Feedback Politiek & Actualiteit

Naar mijn mening loopt de moderatie op het pol & actua forum volledig uit de hand. Geen idee wat er plots veranderd is, maar bon...

Ik post iets over die gevangenenruil in het UA topic, en die post wordt gewoon verwijderd omdat "die discussie ook al loopt in het VS topic". Niet eens verplaatst ofzo he, maar verwijderd.
Enkele dagen voordien krijg ik een waarschuwing omdat ik een woord tussen aanhalingstekens plaatste. En dan ook nog strafpunten omdat ik met de verkeerde smiley reageerde op een post.

Kijk, ge doet wat ge wilt he, maar ge jaagt mensen (o.a. mezelf) weg van dit forum. Jullie nemen jezelf en dit forum ondertussen veel te serieus.
Posts over de gevangenenruil werden weggehaald en niet verplaatst omdat het artikel daarvoor ook al in het VS topic werd gepost, en er al een discussie over bezig was. Naar mijn mening zou het wat vreemd hebben gelezen als een post uit een andere thread later ertussen geplaatst werd, met een verwijzing naar hetzelfde nieuwsitem zonder dat er extra info aan werd toegevoegd.

Het verzoek over het gebruik van hondenfluitjes werd in pm toegelicht.

Het gebruik van ironische smileys onder posts wordt specifiek in politiek en actualiteit geweerd omdat we merkten dat mensen de smileys gebruiken om posts te ridiculiseren, zonder in een verdere reactie uit te schrijven waarom ze het er niet mee eens zijn.
 
@JorisBlack het verwijderen van posts omtrent Marokko in het sportforum is niks persoonlijk, er was in verschillende topics al gevraagd om politiek getinte posts daarover voor P&A te houden, vandaar de acties.
 
Ben ik de enige die dit hilarisch ironisch vind?
  1. "fak dees ik ben weg van P&A en ga bij voetbal posten"
  2. om dan te horen te krijgen "ah nee deze post hoort hier niet, dat doet ge in P&A"
:laugh:

(geen sneer naar @JorisBlack noch de moderatie, vind het oprecht grappig)
 
Ben ik de enige die dit hilarisch ironisch vind?
  1. "fak dees ik ben weg van P&A en ga bij voetbal posten"
  2. om dan te horen te krijgen "ah nee deze post hoort hier niet, dat doet ge in P&A"
:laugh:

(geen sneer naar @JorisBlack noch de moderatie, vind het oprecht grappig)
nee.

Maar het toont voor mij wel een probleem aan, van zodra je hier over een of ander iets wil discussiëren wordt dit verbannen naar pol en actua en iedereen bekijkt pol en actua zowat als de vuilbak van dit forum waar "de elite" geen tegenspraak duld en de discussie gewoon doodbloed. Met als gevolg dat er hier enkel nog ofwel over serieus zwaarwichtige dingen kan gediscussieerd worden ofwel je je pap maar moet koelen met het zoveelste feel good topic.
 
Jullie nemen jezelf en dit forum ondertussen veel te serieus.
Neem het niet te slecht op, want ik apprecieer jouw posts hoor, maar neem je het ook zelf niet wat te serieus op als je na enkele modacties hier niet meer wil posten?

Allezja ik zou mijn schouders eens ophalen.
 
Neem het niet te slecht op, want ik apprecieer jouw posts hoor, maar neem je het ook zelf niet wat te serieus op als je na enkele modacties hier niet meer wil posten?

Allezja ik zou mijn schouders eens ophalen .
Ik kan @JorisBlack wel begrijpen, als je geluk hebt om eens enkele posts (welliswaar met enige serieuze insteek) direct na elkaar verwijderd te zien worden dan kan je wel eens het gevoel hebben dat er niks meer mag/ je geviseerd wordt. Maar dat betert wel weer als de eerste heat of the moment gaat liggen. Zo'n zaken koelen wel zonder blazen.
 
Ben ik de enige die dit hilarisch ironisch vind?
  1. "fak dees ik ben weg van P&A en ga bij voetbal posten"
  2. om dan te horen te krijgen "ah nee deze post hoort hier niet, dat doet ge in P&A"
:laugh:

(geen sneer naar @JorisBlack noch de moderatie, vind het oprecht grappig)

Meer zelfs, ondertussen zie ik in dat 'rellen' topic in pol&actua deze recente post staan:
Aub posts met een beetje inhoud, anders zak je maar af naar voetbal.

