Fastfiber internet

hey69

Active member
Iemand ervaringen met fasttiber?
( proximus olo)

Zijn scherp geprijst. Enig minpunt hun router moet je kopen. Het goedkoopste is een fritzbox van 100 euro
Of je eigen router kopen maar dan welke natuurlijk?
Heb momenteel al proximus fiber

de Fiber1000 is duurder dan de mobile vikings fiber van Proximus, ik zie 0 meerwaarde. (of je moet voor de 2.5 down/up of hoger gaan)
Niet vergeten dat je bekabeling binnen het ook moet aankunnen dan.
Een fritzbox was vroeger wel echt goed, en is zeker een meerwaarde tegenover eentje van Proximus

Na de prijsverhoging van edpnet ben ik naar fastfiber geswitched (zeer vlot met easyswitch).
Fiber150.

Net zoals voorheen met edpnet werkt het gewoon zonder issues. Ik had al een Fritzbox.

de Fiber1000 is duurder dan de mobile vikings fiber van Proximus, ik zie 0 meerwaarde. (of je moet voor de 2.5 down/up of hoger gaan)
Niet vergeten dat je bekabeling binnen het ook moet aankunnen dan.
Een fritzbox was vroeger wel echt goed, en is zeker een meerwaarde tegenover eentje van Proximus
Fiber 500 is 45 euro

De 150mbit versie is al goedkoper van MV
500mbit versie heb je dan niet bij mv
Gigabit 51,99 tov 55 bij mv

ik betaal 45 bij mv (heb daar ook abo gsm). Die zijn ook voordeliger btw dan bij hen.
150mbit, dat is toch totaal geen fiber snelheid lol? Enfin je hebt die snelheid ook mischien niet nodig.
(ik heb het geluk om al jaren fiber te hebben en daarvoor snel telenet, ik kan mij voorstellen dat als je vandaag nog op vdsl stond dat 150 meer als voldoende is)
Mijn excuses, ik realiseer me nu dat ik dacht dat je fiber wou door de topicnaam, maar dat is de naam van het product ook :D

Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met fasttiber?
( proximus olo)

Zijn scherp geprijst. Enig minpunt hun router moet je kopen. Het goedkoopste is een fritzbox van 100 euro
Of je eigen router kopen maar dan welke natuurlijk?
Heb momenteel al proximus fiber

Ik heb er even naar gekeken. Maar moest dan een eigen router kopen. Samen met de verantwoordelijkheid dat ik de foutenanalyse mag doen indien het niet werkt. En zoals je zegt is zo'n router vlot 100€.
Dus +/-5€ over 2j.

Contract van 35€ (fiber 150) -> 40€.
Contract van 45€ (fiber500)-> 50€.

Ik heb om die reden gekozen voor : https://www.astel.be/nl/prijs-abonn...onnement-proximus-internet-mega-fiber?id=2083
45€ voor 500 versie met +/- 6TB volume is voldoende voor mij. Al is het een tijdelijke actie prijs.

Ik bekijk volgend jaar dan wel even wat de alternatieven zijn.

Thx i check it out
Ah t zijn doorverkopers. Kheb al proximus
Ja, is zoals de mijnenergie.be voor energieleveranciers. Proximus heeft die korting ook lopende. Maar astel doet er dan nog die cashback voor bij. Al was dat ook maar 30€ op jaarbasis dat de korting is. Maar bon is korting van een 2.5€ op maandbasis, wat het dus naar 42.5/maand bracht. Dus waarom niet :p.

Wat hun verdienmodel is, geen idee. Maar werkt natuurlijk niet als je al proximus hebt, aangezien het over nieuwe klanten gaat. Maar je kan de tool wel even gebruiken om te vergelijken welke opties je dan wel hebt.

Waarschijnlijk scarlet met fiber boost als je verknocht bent aan meer dan 150mbs. En geen eigen router wil voorzien. Met cashback van 20€ (1.5€ korting) dan. Wat een 300mbs abonnement dan voor 42.5€/mnd geeft +/-.
Ofwel het base alternatief:

Of je moet bereid zijn om meer te betalen natuurlijk ;).

Terug
Bovenaan