Feedback Algemene fora

Ik scheld nergens in PM.

Het punt blijft dat je werkt in een progressief stelsel. En dat is kinderlijk belachelijk.


Neen ik zag het echt niet aankomen. Na de "rood tekst" was ik sowieso gestopt.
En ik heb eens aan loser een PM gestuurd met posts van mezelf waarvan ik wel vermoedde dat het mss over de schreef ging zijn(eigenlijk niet ma soit). Hij weigerde eindredactie te spelen, dus heb ik dat ook niet gepost. Dus ik hou me wel degelijk in. Maar van deze ban? Nope echt niet verwacht.
Liever een niet-progressief stelsel waar één warn even erg is als meerdere? Want ik zie niet hoe je daar beter mee denkt te zijn.
Verder ja, als je een ban niet ziet aankomen kan dat zijn omdat er iets scheelt aan het systeem, maar het kan ook door iets anders komen.
 
Liever een niet-progressief stelsel waar één warn even erg is als meerdere? Want ik zie niet hoe je daar beter mee denkt te zijn.
Verder ja, als je een ban niet ziet aankomen kan dat zijn omdat er iets scheelt aan het systeem, maar het kan ook door iets anders komen.
Kijk he, ik ben iemand die graag een kat een kat noemt. Zelfs op het werk ben ik zo.
Als ik een bepaald woord gebruik, dan is dat niet om de boel te verzieken of te provoceren. Maar de mods reageren er wel verbolgen op.
Voor hen is dat de boel verzieken.
Dus het kan evengoed zijn dat ik dat woord na x aantal maanden opnieuw gebruik in een andere discussie, want voor mij is dat quasi een dagdagelijks woord.. Maar omdat we in een progressief stelsel zitten ga ik dan opnieuw een ban van meerdere dagen of zelfs een permanent ban krijgen. En dat is belachelijk. Eigenlijk zou er na x aantal weken of maanden uw strafpunten moeten vervallen. En anderzijds passen ze de regels toch veel te snel en veel te enggeestig toe. Het is hier al bij al geen 9lives waar je een massavolk moet beheren en streng zijn om het voor iedereen aangenaam te maken. Dusja ze mogen wat chillen.
 
Die strafpunten vervallen toch na een bepaalde duur?

Als er een woord niet gewenst is om te gebruiken, gebruik het dan niet/iets anders in de plaats? :unsure:
 
ik ken de regels ook niet perfect van buiten hoor.
In zowat elke topic waar jij je vreemde gedachtengangen als enige waarheid gaat verkondigen, hebben de mods u al gevraagd in te tomen. Je doet dat niet en je krijgt strafpunten. Dat heeft weinig te maken met kennis van de regels.
 
Die strafpunten vervallen toch na een bepaalde duur?

Als er een woord niet gewenst is om te gebruiken, gebruik het dan niet/iets anders in de plaats? :unsure:
Dat weet ik niet, die regels zien we niet omdat je anders "begint te tellen" en uw grenzen zou aftasten daardoor.

Als een scheetje te hard stinkt, sturen we meestal een pm om je daarop te wijzen. En dan nog eens een verzoek van de moderatie voor de duidelijkheid, bij een tweede. En dan nog eentje. En dan een waarschuwing met punten, als het nog niet is doorgedrongen dat het scheetje niet gewenst is. En dan nog eentje bij een volgend scheetje. En als je dan aan 10 punten in totaal komt omdat de putlucht niet meer te harden is, mag je even op vakantie om te bezinnen en wat aan die overtollige gassen te doen. Meestal is dat niet nodig, soms wel.

Maar als je dan net terugkomt en meteen weer de darmen laat werken door te schelden in pm, voorspelt dat niet veel goeds.
De beste manier om bij die hoogste schijf weg te blijven, is je scheetjes in te houden of ze zachtjes te lossen op een plek waar dat kan volgens de regels.

