FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maw Massi wordt bedankt voor bewezen diensten en als goedmakertje voor de zever die hij over zich gehad heeft krijgt hij een ander job? 😅
Niet meer dan correct ook niet. Hij mag al blij zijn dat hij een postje bij de FIA kan houden. Doordat hij artikel 48.13 gebruikte voor iets waar het absoluut niet voor diende kon Lewis onmogelijk die laatste race winnen. Als Lewis pitte verloor hij, en door niet te pitten verloor hij ook. Masi besliste in zijn eentje over wie die race won, en daardoor ook over wie wereldkampioen is geworden. Niet echt competent imo.

In vooraanzicht heb ik zo'n jaren '80, begin jaren '90 vibe.
Prachtige wagen. Doet me denken aan de mooiste Ferrari ooit, misschien wel de mooiste F1 wagen ooit, de Ferrari 643. Deze zel wel niet zo een prachtig geluid maken. Maar hopelijk presteert hij wel beter dan die Ferrari 643 want dat was niet echt een topper.

Inderdaad pushrod suspension trouwens. Iedereen was er nochtans redelijk van overtuigd dat deze Ferrari pullrod suspension vooraan zou hebben. Daardoor vonden het velen ook vreemd dat de Haas een pushrod suspension had. Er waren zelfs al stemmen die beweerden dat die renders niet juist waren en dat het een pullrod zou worden. Blijkbaar niet dus. Voorlopig blijft McLaren het enige team met een pullrod suspension vooraan.

Iedereen weet toch dat het debacle de grootste farce in laatste jaren F1 was.

Iedereen weet toch dat het debacle de grootste farce in laatste jaren F1 was.
En dat de FIA niet anders kon dan Masi van die post weg te halen komend seizoen.
Trouwens wel goed dat ze die live communicatielijn tussen de teams en FIA schrappen dit seizoen.

mja, ik vraag mij af hoe ze het gaan toepassen? enkel via een boodschap op het scherm een penalty aankondigen, met geen kans voor het team om "in beroep" te gaan tijdens de race?

blijkbaar is 1 van de afwisselende race directors nu Freitas van het WEC, en Le Mans. da's toch wel goeie keuze, vind ik.

mja, ik vraag mij af hoe ze het gaan toepassen? enkel via een boodschap op het scherm een penalty aankondigen, met geen kans voor het team om "in beroep" te gaan tijdens de race?

blijkbaar is 1 van de afwisselende race directors nu Freitas van het WEC, en Le Mans. da's toch wel goeie keuze, vind ik.
Er gaat wel een communicatiemiddel zijn, maar gewoon geen rechtstreekse lijn die te pas en onpas kan gebruikt worden.

It will still be possible to ask questions to the race director, according to a well-defined and non-intrusive process.

Bij McLaren zijn ze nochtans redelijk zeker van hun stuk. Na de launch van de Aston wisten ze toch te vertellen dat ze niks nieuw gezien hadden. Alles wat er anders is aan de Aston hebben ze ook bekeken en hun oplossing is beter. Ik hoop het voor hun want ik kan de rijdersduo bij Macca wel smaken.

GOD DAMN, die Ferrari ! 😳🤤🤤🤤🤤🤤 Om nog maar te zwijgen van die sidepods. Zou mss wel eens een truukje a la de dubbele diffuser van Brawn destijds kunnen zijn.

Ik vind het op zich wel opmerkelijk dat er nu enkel over McLaren en Ferrari wordt gesproken als tegenpolen, maar wat er bij Williams aan de hand is is toch ook interessant. Ik verwacht niet dat die ineens vooraan het veld staan, maar de sidepods van de Williams zijn pas echt extreem.

Even ook Scarbs meenemen:

Enkel als je ervan uitgaat dat Masi enkel wou dat Max won, en dat als Lewis gepit had, Masi niet meer zou laten racen hebben.
Geloof ik persoonlijk niet in.
Ik geloof niet dat Masi zo biased was dat hij enkel wou dat Max won. Maar ik ben er wel zeker van dat Masi serieus in de fout gegaan is in die laatste race. En eigenlijk geeft de FIA dat toe door Masi aan de kant te schuiven en die hele reeks andere maatregelen. Eigenlijk geeft de FIA hier toe dat de verkeerde piloot die laatste race gewonnen heeft.
Lewis en Mercedes hebben die laatste race perfect uitgevoerd. Op geen enkel moment kon Max een vuist maken. Op geen enkel moment was de overwinning van Lewis in gevaar. Maar ook op geen enkell moment in de race kon Lewis gaan pitten want dan zou hij track positie opgegeven hebben en zouden er bovendien nog andere wagens tussen hem en Max gekomen zijn. Dat was zowel zo na het geval met Gio als na het geval met Latifi. Indien Masi op dat moment zou gehandeld hebben volgens de regels of zoals tot nu toe altijd gehandeld geweest is, dan zou de overwinning van Lewis wel in het gevaar geweest zijn. Logisch dat hij niet pitte.
Maar wat Masi dan op het einde besliste tart alle verbeelding. Le,wis kon die race nooit nog winnen. Masi is bezweken onder de druk van Red Bull. Hij had die beslissing nooit mogen genomen hebben. Ik zeg niet dat hij het makkelijk had hé, maar dit was gewoon fout. Daar is gewoon geen discussie over mogelijk. En eindelijk geeft de FIA dat toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan