Eufy camera's vervangen door volledig nieuw systeem

Mulle

Member
Hey,

Momenteel heb ik enkele camera's opgesteld + deurbel van Eufy. Alles is draadloos behalve de deurbel.
Eindelijk is mijn volledige netwerk aangepast + op de plaatsen waar camera's moeten komen is nu ook overal een ethernet aansluiting voorzien.
Daarom wil ik de overschakeling maken naar een bedraad systeem en liever iets dat niet afhankelijk is van cloud diensten.

Op aanraden van @zephir hier op het forum bij aankoopadvies is alles omgeschakeld naar Ubiquiti materiaal. Hier ben ik heel tevreden van en alles werkt perfect.
Nog steeds geen problemen gehad waar ik vroeger regelmatig wel problemen had.

Ik was aan het denken om in het zelfde eco-systeem te blijven van de UniFi devices.

Wat heb ik in het bezit:
- USG
- Switches voorzien van PoE+ (802.3at)
- Enkele AP's
- RPi met Unifi Controller 6.4.54


De deurbel is simpel, er is maar 1 versie. De transfo die ik nu heb is niet gepast, maar blijkbaar is er in de EU versie ene aanwezig. Toch heb ik nog enkele vraagjes:
- Werkt deze ook in combinatie met de bestaande gong binnen?
- Om deze te kunnen gebruiken moet ik waarschijnlijk ook de Cloud Key Gen2 Plus hebben?

Voor de camera's had ik de G4 pro in gedachten voor aan de voordeur (enkel gericht op de oprit, niet de straat, wel aangegeven).
Deze voor de achterzijde tuin, zou ik 2 G4 bullets plaatsen, is volledig prive terrein en afgesloten.
- Om deze te kunnen gebruiken moet ik waarschijnlijk ook de Cloud Key Gen2 Plus hebben?

Is dit een goede keuze of zou ik best naar een ander systeem zoeken?

Ik weet ook nog niet hoe de Ubiquiti camera's werken en kan dit gekoppeld worden aan een NAS? Ik heb nog ene staan van Qnap een 4-bay met 4x4TB schijven.


Dit zijn mijn vereisten:
- Zoveel mogelijk uit de cloud
- Integratie met Home Assistant moet kunnen (Eufy is niet zo simpel nu)
- Koppeling met huidige NAS
- Geen aparte voeding
- Geen Wifi camera's (uitzondering deurbel)
- Geen batterijen


Alvast bedankt,

Mvg,
Tom

 
Fijn dat je tevreden bent van je netwerk setup nu!

Ik heb een aantal Unifi camera's in bedrijf en ben daar wel tevreden van. Ik heb geen ervaring met een andere vendor, dus daarin kan ik je niet helpen. Als je binnen UBNT blijft, heb je een NVR nodig. Die bestaan los in UNVR en UNVR Pro smaakje, en ingebouwd in een console: De UCKG2+, de UDMP, de UDMP SE (early access) en de UDR (early access) hebben die functie aan boord. Pick your poison. Allen zijn ook een alternatief voor je RPi gebaseerde controller, en de UDMP (SE) en UDR vereisen dat je je RPi controller overzet op dat device, die werken niet met een externe controller.

De UCKG2+ is ok voor enkele camera's maar door de kleinere form factor van de HDD, wordt die wel warm als je daar heel veel data naartoe stuurt. Ik heb al eens een kapotte disk gehad in zo eentje waar ik denk dat hitte een oorzaak was. Er draaiden toen een tiental 1080p camera's op.

Voor een 2-5 camerasysteem denk ik dat de integratie met de rest van de Unifi netwerk-gear mooi meegenomen is. Op grotere professionele installaties speelt prijs en off-site replication en zo van die dingen meer mee en dan is UBNT mogelijk niet eerste keus.

UBNT camera's zijn een closed ecosysteem. Ze werken enkel met een Unifi NVR, waarvan ze de interne opslag gebruiken als enige medium. Instellen en bekijken die je via het Unifi portaal zoals je nu enkel met de Network app doet, er komt dat een extra app bij te staan. Via smartphone of tablet gebruik je de dedicated Protect app. Het is ook die app die via push notifications en geofencing wat extra features heeft om vroegdetectie te doen van bijvoorbeeld een inbraak. Die notifications gaan over de cloud, net als het benaderen van je NVR (net als je RPi trouwens), maar eens je die verbinding hebt gemaakt haal je die data dus van de disk in je NVR, die wordt niet in de cloud opgeslagen.