Wat we echter niet gaan doen, is bij elke scheet opnieuw hetzelfde gesprek beginnen en al onze tijd in de darmproblemen van één user steken.
Als je terugkomt zou alles al "verlucht" moeten zijn. Dan is het niet nodig dat je na 1 scheet opnieuw meteen geband wordt, een warn is dan logischer. Dit is nu een systeem waar je blijft "steken" op een hoog plateau.(ik begin nu te klinken als een viroloog)
 
Dat weet ik niet, die regels zien we niet omdat je anders "begint te tellen" en uw grenzen zou aftasten daardoor.


Als je terugkomt zou alles al "verlucht" moeten zijn. Dan is het niet nodig dat je na 1 scheet opnieuw meteen geband wordt, een warn is dan logischer. Dit is nu een systeem waar je blijft "steken" op een hoog plateau.(ik begin nu te klinken als een viroloog)

Dat is helemaal niet waar, het systeem is erop gemaakt dat veelovertreders incrementeel langer in time-out gezet worden. Dat is exact hetgeen hier gebeurt. Dat "plateau" heeft ermee te maken dat je een TIENTAL waarschuwingen gewoon negeert en op korte tijdspanne zoveel bij elkaar spaart. Doe eens zot en luister naar hetgeen je aangemaand wordt.

Persoonlijk vind ik dat onze moderatie één grote kansenmachine is.
 
Als je terugkomt zou alles al "verlucht" moeten zijn. Dan is het niet nodig dat je na 1 scheet opnieuw meteen geband wordt, een warn is dan logischer. Dit is nu een systeem waar je blijft "steken" op een hoog plateau.(ik begin nu te klinken als een viroloog)
Een ban is er niet opdat de andere forumleden geen last meer zouden hebben van u he maar om u duidelijk maken dat uw gedrag niet kan. Als je dan inderdaad terug komt en je stelt direct terug datzelfde gedrag moet je ook niet verwonderd zijn dat men u opnieuw probeert duidelijk te maken dat men zo'n gedrag niet tolereert.
Je kan wel zeggen dat je in real life al de zaken benoemt zonder omwegen maar dat wil daarom niet zeggen dat dit getolereerd wordt. Imo moet iedereen hier proberen overeen te komen met elkaar en als jij dan weigert om bepaalde zaken wat properder te verpakken zodat een ander hier minder aanstoot aan neemt dan moet je ook niet verwonderd zijn dat de mods je hiervoor aanpakken aangezien zij wel handelen in het belang van het gehele forum.
 
Dat is helemaal niet waar, het systeem is erop gemaakt dat veelovertreders incrementeel langer in time-out gezet worden. Dat is exact hetgeen hier gebeurt. Dat "plateau" heeft ermee te maken dat je een TIENTAL waarschuwingen gewoon negeert en op korte tijdspanne zoveel bij elkaar spaart. Doe eens zot en luister naar hetgeen je aangemaand wordt.

Persoonlijk vind ik dat onze moderatie één grote kansenmachine is.
Parels voor de zwijnen vind ik het.
 
Dat is helemaal niet waar, het systeem is erop gemaakt dat veelovertreders incrementeel langer in time-out gezet worden. Dat is exact hetgeen hier gebeurt. Dat "plateau" heeft ermee te maken dat je een TIENTAL waarschuwingen gewoon negeert en op korte tijdspanne zoveel bij elkaar spaart. Doe eens zot en luister naar hetgeen je aangemaand wordt.

Persoonlijk vind ik dat onze moderatie één grote kansenmachine is.
Maar bij elke warn heb ik mij ook teruggetrokken, ook al was ik het er niet altijd mee eens. Ik bleef soms bewust 24u weg uit de topic. Ik probeerde de zaken anders te verwoorden, hield rekening met de opmerkingen over bepaalde niet-zo-koosjere-woorden. Ik gebruikte die woorden niet meer.
Ik heb talloze posts gemaakt en terug gewist. Ik maakte zelfs posts en wou ze laten nacontroleren door @Loser, juist omdat ik vind dat de regels te snel en te streng worden toegepast. Hoe belachelijk is het wel niet om uw posts te laten controleren door een mod eigenlijk? Hij weigerde, dus heb ik dat niet gepost, gewoon om dat stempel van provacateur niet te krijgen. Je kunt dus echt niet zeggen dat ik jullie negeer. Maar als je ondanks dit allemaal toch nog geband wordt, terwijl een simpele pm met "ga wat afkoelen" voldoende was geweest, is mijn gezaag over de regels hier toch terecht?
 
