Die omnibussen zijn geweldig. Een paar jaar geleden voor het eerst gelezen en echt tot 's avonds laat op het terras blijven zitten lezen.
 
Intussen The Bonehunters uitgelezen, na Chain of Dogs moet dit wel mijn favoriet zijn van de reeks. Een paar van de personages steken soms wel wat tegen, maar de stijl van vertellen en het epische conflict maken dat meer dan goed.

Ondertussen bezig in De Onsterfelijke Troon, vervolg op de Stad van Stella Gemmel
 
Klaar met The Expanse, tijd voor mijn reread van Malazan Book of the Fallen. Toch ook alweer een dikke 5 of 6 jaar geleden denk ik.
Wel nog even nadenken of ik eerst Steven Erikson's main story volledig lees en dan pas alle andere boeken in de wereld van Malazan (Kharkanas-trilogie (waarvan de 3e voor onbepaalde tijd on hold staat), Ian C Esslemont's Novels of the Malazan Empire (inclusief de tot dusver onafgewerkte serie Path to Ascendancy) en The Tales of Bauchelain and Korbal Broach die ik nooit eerder gelezen heb), of dat ik ga voor een chronologische leesbeurt op basis van de historische tijdslijn in de boeken. Enige probleem daarbij is dat de Path to Ascendancy-serie vrij vooraan in de lijst komt te staan, en in April volgend jaar staat deel 4 (Forge of the High Mage) gepland voor publicatie. Dat is toch iets teveel tijd tussenin.

Vermoedelijk zal ik deze leesvolgorde gaan volgen, maar de PtA-boeken pas helemaal op het einde: (in spoiler tags want reddit link en het forum kopieert die gehele post, dewelke toch vrij lang is)
 
Malazan... Fascineert me echt mateloos. Ik probeer me normaal (behalve van die pulp Star Trek of Star Wars boeken) te beperken tot het Nederlands. Maar voor Malazan ga ik een uitzondering maken alvast.
 
Na 2 keer heel de reeks (enfin, de main story van Erikson, zo zot als Zantas ben ik niet :laugh:) te lezen snap ik Malazan nog altijd niet echt denk ik :unsure:
 
Dawshard van The Stormlight Archive uitgelezen.

Beter dan Edgedancer alvast. Lift is inderdaad een te happy? Personage om een heel boek over te lezen.

Dawnshard lijkt mij ook belangrijker te zijn voor het vervolg van de reeks.

Hierna maar is aan Rhytm of War beginnen om nadien een paar jaar te moeten wachten op het vervolg :frown:
 
Oke, na een dag nadenken toch maar beslist om op een normale manier te lezen en niet elke proloog en hoofdstuk chronologisch zoals in voorgaande post :D

  1. Blood Follows
  2. The Lees of Laughter's End
  3. The Wurms of Blearmouth
  4. Gardens of the Moon
  5. Deadhouse Gates
  6. Memories of Ice
  7. Night of Knives
  8. House of Chains
  9. The Healthy Dead
  10. Midnight Tides
  11. The Bonehunters
  12. Return of the Crimson Guard
  13. Reaper’s Gale
  14. Crack'd Pot Trail
  15. The Fiends of Nightmaria
  16. Stonewielder
  17. Toll the Hounds
  18. Orb Sceptre Throne
  19. Dust of Dreams
  20. The Crippled God
  21. Blood and Bone
  22. Assail
  23. Forge of Darkness
  24. Fall of Light
  25. The God is not Willing
  26. Dancer's Lament
  27. Deadhouse Landing
  28. Kellanved's Reach

En dan zijn we hopelijk niet te ver af meer van 6 April 2023 om Forge of the High Mage op de dag van de release te lezen.
 
Oke, na een dag nadenken toch maar beslist om op een normale manier te lezen en niet elke proloog en hoofdstuk chronologisch zoals in voorgaande post :D

  1. Blood Follows
  2. The Lees of Laughter's End
  3. The Wurms of Blearmouth
  4. Gardens of the Moon
  5. Deadhouse Gates
  6. Memories of Ice
  7. Night of Knives
  8. House of Chains
  9. The Healthy Dead
  10. Midnight Tides
  11. The Bonehunters
  12. Return of the Crimson Guard
  13. Reaper’s Gale
  14. Crack'd Pot Trail
  15. The Fiends of Nightmaria
  16. Stonewielder
  17. Toll the Hounds
  18. Orb Sceptre Throne
  19. Dust of Dreams
  20. The Crippled God
  21. Blood and Bone
  22. Assail
  23. Forge of Darkness
  24. Fall of Light
  25. The God is not Willing
  26. Dancer's Lament
  27. Deadhouse Landing
  28. Kellanved's Reach

En dan zijn we hopelijk niet te ver af meer van 6 April 2023 om Forge of the High Mage op de dag van de release te lezen.
Zijn die boeken eigenlijk in NL te vinden? Ooit eens aan gardens of the moon begonnen maar dat niveau was me wat te hoog.
 
Zijn die boeken eigenlijk in NL te vinden? Ooit eens aan gardens of the moon begonnen maar dat niveau was me wat te hoog.

Niet gemakkelijk te vinden alleszins.

Met een e-reader kan je wel gebruik maken van de ingebouwde woordenboek functionaliteit.
 
Enkel de eerst vier boeken zijn blijkbaar vertaald. Misschien toch eens een nieuwe poging doen in het Engels
De eerste vier vind je nog wel in diverse bibliotheken. Maar daarna is het in vertaling te doen. En de vertaling van sommige titels alvast slaat op niks.
 
Nu over de vertaling van de verhalen zelf ben ik wel te spreken hoor, daar is niks op aan te merken en leest vlot. Maar ze hebben één van de boeken onbegrijpelijk een rare titel gegeven in het Nederlands :)
 
Alez, 11 maanden nadat ik terug begonnen ben met WoT heb ik net Path of Daggers (boek 8) uit. Gaat niet lukken om de rest binnen het jaar uit te lezen zo :biglaugh:
Ik herlees WoT ongeveer om de twee jaar. Al sinds eind jaren 90.

Pakt dat ik de hele reeks uitlees op 2-2.5 maand :)



Dus tandje bijsteken!
 
Smoesjes!

ik heb een gezin met 2 kids met elk hobbies, ben zelf voetbaltrainer en d&d dungeon master :p


Gewoon langer kakken!

Kdenk dat ik per dag een uur of twee voor mezelf heb (op de dagen die voor "ons" als koppel zijn na) en dan is het altijd kiezen tussen "iets kijken", "iets lezen" of "iets gamen". En dat laatste wint meestal :D Ik lees nu vooral, 's middags op het werk. Vroeger ook veel op wc, maar die ligt in ons nieuw huis heel centraal waardoor ik echt teveel last heb van ons kind en en de katten. Eveneens ging ik altijd lekker lang in bad liggen met een boek, maar gezien de hele energieprijzen laat ik warme badjes nu wel even aan me voorbij gaan 😅
 
Terug
Bovenaan