De enige NVR die geen eigen voeding heeft is een UCKG2. die voed je met een USB-C adapter of waarschijnlijker + via PoE AF of AT. Alle camera's hebben PoE voeding, alleen die hele dure grote PTZ camera heeft 802.3BT nodig, alle "kleintjes" gewoon AF. Batterijen komt nergens voor.

Er zit momenteel iemand achter de tralies omwille van beelden die ik via een Unifi systeem gemaakt heb tijdens een inbraak. Ze werken dus wel degelijk goed.

Je kan met een NAS + Unifi niets aanvangen. Wil je met een NAS werken, dan moet je een ander systeem kiezen. Syno heeft die security station, daar moet je dan licenties voor kopen en generische IP camera's die daar compatibel mee zijn.

Home assistant gebruik ik niet, maar een snelle scroll door Google doet vermoeden dat het werkt.

Er komt een G4 Pro doorbell binnenkort, als die features je de moeite waard lijken, kan je die aankoop nog even uitstellen.

Happy hunting!
 
Ivm de deurbel: zou moeten werken met je bestaande gong mits je die chime connector installeert.

@zephir bron van die deurbel pro? Op reddit lees je verschillende dingen dat het niet meer doorgaat of nog veraf is?
 
Ivm de deurbel: zou moeten werken met je bestaande gong mits je die chime connector installeert.

@zephir bron van die deurbel pro? Op reddit lees je verschillende dingen dat het niet meer doorgaat of nog veraf is?
Eveneens op Reddit "leaks" op Youtube zien voorbijkomen die waarschijnlijk door UBNT intentioneel geleaked zijn om press coverage te bekomen.
 
Nog wat info en prijzen gezocht. Ik zie dat de prijzen ongeveer overal in dezelfde range ligt. Enkel spijtig dat voor die Unifi camera's nog extra hardware nodig is.
Wel nog niet veel info gevonden om deze te gebruiken met Home Assistant.

Ik ga toch binnen het Unifi gebeuren blijven en een UCKG2+ aanschaffen en 1 camera zodat ik al eens kan testen. Normaal zullen er maar 3 camera's + 1 deurbel gekoppeld worden met de UCKG2+. Misschien ooit later nog 1 extra camera.

Ik hoop met die Unifi te voldoen aan de wetgeving. Met die Eufy lukt dit niet goed. Beelden worden meer dan een half jaar bewaard. Deze moet ik telkens manueel wissen.

Nog eens bedankt, volgende week nog eens alles op mijn gemak bekijken en dan bestellen.
 
Je kan pruning van de data instellen zoals je wil. Standaard is dat tot de schijf vol is maar in omgevingen die aan wetgeving gebonden zijn staan die bij mij op 30d pruning.

Ik ben tevreden met mijn UCKG2+, degelijk toestel. 't Is ook een heel responsieve controller die je daarop hebt, veel beter dan op de UCK van de 1e generatie. Ik acht de kans groot dat RPi's ook minder snel zijn dan dit model.

Succes ermee!
 
Nog wat info en prijzen gezocht. Ik zie dat de prijzen ongeveer overal in dezelfde range ligt. Enkel spijtig dat voor die Unifi camera's nog extra hardware nodig is.
Wel nog niet veel info gevonden om deze te gebruiken met Home Assistant.

Ik ga toch binnen het Unifi gebeuren blijven en een UCKG2+ aanschaffen en 1 camera zodat ik al eens kan testen. Normaal zullen er maar 3 camera's + 1 deurbel gekoppeld worden met de UCKG2+. Misschien ooit later nog 1 extra camera.

Ik hoop met die Unifi te voldoen aan de wetgeving. Met die Eufy lukt dit niet goed. Beelden worden meer dan een half jaar bewaard. Deze moet ik telkens manueel wissen.

Nog eens bedankt, volgende week nog eens alles op mijn gemak bekijken en dan bestellen.
heb hier een installatie lopen op cloud key met ingebouwde HDD en daarop 4 camera's. Na 5 dagen is die schijf al vol hoor :) .
 
heb hier een installatie lopen op cloud key met ingebouwde HDD en daarop 4 camera's. Na 5 dagen is die schijf al vol hoor :) .
Ondertussen ook de UCKG2+ aangeschaft. De RPI unifi controller overgezet naar de UCKG2+ zonder problemen.

Volgens de info dat ik kan vinden is mijn bestaande gong niet compatibel. De G4 deurbel heeft 16 - 24 VAC nodig terwijl mij gong op 8V-1A werkt.
Iemand soms een alternatieve gong of oplossing?

Heb ook al 2 camera's (G4 bullet) besteld en ontvangen, enkel nog niet kunnen testen wegens ziekte.

