 70.
Ik ben geen Verstappen, Hamilton, Mercedes, of Red bull fan, ik ben Ferrari fan, en vooral F1 fan.

En sorry, maar ik heb/had nog nooit meegemaakt dat de beslissing van de wedstrijdleiding de wereldkampioen bepaald, zo ver is zelfs Balestre nooit geweest.
Al die zaken van Prost/Senna, Hill/Schumacher en Villeneuve/Schumacher zijn klein bier daartegen.
De impact van Imola 94, is natuurlijk van een heel andere grootteorde.
Dat na zo'n gebeurtenis men zich vragen stelt over de integriteit van deze sport, en of het überhaupt nog sport is, is volgens mij maar al te normaal, de enige mensen die zo te zien tevreden zijn over het verloop van die dag, bevinden zich in het kamp van de winnaar, wat logisch is.
Ik kan u verzekeren, had hetzelfde gebeurd maar dan met Hamilton als winnaar en Verstappen als verliezer, ik na deze wedstrijd dezelfde vieze smaak in de mond zou gehad hebben.
Hoe verkeerd de laatste race van 2021 geweest is, eerlijk gezegd vond ik Balestre in 1989 nog erger. Ik ben helemaal geen fan van Max, maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk heeft hij de titel verdiend. Over het hele seizoen gezien was hij de beste. Die laatste race had hij nooit mogen winnen. Die overwinning is hem cadeau gedaan door Masi. Maar wat Balestre in 1989 deed was nog veel erger. Ook vooral omdat Senna die titel gewoon verdiend had.
1994 was erg maar ik heb jaren gedacht dat Schumacher daar niks verkeerd gedaan had. Pas enkele jaren later had ik het door. En dan praat ik nog niet over de (il)legaliteit van die Benetton.

Soit, dat het maar snel begint. Het wachten begint lang te duren.

Oke, dan net de meest controversiële jaren gemist.
89, 90, 94 en 97 waren imo erger dan 2021.
En vergeleken met Senna en Schumi is Max nog een watje.

89 & 90 waren echt van voor ‘mijn’ tijd, weet ik amper iets van. 94 en (vooral) 97 heb ik uiteraard gezien, talloze keren, in reviews en zelfs de races die er toe doen volledig.

Het grote verschil voor mij: Schumi was mijn idool, en in verhitte momenten word ik blind.
Die mocht van mij dus gerust doen wat hij wou.

Maar controverse met iemand erin die ik echt niet graag heb, wordt dan ook uitvergroot in de omgekeerde/‘negatieve’ richting. Ik zat met gebalde vuist te roepen (ik laat in het midden wat) toen Max de muur invloog op Silverstone. Om maar wat te zeggen.

Ik kan dat niet echt onderdrukken, sport —> emotie, maar dan echt heel hevig bij mij.

Ik vind 2021 toch serieus boven al die jaren uitsteken.

Gewoon pure vervalsing om een Netflix einde te hebben vh seizoen. Naar die Netflix serie zal ik dan ook nooit meer kijken.

Enkel Ballestre komt erbij in de buurt.

Hoe verkeerd de laatste race van 2021 geweest is, eerlijk gezegd vond ik Balestre in 1989 nog erger. Ik ben helemaal geen fan van Max, maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk heeft hij de titel verdiend. Over het hele seizoen gezien was hij de beste. Die laatste race had hij nooit mogen winnen. Die overwinning is hem cadeau gedaan door Masi. Maar wat Balestre in 1989 deed was nog veel erger. Ook vooral omdat Senna die titel gewoon verdiend had.
1994 was erg maar ik heb jaren gedacht dat Schumacher daar niks verkeerd gedaan had. Pas enkele jaren later had ik het door. En dan praat ik nog niet over de (il)legaliteit van die Benetton.

Soit, dat het maar snel begint. Het wachten begint lang te duren.
Japan was niet de laatste GP van dat jaar he, prost stond 16 punten voor, Senna moest Japan en Australië winnen om WK te worden en Prost mocht maximum 2 punten scoren in deze twee races, in Japan kreeg Senna een veel te zware straf voor hoe hij terug op de piste kwam, maar hij kreeg daar ook geen straf voor het terug op de piste duwen van zijn wagen met afgeslagen motor door de marshals, wat toen, voor zover ik mij herinner, genoeg zou geweest zijn voor een diskwalificatie.
In Australië gaf Prost op, en reed Senna achteraan in op een gedubbelde wagen en moest opgeven, onze eigen Thierry Boutsen won die race!:love:
Dus Senna zou sowieso dat jaar geen kampioen geworden zijn.
Meer nog, door het rare puntensysteem toen waarbij de 11 beste uitslagen van de 16 wedstrijden gebruikt werden voor de kampioenschapspunten, en Prost dat jaar regelmatiger was dan Senna moest Prost 5 punten inleveren en Senna niets, zonder dat had de puntenachterstand in Japan al te groot geweest voor Senna.

Efkens een edit: prost had niet genoeg aan drie punten, door dat rare systeem met de puntenoptelling, moest hij beter scoren dan zijn beste van zijn slechtste prestaties ;) ik weet niet hoe ik het anders moet opschrijven. => Prost had 3 wedstrijden met nul punten, en een vijfde en een vierde plaats als zijn 5 slechtste, om punten te kunnen scoren, moest hij dus beter doen dan een vierde plaats, dus minstens 4 punten met een derde plaats.

Ja het was een smerige streek van Balestre, ook de 6 maanden voorwaardelijke schorsing die de FISA wou geven aan Senna voor gevaarlijk rijgedrag was compleet onterecht.
En toch heb ik dat toen anders ervaren dan het huidig kampioenschap, dat komt volgens mij omdat toen de enige contacten met de F1 de magazines en de TV waren, waardoor er toch een soort van buffer was, veel van wat we nu weten van die dag en dat jaar, zijn we pas later te weten gekomen.

Laatst bewerkt:
Als ik hoor dat sommige zelfs de f1 niet meer volgen omwille van de ontknoping van 2021, dan vraag ik me af hoelang die personen de f1 volgen.

Passief (wat fan van strips en vooral van Michel Vaillant) sinds voor ik kan lezen.
Actief sinds de dood van Senna, die tragedie heeft mijn interesse definitief aangewakkerd (ook duel tssn Hill & Schumi en later Villeneuve en Schumi. Afgehaakt tussen 2000 en 2006, puberteid en studies en meisjes enzo. Maar in 2007 opnieuw verliefd geworden met de sport dankzij rookie Hamilton vs Alonso.

Ik deel de emotie die Wolfken boven je post zo mooi beschreef. Het laatste weekend ging ik in met de wetenschap dat er absoluut een verdiende winnaar uit de bus ging komen, maar dat er een heel vuil einde aan zat te komen. Het einde heeft me bijzonder gedegouteerd maar zoals gezegd, ik had niets minder verwacht.

Toch ben ik klaar voor het nieuwe seizoen, ben bijzonder dorstig naar het nieuwe seizoen. Ik kan me volledig inleven in enkele hottakes die ik heb gezien Josh Revell op Youtube. Dit is het jaar van Ferrari, boys! :laugh:

Japan was niet de laatste GP van dat jaar he, prost stond 16 punten voor, Senna moest Japan en Australië winnen om WK te worden en Prost mocht maximum 2 punten scoren in deze twee races, in Japan kreeg Senna een veel te zware straf voor hoe hij terug op de piste kwam, maar hij kreeg daar ook geen straf voor het terug op de piste duwen van zijn wagen met afgeslagen motor door de marshals, wat toen, voor zover ik mij herinner, genoeg zou geweest zijn voor een diskwalificatie.
In Australië gaf Prost op, en reed Senna achteraan in op een gedubbelde wagen en moest opgeven, onze eigen Thierry Boutsen won die race!:love:
Meer nog, door het rare puntensysteem toen waarbij de 11 beste uitslagen van de 16 wedstrijden gebruikt werden voor de kampioenschapspunten, en Prost dat jaar regelmatiger was dan Senna moest Prost 5 punten inleveren en Senna niets, zonder dat had de puntenachterstand in Japan al te groot geweest voor Senna.

