JanusDR
Well-known member
Maar wij zeggen dat het in vergelijking met een zelfde soort ETF puur financieel pas interessant is vanaf +- 50-55 jaar...Pensioensparen blijft een interessante belegging,
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar wij zeggen dat het in vergelijking met een zelfde soort ETF puur financieel pas interessant is vanaf +- 50-55 jaar...Pensioensparen blijft een interessante belegging,
...
- en indien ik toch gewoon centen verlies (wat ik vermoed), biedt een pensioenspaarverzekering dan om bovenstaande situatie gewoon meer zekerheid?
- voor het geval pensioensparen toch een relatief goede optie blijft (al is het maar om te diversifieren), zijn er grote verschillen tussen de banken of is dit te verwaarlozen? Ik ben redelijk trouw aan mijn huidige bank (heel tevreden van de app vooral), dus indien ik kan blijven, is dat een grote plus.
maar bij pensioensparen zijn er grote verschillen tussen banken en tussen verschillende pensioenspaarformules van éénzelfde bank. Mocht je persé toch kiezen voor pensioensparen, is het maar beperkte moeite om dat bij een andere bank te doen dan je huidige: gewoon een rekening openen bij die tweede bank, opdracht bij je eerste bank om elk jaar of elke maand het bedrag voor pensioensparen over te schrijven naar je tweede bank, wel met de juiste timing zodat die overschrijving gebeurt voor jij zelf of die bank automatisch inlegt in pensioensparen.Omdat de bank heb dat aanraadt (omdat zij daar megaveel op verdienen).Waarom zou iemand kiezen voor Tak 23 eigenlijk?
Ik gebruik het om mijn gezin beter te beschermen mocht er mij iets overkomen: er hangt een redelijk overlijdenskapitaal aan vast. Een aparte ongevallenverzekering zou mij veel meer kosten.Waarom zou iemand kiezen voor Tak 23 eigenlijk?
Een groepsverzekering via de werkgever en een schuldsaldoverzekering is toch voor de meeste méér dan voldoende?Ik gebruik het om mijn gezin beter te beschermen mocht er mij iets overkomen: er hangt een redelijk overlijdenskapitaal aan vast. Een aparte ongevallenverzekering zou mij veel meer kosten.
Had ik ook allemaal niet op het moment dat ik die tak-23 heb afgesloten, plus ik beoefen een "gevaarlijke" sport, een risico dat de meeste verzekeraars gewoon niet willen dekken. Dit was op dat moment voor mij de enige manier om tegen een lage kost een stevig overlijdenskapitaal in de stelling te zetten.Een groepsverzekering via de werkgever en een schuldsaldoverzekering is toch voor de meeste méér dan voldoende?
Gravelbiken?ik beoefen een "gevaarlijke" sport
Welk soort ulm? Of enkel zweef?
De enige motor die er aan te pas komt zit in het sleepvliegtuig.Welk soort ulm? Of enkel zweef?
nog eventjes over denken want ik ga toch heel wat jaren 'vast zitten' aan het gekozen platform, ik heb geen zin om na een jaar alweer alles te moeten overzetten. @yode92 , brengt dat aangeven bij NBB en aanduiden op belastingsbrief iets van extra kosten of belastingen met zich mee? Of is dat gewoon om in orde te zijn, om gezever te voorkomen?
Degiro is een risico en dat ze zich aan de - vrij strenge - Nederlandse toezichthouder hebben onttrokken door zich tot bijhuis van flatexDegiro AG om te vormen, geeft niet echt vertrouwen.Meningen hier?
Ik vraag me af hoe actueel de bezorgdheden in dit reddit topic nog zijn... Klinkt allemaal niet zo goed maar gezien de leeftijd van het topic neem ik het met een korreltje zout. Meningen hier?
@Den Deze inderdaad, vond het ook een fijne app. Maar waarom geen ETF's met Bux? Kwestie van alles samen te hebben?
MaandelijksDie gratis etfs op degiro. Is dat maandelijks (jan, feb,...)
Of kijken ze wanneer je het aankoopt? (bv 26/10 - 26/11)
Brengt verder niets van belastingen of kosten mee, het is gewoon verplicht om aan te geven dat je een buitenlandse rekening hebt. Dus inderdaad om gezever te voorkomenIk gok dus dat het Degiro gaat wordennog eventjes over denken want ik ga toch heel wat jaren 'vast zitten' aan het gekozen platform, ik heb geen zin om na een jaar alweer alles te moeten overzetten. @yode92 , brengt dat aangeven bij NBB en aanduiden op belastingsbrief iets van extra kosten of belastingen met zich mee? Of is dat gewoon om in orde te zijn, om gezever te voorkomen?
Welk platform gebruiken jullie? En wat is de reden?

Die gratis etfs op degiro. Is dat maandelijks (jan, feb,...)
Of kijken ze wanneer je het aankoopt? (bv 26/10 - 26/11)
+ je kan meerdere keren per maand gratis doen als je een aantal voorwaarden voldoet. Als ik het mij goed herinner moet je 2e (en 3e, etc.) actie in dezelfde richting gebeuren en minstens 1000 EUR zijn.Maandelijks