De HDD in de UCKG2+ kan vervangen worden moest deze toch te snel vol zijn. De deurbel zou enkel maar opnemen bij beweging aan de deur of aanbellen. Anders voldoe ik niet aan de regels (er wordt een deel van de garages van de buren gefilmd via de deurbel).
Enkel de camera die volledig gericht is op de oprit en voordeur gaat continu actief zijn. De andere 2 die deel van tuin en poort filmen zullen maar actief zijn 's nachts of als er niemand thuis is.

Is de G4 Pro zoveel beter als de G4 bullet? Ik ben nog aan het twijfelen want het is een groot prijsverschil. Beeld van de G4 bullet heb ik zelf nog niet gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen hands-on ervaring met de G4 bullet en G4 Pro, maar er zijn op YT wel vergelijkingen te vinden.

G4 bullet is een 1440p camera met vast brandpunt
G4 Pro is 4k met grotere sensor (minder ruis) en optische zoomlens

Verschil zal er zijn, vooral als je verder weg wil kijken denk ik.

De standaard 1TB schijf in de UCKG2+ is inderdaad snel vol, maar je kan makkelijk 3-4TB vinden en toolless swappen. De iets dikkere form factor van laptop HDD's past daar trouwens ook in. Pas wel op met hitte in dat ding als je veel camera's gaat aansluiten. Dan kan je daar best geen USG bovenop leggen en die cloudkey wat ruimte geven om te ademen.
 
Ik heb geen hands-on ervaring met de G4 bullet en G4 Pro, maar er zijn op YT wel vergelijkingen te vinden.

G4 bullet is een 1440p camera met vast brandpunt
G4 Pro is 4k met grotere sensor (minder ruis) en optische zoomlens

Verschil zal er zijn, vooral als je verder weg wil kijken denk ik.

De standaard 1TB schijf in de UCKG2+ is inderdaad snel vol, maar je kan makkelijk 3-4TB vinden en toolless swappen. De iets dikkere form factor van laptop HDD's past daar trouwens ook in. Pas wel op met hitte in dat ding als je veel camera's gaat aansluiten. Dan kan je daar best geen USG bovenop leggen en die cloudkey wat ruimte geven om te ademen.
waarom? Die USG's worden toch niet warm :laugh:

Ik ben wel tevreden van de G4 Bullet kwaliteit
 
Als ik hier eventjes mag inspringen:
Met black friday zou ik willen zien voor bel/video systeem. Niet zo heel advanced. Eufy zal aan mijn noden voldoen denk ik.
Dus setup : deurbel , centraal storage punt & chime achtig iets.
1. ik vind enkel deurbellen op batterij tot nu toe, maar de draden van oude deurbel liggen klaar ... Bestaat er bedraad model ?
2. kan ik later ook gewoon 2 tal ip camera's aansluiten op dit systeem ?

Is nieuwe materie voor mij :)
 
Als ik hier eventjes mag inspringen:
Met black friday zou ik willen zien voor bel/video systeem. Niet zo heel advanced. Eufy zal aan mijn noden voldoen denk ik.
Dus setup : deurbel , centraal storage punt & chime achtig iets.
1. ik vind enkel deurbellen op batterij tot nu toe, maar de draden van oude deurbel liggen klaar ... Bestaat er bedraad model ?
2. kan ik later ook gewoon 2 tal ip camera's aansluiten op dit systeem ?

Is nieuwe materie voor mij :)

Ik heb deze week dit besteld: https://www.coolblue.be/nl/product/871944/eufycam-2-pro-3-pack-video-doorbell-battery.html
1: De deurbel kan je ook via draden aansluiten (zie manual https://manuals.coolblue.be/54/eufy-by-anker-video-doorbell-battery.pdf ).
2: Je kan ook enkel de bel + basis station bestellen en dan later de camera's

Geen idee of het iets goed is want nog niet geinstalleerd, maar ik hoop van wel :)
 
Grazie !
Ik zou momenteel maar 1 'nuttige' camera kunnen hangen. Dus ik wacht er nog even om camera mee te bestellen.

Alleen , als ik het snel even correct heb opgezocht, de camera's kunnen wired aangesloten worden ? Jammer, want ik heb nu nog overal wel mogelijkheden om draden te trekken
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb de deurbel van eufy en is bedraad aangesloten op een 8va transfo. De deurbel heeft ook een batterij.

Communicatie met basisstation is draadloos over een eigen netwerk.

Indien interesse, dan kan je deze van mij overnemen. Ik schakel over naar de G4 doorbell.

Ik heb ook nog 3 draadloze camera's erbij.

Mvg,
Tom
 
Terug
Bovenaan