Neen, jij ben een redelijk uniek geval in deze. Ik zal blijven aanmanen dat ze de tijd die ze in jou moeten steken moeten minderen. Een ellenlange PM sturen naar een mod "is mijn post wel oké" is ronduit absurd.
Droog de overtreden regel bestraffen en verder gaan.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dus echt niet zeggen dat ik jullie negeer. Maar als je ondanks dit allemaal toch nog geband wordt, terwijl een simpele pm met "ga wat afkoelen" voldoende was geweest, is mijn gezaag over de regels hier toch terecht?
Ik zou net zeggen dat je het net wel negeert. Ja krijgt van elke warn, zowel voor die zonder punten als die met punten een PM. Dus je kan perfect tellen hoeveel van elk soort je gekregen hebt.

Als je dat doet kan je toch moeilijk ontkennen dat er niet mild is opgetreden, maar dat je toch bleef volharden.

We gaan toch niet voor elke post jou bij het handje nemen en dan melden als die post kan of niet kan. De andere posters verdienen ook wat aandacht.
 
Neen, jij ben een redelijk uniek geval in deze. Ik zal blijven aanmanen dat ze de tijd die ze in jou moeten steken moeten minderen. Een ellenlange PM sturen naar een mod "is mijn post wel oké" is ronduit absurd.
Droog de overtreden regel bestraffen en verder gaan.
Met dat laatste ben ik er niet mee eens, maar het is goed om te zien wat de algemene visie/standpunt hier is. Ik weet waar ik sta.
 
Dat weet ik niet, die regels zien we niet omdat je anders "begint te tellen" en uw grenzen zou aftasten daardoor.
Jawel toch?


Meeste lichte overtredingen "warns" blijven 2-4maand geldig en dan vervallen ze.

Of lees ik dat nu zo verkeerd, die tabellen?
 
Jawel toch?


Meeste lichte overtredingen "warns" blijven 2-4maand geldig en dan vervallen ze.

Of lees ik dat nu zo verkeerd, die tabellen?
Ah handig bedankt.
Ik denk dat ze eerder bedoelen dat je je persoonlijke strafpuntenlijst niet mag te zien krijgen. Ik dacht dat bij 9lives dat dit wel kon.
 
Jawel toch?


Meeste lichte overtredingen "warns" blijven 2-4maand geldig en dan vervallen ze.

Of lees ik dat nu zo verkeerd, die tabellen?
Om eerlijk te zijn. Ik weet het echt niet... voor mij lijkt het echt een black box systeem. Het leek mij dat men hier een ander systeem ging toepassen dan op 9 lives. Daar zag je duidelijk welke warns je had gehad, hoeveel punten je had en welke er vervallen waren.

Vond ik persoonlijk duidelijker en logischer. Maar bon, de regels zijn de regels.

Al lijkt mij dat van die permanente ban bij een incrementele ban toch wel wat overdreven. Vooral omdat het overkomt dat die permanente ban niet lijkt te kunnen wegvallen want ja anders is ze niet permanent.

@Mathias je gaat gewoon een beetje te hard met de voeten vooruit in de discussie in de corona thread. En je shot daar tegen teveel schenen op een te antagonistische wijze. Want ik gok dat de meeste van uw warns daar wel zullen vandaan komen. Sowieso hebben waarschuwingen een termijn van minimaal 2 maand. Dus eventjes 24u wegblijven uit een thread helpt eigenlijk niet echt... want als je op 1 dag die 10 punten krijgt, dan 24 uur wegblijft en terug op 1 dag 10 punten raapt, en terug 24 uur wegblijft ja dan is de kans groot dat je de volgende dag terug die punten raapt en permanent moogt wegblijven.
 
