@Didymus
Beweer je dat Signal en dergelijke met de huidige tools die een overheid tot beschikking heeft in een praktische tijd kan gekraakt worden? Ik ben geen expert maar dat lijkt me gewoon niet correct. Ik schreef "military grade" meer als een hyperbool, maar als een overheid het niet kan kraken binnen het decennium lijkt de term mij nog wel toepasselijk.
Is dit action bias, in mijn geval denk ik dat niet. Ik sta sceptisch tegenover de huidige maatregelen en ik ga zeker niet verdedigen dat de overheid mijn foto's scant. Dit is iets dat ik ook niet wil.
Ik zeg wel, je moet iets doen. Het gaat niet om elke pedocrimineel te pakken, het draait er om dat grootschalige netwerken onaangetast kunnen blijven opereren en kinderen daar het slachtoffer worden. Doe daar niets aan, en de druk vanuit de samenleving wordt te groot en de totale ontzegging van encryptie of digitale surveillance onvermijdelijk.
Ik kaart vooral dat aan en ik krijg enkel weerwerk. Misschien hebben de fans van digitale communicatie en privacy eerder een passiviteitsbias dan. Hopen dat het probleem wel gewoon overwaait. Maar dat lijkt dus niet te werken. Eigenlijk gaat het om een combinatie van een morele plicht én eigenbelang, 'kzie niet hoe je daar tegen kunt zijn.