Familiale verzekering

Horse

Well-known member
Zopas €99 overgeschreven voor onze familiale verzekering. Waarom betaal ik dit eigenlijk? Is dit verplicht?

Heeft daar iemand eigenlijk ooit alleen gebruik van gemaakt? Waarvoor dient dat eigenlijk? Veel zal het niet zijn, voor zo’n laag bedrag per jaar…
 
Ik heb DKV Hospi Flex alleen als voorbeeld genomen omdat de berekening van het tarief IS2000 niet meer mogelijk is via de tool van DKV he.
Natuurlijk ga ik nog kunnen overschakelen naar IS2000, dat is de logica zelve.
Ahzo vandaar :) Dan lijkt het me idd logisch dat iemand die een Hospi Flexi heeft in groep effectief geen Plan Horizon kan nemen.

Stuur gerust je leeftijd en postcode door (of gewenste leeftijd wanneer je uit de groep zou stappen en de Plan Horizon naar een IS2000 moet laten omvormen) via PB, dan kan ik je de premie van dit jaar laten weten.
 
Nu ik mijn opleiding aant volgen ben, moet ik ook even hospitalisatie in orde maken.
Wat is nu het beste dat ik kan doen?
Gewoon bij cm/solidaris of toch extern kijken?
Indien geen specifieke gezondheidsproblemen: gewoon de mutualiteit. Ik heb al jaren hospitalia Plus bij helan, al vaker opgenomen en op wat kleingeld na wordt alles volledig terugbetaald.
 
Indien geen specifieke gezondheidsproblemen: gewoon de mutualiteit. Ik heb al jaren hospitalia Plus bij helan, al vaker opgenomen en op wat kleingeld na wordt alles volledig terugbetaald.
Voorlopig nog niets aan de hand.
Vader is wel hartpatiënt, slechte darmen,... (en paar nonkels/tantes idem)
Dus toekomst gericht mss beter om verder te kijken dan mutualiteit?
Ethias/AG/...
 
Voorlopig nog niets aan de hand.
Vader is wel hartpatiënt, slechte darmen,... (en paar nonkels/tantes idem)
Dus toekomst gericht mss beter om verder te kijken dan mutualiteit?
Ethias/AG/...
Probleem met product van de mutualiteit is dat je geen garantie hebt dat je over 10 jaar (of later) nog dezelfde voorwaarden geniet, premie is ook leeftijdsgebonden zonder dat je leeftijd wordt vastgeklikt en op je 50-60 betaal je dus een pak meer. Bij de "conventionele" verzekeraars word je leeftijd waarin je instapt vastgeklikt voor de rest van de looptijd van de polis.

Mijn persoonlijk advies zou zijn om bij je verzekeringsmakelaar te informeren naar een AG Care hospitalisatieverzekering. Moest je ooit een groepsdekking krijgen via je werkgever dan kan je die gemakkelijk laten omvormen naar een wachtpolis zodat je de huidige instapleeftijd niet zou verliezen (voor als je niet langer de groepsdekking geniet).

AG Care is momenteel zonder twijfel kwalitatief de beste hospitalisatieverzekering die je kan hebben.

Trouwens afgelopen week toevallig de aangifteprocedure bij Helan Hospitalia moeten gebruiken voor mijn ouders, holy shit, wat een ouderwets gedrocht met invullen van aangifteformulieren, iets wat ik sinds 2011 nooit gezien heb met die conventionele verzekeraars..
 
Bedoeling is om na mijn studie als zelfstandige te beginnen. Dus die wachtpolis is dan mss helemaal niet nodig.
Ik veronderstel dat ik mijn polis in vennoot of eenmanszaak kan steken als het zo ver is? Hier boven toch ergens gelezen
 
Bedoeling is om na mijn studie als zelfstandige te beginnen. Dus die wachtpolis is dan mss helemaal niet nodig.
Ik veronderstel dat ik mijn polis in vennoot of eenmanszaak kan steken als het zo ver is? Hier boven toch ergens gelezen
Klopt, verzekeringsnemer kan je gewoon overhevelen op je vennootschap, instapleeftijd blijft gewoon hetzelfde (en van zodra je van vennootschap naar privé zou moeten overhevelen kan je weer verzekeringsnemer laten aanpassen, wederom zonder dat er aan de instapleeftijd geraakt wordt).
 
Terug
Bovenaan