Maar als je op het voetbal forum nog maar insinueert naar die rellen, wordt je post verwijderd.
Misschien dat de mods ook eens met elkaar afspraken kunnen maken? :unsure:
 
Die circlejerks in het voetbalforum rond potentiële rellen elke keer de Marokkanen een match spelen, zijn gewoon irritant. Dat kan een keer of twee een mopje zijn, maar om elke match 10 van zulke posts te moeten lezen ... Terecht dat er tegen opgetreden wordt.
Tgoh, zelfs mijn mopke van “toetende auto’s binnen 3..2…1” werd verwijderd, alles behalve een verkeerde opmerking lijkt me?

En sinds de match tegen de Belgen is het al elke keer tot rellen (groot of klein maakt niet uit) gekomen na een match van Marokko. Dan moet je ook niet onnozel gaan doen en beginnen optreden als mensen gaan zeggen dat het na de match weer van dat gaat zijn.
 
Tgoh, zelfs mijn mopke van “toetende auto’s binnen 3..2…1” werd verwijderd, alles behalve een verkeerde opmerking lijkt me?

En sinds de match tegen de Belgen is het al elke keer tot rellen (groot of klein maakt niet uit) gekomen na een match van Marokko. Dan moet je ook niet onnozel gaan doen en beginnen optreden als mensen gaan zeggen dat het na de match weer van dat gaat zijn.
Op zichzelf staand is daar inderdaad niet zo veel verkeerd aan, maar de volgende 10 posters maken dan ook mopjes, en op een bepaald moment zijn het geen mopjes meer maar voelen er weer een paar zich geroepen om wat gratuit te bashen op Marokkanen.

Wil je het over die rellen hebben, ga dan naar het topic op P&A. Wil je gewoon ventileren, dan is er het frustratie-topic.
 
Meer zelfs, ondertussen zie ik in dat 'rellen' topic in pol&actua deze recente post staan:


Maar als je op het voetbal forum nog maar insinueert naar die rellen, wordt je post verwijderd.
Misschien dat de mods ook eens met elkaar afspraken kunnen maken? :unsure:
Klopt, dit komt wat verwarrend over. Na overleg tussen de sportmods werd gekozen om posts puur over rellen uit het voetbalforum te houden, zodat het daar over de matchen zelf kon gaan (ook op aangeven van andere leden) en die posts gecentraliseerd konden worden in p&a. Ik was vergeten dat ook met de p&a mods te bespreken.

Ook voor dit topic gelden de gebruikelijke regels in p&a, en is er dus geen vrijgeleide om holle oneliners te posten.

Niet alle kwinkslagen in voetbal waren even kwalijk, dus daar kunnen we wel kijken of het nodig is die achteraf weg te halen als er geen verdere off topic was uit voort gevloeid.
 

Vlag van dit topic dekt de lading niet meer 100%. Misschien titel aanpassen naar iets in de stijl van 'Relschopperij in de samenleving'?
 

Vlag van dit topic dekt de lading niet meer 100%. Misschien titel aanpassen naar iets in de stijl van 'Relschopperij in de samenleving'?
Of 'toename van agressie' aangezien je ook nog de drillrappers hebt en er gisteren op TV Oost ook een item was over toenemende agressie op de spoeddiensten.
 

Vlag van dit topic dekt de lading niet meer 100%. Misschien titel aanpassen naar iets in de stijl van 'Relschopperij in de samenleving'?
Klopt, we passen aan naar iets toepasselijkers, maar houden het graag wel specifiek genoeg om geen verzameltopic te krijgen dat eigenlijk veel te breed wordt, waardoor alles op een hoopje belandt dat eigenlijk niks met elkaar te maken heeft.
 
Klopt, we passen aan naar iets toepasselijkers, maar houden het graag wel specifiek genoeg om geen verzameltopic te krijgen dat eigenlijk veel te breed wordt, waardoor alles op een hoopje belandt dat eigenlijk niks met elkaar te maken heeft.
Nochtans is men wel al goed bezig zo.
 
Op het forum Oekraïne gaat het de laatste veel te veel over: ‘wat als er een bom valt op Brussel, en waarom kan het westen niet tussenkomen, etc.’ Dit zou in een ander topic besproken moeten worden.
 
Op het forum Oekraïne gaat het de laatste veel te veel over: ‘wat als er een bom valt op Brussel, en waarom kan het westen niet tussenkomen, etc.’ Dit zou in een ander topic besproken moeten worden.
Als je die post report met de melding dat het wat offtopic gaat, kan bekeken worden of die beter afgesplitst wordt.
Het hangt een beetje af van de context natuurlijk, of zo'n post in het topic over Oekraïne past, maar ik vind die discussie precies niet terug? Kijk ik fout?

Edit: Laat maar.
 
Laatst bewerkt:
Als je die post report met de melding dat het wat offtopic gaat, kan bekeken worden of die beter afgesplitst wordt.
Het hangt een beetje af van de context natuurlijk, of zo'n post in het topic over Oekraïne past, maar ik vind die discussie precies niet terug? Kijk ik fout?