Efkens een edit: prost had niet genoeg aan drie punten, door dat rare systeem met de puntenoptelling, moest hij beter scoren dan zijn beste van zijn slechtste prestaties ;) ik weet niet hoe ik het anders moet opschrijven. => Prost had 3 wedstrijden met nul punten, en een vijfde en een vierde plaats als zijn 5 slechtste, om punten te kunnen scoren, moest hij dus beter doen dan een vierde plaats, dus minstens 4 punten met een derde plaats.

Ja het was een smerige streek van Balestre, ook de 6 maanden voorwaardelijke schorsing die de FISA wou geven aan Senna voor gevaarlijk rijgedrag was compleet onterecht.
En toch heb ik dat toen anders ervaren dan het huidig kampioenschap, dat komt volgens mij omdat toen de enige contacten met de F1 de magazines en de TV waren, waardoor er toch een soort van buffer was, veel van wat we nu weten van die dag en dat jaar, zijn we pas later te weten gekomen.
Ik moet toegeven dat ik niet meer weet hoe de punten juist in elkaar zaten. Ik weet nog dat Senna de 2 laatste races moest winnen wilde hij wereldkampioen worden, maar ik weet niet meer wat er precies met Prost moest gebeuren. Wat zou er gebeuren indien Prost 2 keer 2de werd ? Ik weet het niet meer.
Ik weet wel nog dat Japan de voorlaatste race was en dat Senna pole had met meer dan 1.5 sec voorsprong op Prost. In de start nam Prost de leiding totdat Senna hem wilde inhalen in ronde 46 en Prost gewoon deed of hij Senna niet zag en gewoon de deur dicht deed. Prost was heel snel met uit te stappen want hij dacht dat beide McLarens uitlagen. Senna kon echter met de hulp van de marshalls, wat toen nog mocht, terug vertrekken en won de race. Hij was dus nog steeds in de running voor de titel.
Totdat de overwinning hem werd afgenomen door de FIA, of eigenlijk door Balestre. De uitleg waarom was gewoon hilarisch. Senna had volgens Balestre niet de hele raceafstand gereden want hij had de chicane gecut. De stewards hadden hem achteruit terug het circuit op moeten geduwd hebben en dan had hij de chicane moeten nemen. Als je dat door trekt naar de huidige tijd finisht er niemand meer want hoe vaak worden er geen bochten afgesneden ? Indien je er geen tijd mee wint, mag het. En zeker indien het veiliger is. Senna heeft geen tijd gewonnen met die chicane te cutten. En veiliger was het zeker want hem achteruit terug het circuit op duwen zou niet echt veilig geweest zijn lol.

Daarom vond ik wat Balestre toen besloot erger dan nu. Balestre wist donders goed dat hij mis was, maar Frans patriotisch als hij was gaf hij de titel toch aan Prost. Masi was ook mis nu, 100%. Maar ik denk niet dat hij echt die titel aan Max wilde geven. Ik denk dat hij gewoonweg bezweken is onder de druk van die teambazen die constant in zijn oren zaten te schreeuwen.

Ik moet toegeven dat ik niet meer weet hoe de punten juist in elkaar zaten. Ik weet nog dat Senna de 2 laatste races moest winnen wilde hij wereldkampioen worden, maar ik weet niet meer wat er precies met Prost moest gebeuren. Wat zou er gebeuren indien Prost 2 keer 2de werd ? Ik weet het niet meer.
Ik weet wel nog dat Japan de voorlaatste race was en dat Senna pole had met meer dan 1.5 sec voorsprong op Prost. In de start nam Prost de leiding totdat Senna hem wilde inhalen in ronde 46 en Prost gewoon deed of hij Senna niet zag en gewoon de deur dicht deed. Prost was heel snel met uit te stappen want hij dacht dat beide McLarens uitlagen. Senna kon echter met de hulp van de marshalls, wat toen nog mocht, terug vertrekken en won de race. Hij was dus nog steeds in de running voor de titel.
Totdat de overwinning hem werd afgenomen door de FIA, of eigenlijk door Balestre. De uitleg waarom was gewoon hilarisch. Senna had volgens Balestre niet de hele raceafstand gereden want hij had de chicane gecut. De stewards hadden hem achteruit terug het circuit op moeten geduwd hebben en dan had hij de chicane moeten nemen. Als je dat door trekt naar de huidige tijd finisht er niemand meer want hoe vaak worden er geen bochten afgesneden ? Indien je er geen tijd mee wint, mag het. En zeker indien het veiliger is. Senna heeft geen tijd gewonnen met die chicane te cutten. En veiliger was het zeker want hem achteruit terug het circuit op duwen zou niet echt veilig geweest zijn lol.