Met dat laatste ben ik er niet mee eens, maar het is goed om te zien wat de algemene visie/standpunt hier is. Ik weet waar ik sta.
Ik vind dat je naar je eigen stijl het probleem weer volledig bij de tegenpartij legt. De mods passen hun systeem te engeestig toe en het systeem is ook belachelijk, gewoon omdat jij er iets mee voorhebt.

Dat is exact de reden dat je die warns verzamelt hoor, je bent nogal heilig overtuigd dat je gelijk hebt en wie niet akkoord gaat dan wel achterlijk of kwaadaardig moet zijn. Dat valt mij, en mij niet alleen denk ik, nu wel vaker op.
 
Ik vind dat je naar je eigen stijl het probleem weer volledig bij de tegenpartij legt. De mods passen hun systeem te engeestig toe en het systeem is ook belachelijk, gewoon omdat jij er iets mee voorhebt.

Dat is exact de reden dat je die warns verzamelt hoor, je bent nogal heilig overtuigd dat je gelijk hebt en wie niet akkoord gaat dan wel achterlijk of kwaadaardig moet zijn. Dat valt mij, en mij niet alleen denk ik, nu wel vaker op.
Ik denk dat als je telt vanaf de beginjaren van 9lives tot op vandaag géén kat, maar dan ook géén énkele kat zich in een discussie heeft laten overtuigen door de tegenpartij. Iedereen met een standpunt A van 10 jaar geleden blijft met standpunt A vandaag, ook al zijn er 100'den discussies geweest daarover. Ik ben dus niet de enige die van hetzelfde bed ziek is, maar ik word er precies wel het meest op aangesproken. Ja ik heb mijn standpunten, ja ik verdedig ze hevig, maar met argumenten. Net zoals iedereen dus. Niks nieuws onder de zon.
 
Kijk he, ik ben iemand die graag een kat een kat noemt. Zelfs op het werk ben ik zo.
Als ik een bepaald woord gebruik, dan is dat niet om de boel te verzieken of te provoceren. Maar de mods reageren er wel verbolgen op.
Voor hen is dat de boel verzieken.
Dus het kan evengoed zijn dat ik dat woord na x aantal maanden opnieuw gebruik in een andere discussie, want voor mij is dat quasi een dagdagelijks woord.. Maar omdat we in een progressief stelsel zitten ga ik dan opnieuw een ban van meerdere dagen of zelfs een permanent ban krijgen. En dat is belachelijk. Eigenlijk zou er na x aantal weken of maanden uw strafpunten moeten vervallen. En anderzijds passen ze de regels toch veel te snel en veel te enggeestig toe. Het is hier al bij al geen 9lives waar je een massavolk moet beheren en streng zijn om het voor iedereen aangenaam te maken. Dusja ze mogen wat chillen.
Dan zou ik met aandrang vragen om de regels nog eens te lezen. Je strafpunten vervallen namelijk ook.
Ik heb je in mijn post uitgelegd dat we de regels net niét enggeestig of te snel toepassen, integendeel. Maar dat gunstmaatregelen ook niet eeuwig kunnen blijven duren. Maar dat kan
Ik denk dat als je telt vanaf de beginjaren van 9lives tot op vandaag géén kat, maar dan ook géén énkele kat zich in een discussie heeft laten overtuigen door de tegenpartij. Iedereen met een standpunt A van 10 jaar geleden blijft met standpunt A vandaag, ook al zijn er 100'den discussies geweest daarover. Ik ben dus niet de enige die van hetzelfde bed ziek is, maar ik word er precies wel het meest op aangesproken. Ja ik heb mijn standpunten, ja ik verdedig ze hevig, maar met argumenten. Net zoals iedereen dus. Niks nieuws onder de zon.
Dit heeft niks meer met feedback te maken. Ik wil nog wel even meegeven dat het frustraties kan vermijden als je even de regels bekijkt. En als gratis tip geef ik nog mee dat discussiëren en om ter hardst je standpunt blijven roepen vanaf je kratje niet hetzelfde is.

Maar deze thread dient voor feedback over moderatie. Zullen we het daarbij houden.
 
Terug
Bovenaan