Edit: Laat maar.
Tgoh, een heel topic waar de hypothetische discussie "Wat als bom A op plaats X gedropt wordt" lijkt me nu echt wel 0,0 bij te dragen aan Pol & Actua. Dat is werkelijk hln-niveau bangmakerij/sensatie.
 
Naar mijn mening loopt de moderatie op het pol & actua forum volledig uit de hand. Geen idee wat er plots veranderd is, maar bon...

Ik post iets over die gevangenenruil in het UA topic, en die post wordt gewoon verwijderd omdat "die discussie ook al loopt in het VS topic". Niet eens verplaatst ofzo he, maar verwijderd.
Enkele dagen voordien krijg ik een waarschuwing omdat ik een woord tussen aanhalingstekens plaatste. En dan ook nog strafpunten omdat ik met de verkeerde smiley reageerde op een post.

Kijk, ge doet wat ge wilt he, maar ge jaagt mensen (o.a. mezelf) weg van dit forum. Jullie nemen jezelf en dit forum ondertussen veel te serieus.
Wel kijk, ik ging min of meer hetzelfde posten eigenlijk.

Ik word belachelijk gemaakt in een topic, doe een report, er komt geen reactie op.
Even later doe ik dan maar een "report" op mijn eigen beginpost, met de vraag om de topic dan maar te sluiten, gezien de reacties volledig uit te hand lopen en er eigenlijk geen discussie waarde meer is. Daar komt vrijwel meteen een reactie op : "afgewezen, we gaan niet een topic sluiten omdat jij dat wil".

Sorry hé, maar als je geen tijd hebt om mijn reports te behandelen, van een uitlokking tot nog meer verzieking en op de man spelen, maar wel tijd hebt om mij "af te wijzen", dan werk je met 2 maten en 2 gewichten.

Dus ik ga je voorbeeld volgen @JorisBlack . Ik ga hier niet meer posten. Zoals ik eerder ook al deed in de USA - Biden topic, ga ik nu geheel hier op Pol & Actua niet meer posten.

Als je ziet hoeveel actieve forum members we hebben, en dat maar een handvol nog willen posten in Pol & Actua, hoop ik dat het inderdaad zoals JorisBlack beschrijft, eens in eigen boezem word gekeken bij de moderatie.

(al moet ik zelf wel toegeven dat mijn topic (vooral de beginpost) weinig discussie waarde had. Dat geef ik toe, en ook vandaar misschien dat het beter was deze te sluiten of verwijderen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel kijk, ik ging min of meer hetzelfde posten eigenlijk.

Ik word belachelijk gemaakt in een topic, doe een report, er komt geen reactie op.
Even later doe ik dan maar een "report" op mijn eigen beginpost, met de vraag om de topic dan maar te sluiten, gezien de reacties volledig uit te hand lopen en er eigenlijk geen discussie waarde meer is. Daar komt vrijwel meteen een reactie op : "afgewezen, we gaan niet een topic sluiten omdat jij dat wil".

Sorry hé, maar als je geen tijd hebt om mijn reports te behandelen, van een uitlokking tot nog meer verzieking en op de man spelen, maar wel tijd hebt om mij "af te wijzen", dan werk je met 2 maten en 2 gewichten.

Dus ik ga je voorbeeld volgen @JorisBlack . Ik ga hier niet meer posten. Zoals ik eerder ook al deed in de USA - Biden topic, ga ik nu geheel hier op Pol & Actua niet meer posten.

Als je ziet hoeveel actieve forum members we hebben, en dat maar een handvol nog willen posten in Pol & Actua, hoop ik dat het inderdaad zoals JorisBlack beschrijft, eens in eigen boezem word gekeken bij de moderatie.
Vind je niet dat je de lat verschrikkelijk hoog legt? Twee reports op een kwartier van elkaar, waarvan eentje heel duidelijk is en de ander bekeken moet worden door de moderatie ter plaatse, en dan ga je grote conclusies hangen aan het feit dat die eerste sneller is afgehandeld?

We sluiten geen threads op vraag van topicstarters. Punt. Dus dat antwoord kan ik heel snel geven om de taak van de moderatoren een beetje te verlichten. Voor de rest ga je misschien wel iets meer geduld moeten hebben dan 1 luttel uurtje. We hanteren meestal de ongeschreven regel van 36 uur.

Edit: Om te verduidelijken misschien de kimono wat openen. Ik doe geen eerstelijnsmoderatie meer daar, tenzij de situatie erom vraagt. Ik doe de overkoepelende problemen en sta de moderatoren bij. Threads willen sluiten is voor mij een overkoepelende vraag, en daarom heb ik die behandeld. De andere moderatoren behandelen de specifieke vraag, die andere report. Wat ondertussen gebeurd is, zie ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan