De wegcode, 50 jaar oud met tal van koterijen, is volledig herzien zodat die duidelijker en uniformer wordt en zodat die meer aansluit bij de hedendaagse realiteit van mobiliteit(sbeleid). Ergens in dat proces zijn de voorwaarden opgelijst waarin de bordontwerpen moeten voldoen, en zoals dat gaat in de gemiddelde vergaderzaal van tegenwoordig -overheid of privé evengoed- is er gesteld dat ze inclusief moeten zijn. Net zoals dat bij elke vorm van publieke communicatie een standaard is geworden. Daarom dus.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het inclusiever maken van de borden een aanleiding of motivatie was van het hele project, laat staan een belangrijke.
Het ergste dat je het kabinet Gilkinet kunt verwijten is dat ze het blijkbaar een goed idee vonden om die genderneutrale stijl in het persbericht op te nemen. Gezien dit alle aandacht naar zich toe trekt, is dat enigszins ongelukkig te noemen.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het inclusiever maken van de borden een aanleiding of motivatie was van het hele project, laat staan een belangrijke.
Het ergste dat je het kabinet Gilkinet kunt verwijten is dat ze het blijkbaar een goed idee vonden om die genderneutrale stijl in het persbericht op te nemen. Gezien dit alle aandacht naar zich toe trekt, is dat enigszins ongelukkig te noemen.