racemaniac
Member
Fair enough, het enige waar ik tegen in ging was die foute analogieën die gewoon compleet niet opgaan, maar hier kan ik me zeker in vinden.Ik vind een overheid die al mijn private communicatie gaat scannen een probleem ja.
Ik vind het fascinerend dat mensen hier meer vertrouwen hebben in bv een google, the more you learnIk gebruik onder andere Gmail en ik heb daar ook enkele privacy concerns bij. Maar een privébedrijf waarbij ik vrijwillig kies om van hun diensten gebruik te maken, waarbij ik de mogelijkheid heb op elk moment niet langer van hun diensten gebruik te maken, vind ik een compleet ander gegeven dan waar hier over gaat.
.Mijn voornaamste logica in de voorbije replies is: Als het zo duidelijk is waarom het fout is, waarom dan de ene foute analogie en reden na de andere hier spuien, ipv direct naar de kern gaan en goede argumenten geven?Volgens jouw redenering kan de overheid zolang het maar via een algoritme loopt ook al onze telefoons monitoren, want het is toch maar voor 1 specifiek iets en zolang je niets misdoet kan het geen kwaad? Dan kan je ook de volgende stap zetten en de overheid toegang geven om camera's te monitoren die mensen in hun woningen hebben geplaatst, moest er iets fout gebeuren dan kunnen ze ingrijpen.
Ik wil je geen woorden in de mond leggen, maar dat is volgens mij wel waar het hier om gaat. Een zodanig vertrouwen in de overheid vestigen dat je toegang tot private communicatie en situaties geeft onder de logica dat 'als je niets verkeerd doet, je niets te verbergen hebt'.
Waarom analogieën die neerkomen op personen die alles lezen, en alsof het iets groot nieuws is, terwijl het gewoon de overheid die ook wat facebook en apple en ... al doen, ook centraal zou doen.
Ik ben er ook tegen, maar ik krijg het er van als we hier allemaal ja zitten te knikken op analogieën en "problemen" die op niks trekken. Waarom niet onze argument focussen om argumenten die niet triviaal onderuit te halen zijn zoals de slechte analogieën? Dat is eigl mijn hoofd argument hier, ben hier vooral om ook een wat degelijke uitleg van de problemen met zo'n voorstellen te vinden, en schiet dus met plezier de slechte analogieën neer.