Daarom vond ik wat Balestre toen besloot erger dan nu. Balestre wist donders goed dat hij mis was, maar Frans patriotisch als hij was gaf hij de titel toch aan Prost. Masi was ook mis nu, 100%. Maar ik denk niet dat hij echt die titel aan Max wilde geven. Ik denk dat hij gewoonweg bezweken is onder de druk van die teambazen die constant in zijn oren zaten te schreeuwen.
In die tijd hadden de F1 wagens geen startmotor, de wagens werden opgestart tijdens de startprocedure met een externe (mobiele) startmotor, ik denk zelfs dat dit het geval was tot 2014 met de introductie van het KERS systeem.
En ik heb dat niet opgezocht, dus het kan dat wat ik denk fout is he, maar ik dacht dat als de motor van een F1 wagen stilviel tijdens de race, het verboden was voor de marshals om de wagen al duwend terug op te starten, het enige wat ze mochten of moesten doen, was de wagen zo snel mogelijk uit de weg duwen zodat deze niet hinderde voor de wagens op de racetrack.
Zowel de motor van de wagen van Prost als die van de wagen van Senna vielen uit bij het incident, dat is ook de redenen waarom Prost onmiddellijk uitstapte, motor uit = race over, Senna bleef zitten en vroeg aan de marshals om hem terug op het circuit te duwen en terwijl zijn motor terug op te starten, zo kon hij zijn race verderzetten.
Ik dacht toen echt dat hij daarvoor de zwarte vlag zou krijgen, maar dat gebeurde niet, toen later op het nieuws gezegd werd dat Senna gediskwalificeerd was en Prost WK was, vond ik dat terecht. Het is pas later dat het duidelijk werd dat de straf was voor de manier waarop hij terug op het circuit reed en niet voor het aanduwen van zijn wagen door de marshals.
En dat was en is een buitenproportionele straf, helemaal niet terecht.

Dus was wat Balestre daar deed net zo erg ? Ja, misschien wel.
Maar alle info over die bepaalde race, kwam pas veel later, toen die race al dagen, weken, maanden voorbij was, op het moment zelf, bij het einde van de race, en zelfs later op het einde van dat seizoen, gaf die uitslag niet dat WTF gevoel dat ik had na Abu Dhabi.
Het is pas later, vooral met de opkomst van het internet dat er veel duidelijk is geworden, maar dan is al veel tijd voorbij gegaan en kun je dat gemakkelijker relativeren.

En over die punten:
Mijn uitleg in mijn vorig bericht was niet helemaal juist, daarom deze poging:

Enkel de 6 eerste plaatsen kregen punten, de eerste 9, de tweede 6, de derde 4, de vierde 3, de vijfde 2 en de zesde 1.
Er waren 16 races, en daarvan werden enkel de 11 beste race resultaten geteld voor het kampioenschap.

Senna reed dat jaar eerstes oftewel viel hij uit, en hij viel maar liefst 8 keer uit op 16 races, maar hij won er ook 6. Zijn slechtste resultaat was een elfde plaats.
Prost viel slechts 3 maal uit waarvan twee daarvan Australië en Japan waren, en zijn twee slechtste resultaten waren een vierde en een vijfde plaats.
Voor Japan had Senna al zijn minimum aan slechte punten, Prost daarentegen had maar 1 opgave, zijn vier andere slechtste resultaten waren een vijfde, een vierde, een derde en een tweede plaats, waardoor hij in totaal 0+2+3+4+6= 15 punten moest afgeven, en het was enkel daardoor dat Senna nog een kans maakte om het kampioenschap te winnen(Senna 60-0=60 punten) (Prost 81-15=66 punten).
Door de twee DNF's voor Japan en Australië kreeg Prost zijn twee beste van zijn slechtste resultaten terug, dus die tweede en derde plaats werden terug bij zijn punten geteld, en in de plaats werden de twee opgaves gebruikt waardoor de eindstand van Prost voor dat jaar 81-(0+0+0+2+3)= 76 punten is.

