_Pe_
Well-known member
De timing is inderdaad niet denderend. Gelukkig hebben ze bij Renault eindelijk wel door dat ze de motor sneller moeten maken indien ze competitief willen zijn. De voorbije jaren weigerden ze om meer geld in de motor te steken. Nu hebben ze dan toch door dat hun motor gewoon te traag was en nu zijn ze overgestapt naar de split turbo configuratie, net zoals de Mercedes motor. Honda heeft dit eerder ook al nagebouwd en met succes want Max is vorig jaar wereldkampioen geworden. Nu heeft Renault dat dus ook.... maar enkele weken voordat de motoren bevroren worden. Die timing vind ik eerlijk gezegd ook niet zo denderend. Wat indien ze de motor niet op punt krijgen ? Ik vind dit maar vreemd allemaal.Probleem is een beetje dat ik de timing van zijn overstap moeilijk begrijp. Een jaar eerder had ik al meer begrepen, want dan kan je wel mee gaan wegen op de nieuwe structuren richting de nieuwe regelgeving. Nu komt hij eigenlijk aan en moet hij hopen dat het team een competitieve wagen heeft gebouwd, of minstens in de juiste richting is gegaan. En dit zowel met aero als met de PU, want Renault heeft die PU ook volledig opnieuw ontworpen, en gaan nu ook met het split turbo design.
Als ze er dit jaar niet staan zie ik het wat somber in voor het aanblijven van Alonso, en Alonso verliezen zou ook wel een aderlating zijn.
. Dat belooft voor wanneer ze echt op het gas gaan.