Laatst bewerkt:
Er waren 16 races, en daarvan werden enkel de 11 beste race resultaten geteld voor het kampioenschap.
Ben je daar zeker van ? Ik wil hier niet beweren dat je ongelijk hebt hé, maar dit herinner ik me helemaal niet meer. Ik herinner me de puntentelling nog goed (9-6-4-3-2-1) en ik weet ook nog heel goed dat ze dat aangepast hebben naar 10-6-4-3-2-1 om het verschil tussen P1 en P2 wat groter te maken. Maar dat er maar een bepaald aantal races meetelden herinner ik me helemaal niet meer.

Ben je daar zeker van ? Ik wil hier niet beweren dat je ongelijk hebt hé, maar dit herinner ik me helemaal niet meer. Ik herinner me de puntentelling nog goed (9-6-4-3-2-1) en ik weet ook nog heel goed dat ze dat aangepast hebben naar 10-6-4-3-2-1 om het verschil tussen P1 en P2 wat groter te maken. Maar dat er maar een bepaald aantal races meetelden herinner ik me helemaal niet meer.

En weet je, in 1988, was het dankzij dat puntensysteem dat Senna kon wereldkampioen worden met minder punten dan Prost, zoek maar eens op.

Ik volg F1 eigenlijk maar de laatste 3 jaar of zo.. Na het eerste seizoen van Drive To Survive Ben ik F1 beginnen volgen.
Ik besef dat ik er niet veel van ken dus hou ik me uit de discussies..

Maar nu het ook over oudere races gaat, vanaf welk jaar is het interessant om races te herbekijken?
Ik heb alle races vanaf 1978, maar de beeldkwaliteit van die oudste is een lichte ramp dus ik wil me niet overal moeten doorworstelen om alles te herbekijken..

Kan je niet zomaar zeggen he. Had Senna geen DQF gehad voor Japan, dan had die misschien wel voorzichtiger gereden in Australië.

Ja ok, maar dat was nu eenmaal het systeem toen. Iedereen wist dat en iedereen hield er rekening mee. Ook hier: je kan niet zomaar zeggen dat met een systeem zonder gedropte resultaten Prost al kampioen was geweest, want dan had Senna mogelijk ook op een andere manier geraced.

Kan je niet zomaar zeggen he. Had Senna geen DQF gehad voor Japan, dan had die misschien wel voorzichtiger gereden in Australië.
Hoe dan ook zou Prost altijd minstens die 10 punten terugkrijgen in de twee laatste races, waardoor Senna sowieso de twee laatste races moest winnen, en dan mocht Prost zelfs 2 maal tweedes zijn, dan was het Wk voor Senna.
Ik zie niet goed in waarom hij dan anders gereden zou hebben. McLaren tekende beroep tegen de diskwalificatie, dus, er was nog altijd een waterkansje dat hij het WK zou winnen.
Ja ok, maar dat was nu eenmaal het systeem toen. Iedereen wist dat en iedereen hield er rekening mee. Ook hier: je kan niet zomaar zeggen dat met een systeem zonder gedropte resultaten Prost al kampioen was geweest, want dan had Senna mogelijk ook op een andere manier geraced.

Voor de race van Japan was Senna al 6 maal uitgevallen, zijn puntentotaal veranderd daardoor niet als men de punten van alle races van dat jaar gebruikt. Dus 60 punten.

Prost had te veel goede resultaten, waardoor hij voor Japan vier races met punten moest aftrekken en verloor zo 15 punten.
Als men de punten van alle races van dat jaar gebruikt, heeft Prost voor Japan 81 punten, dat zijn er 21 meer dan Senna, Voor Japan zou Prost toen al wereldkampioen geweest zijn.

McLaren tekende beroep tegen de diskwalificatie, dus, er was nog altijd een waterkansje dat hij het WK zou winnen.
Ja, terecht punt.

Voor de race van Japan was Senna al 6 maal uitgevallen, zijn puntentotaal veranderd daardoor niet als men de punten van alle races van dat jaar gebruikt. Dus 60 punten.

Prost had te veel goede resultaten, waardoor hij voor Japan vier races met punten moest aftrekken en verloor zo 15 punten.
Als men de punten van alle races van dat jaar gebruikt, heeft Prost voor Japan 81 punten, dat zijn er 21 meer dan Senna, Voor Japan zou Prost toen al wereldkampioen geweest zijn.

Je praat naast m'n punt. Een systeem waarin resultaten gedropt worden promoot een aanvallende stijl, want een nulresultaat heeft dan niet per sé impact.
Elke deelnemer in zo'n systeem weet hoe dat systeem werkt, en kunnen kiezen om meer aan te vallen of meer risico's te nemen.

Het is onzinnig om te zeggen dat "zonder dat systeem Prost al gewonnen had", want je hebt echt geen idee of de races zonder dat systeem zich op dezelfde manier zouden afgespeeld hebben, waarbij rijders meer risicovolle situaties steeds op dezelfde manier zouden benaderd hebben.

Senna reed 1 slechte race waar hij elfde werd, reed 1 maal tweede en won alle andere races die hij uitreed.
Hij viel voor Japan 6 maal uit, vijf maal door mechanische pech en 1 maal door een ongeval met Mansell waarbij, als ik mij goed herinner, deze laatste voor de volle 100% in fout was.
Om dat jaar kampioen te worden had hij vooral minder mechanische pech moeten hebben.

Ik volg F1 eigenlijk maar de laatste 3 jaar of zo.. Na het eerste seizoen van Drive To Survive Ben ik F1 beginnen volgen.
Ik besef dat ik er niet veel van ken dus hou ik me uit de discussies..

Maar nu het ook over oudere races gaat, vanaf welk jaar is het interessant om races te herbekijken?
Ik heb alle races vanaf 1978, maar de beeldkwaliteit van die oudste is een lichte ramp dus ik wil me niet overal moeten doorworstelen om alles te herbekijken..
Moeilijk te zeggen. Het is niet zo dat vanaf een bepaald moment het de moeite is om te volgen. Imo heeft Bernie Ecclestone heel veel voor de F1 betekend. Hij heeft de F1 gemaakt tot wat het nu is. Je zou dus kunnen zeggen dat vanaf het moment hij de touwtjes in handen had het de moeite is om te bekijken, maar dat klopt ook niet echt. Toen Bernie nog een teammanager was waren er ook al prachtige races en prachtige seizoenen. 1976 bijvoorbeeld zal iedereen wel kennen. En zo zijn er ook seizoenen die, en toen had Bernie veel te zeggen, niet de moeite waard zijn om te bekijken. 2005 en 2009 waren 2 van die seizoenen die ik maar niks vond.
1986 is voor mij 1 van de mooiste seizoenen ooit. En de mooiste wagens om naar te kijken vond ik die van begin jaren '80. Maar dat heeft waarschijnlijk meer met mijn leeftijd te maken. Dat is echt nostalgie voor mij. Dat waren de jaren dat ik voor het eerst naar de F1 begon te gaan.

Fittipaldi zal testen, maar gaat waarschijnlijk niet racen.
ik vind die uitleg van Steiner trouwens ook maar tenenkrullend. Ze hebben Mazepin en Uralkali aan de deur gezet, omdat "er veel kritiek was op de oorlog"
zelf hebben ze geen mening over die oorlog, misschien?

Fittipaldi zal testen, maar gaat waarschijnlijk niet racen.
ik vind die uitleg van Steiner trouwens ook maar tenenkrullend. Ze hebben Mazepin en Uralkali aan de deur gezet, omdat "er veel kritiek was op de oorlog"
zelf hebben ze geen mening over die oorlog, misschien?
Zijn tracktime kan wel eens beperkt zijn:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan