TitaTovenaar
Well-known member
Ik heb al een maand of 3 niets meer gekocht. Beetje schrik van de situatie :/
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom zou je IWDA en S&P500 combineren? Ik denk dat zo goed als alle S&P500 bedrijven ook in IWDA zitten.50% IWDA + 50% SP500, beide accumulerend. 10% emerging voor niks nodig.
Meer US centered want dat is waar het allemaal gebeurt. Geen individuele stocks als je er niet mee bezig wil zijn.
Stap gespreid in.
Om grotere focus op US te leggen.Waarom zou je IWDA en S&P500 combineren? Ik denk dat zo goed als alle S&P500 bedrijven ook in IWDA zitten.
70% van IWDA is al US dus dan zou ik gewoon 100% S&P500 pakkenOm grotere focus op US te leggen.

Hangt ervan of hij meer gelooft in US of dood Europa70% van IWDA is al US dus dan zou ik gewoon 100% S&P500 pakken![]()

Daar moet je natuurlijk wel mee oppassen.Ik heb al een maand of 3 niets meer gekocht. Beetje schrik van de situatie :/
VWCE bestaat nog niet zo lang dacht ik.Hier ook begin dit jaar begonnen met maandelijks (gratis) aankopen op Degiro. Toen na veel googlen gekozen voor:
1x VWCE
3x WSML
per maand (accumulerend)
Hier zie ik vooral IWDA passeren. Specifieke reden voor?
Ja klopt!Daar moet je natuurlijk wel mee oppassen.
Ik heb zelf hoog in de 70 (iwda) ook de kat wat uit de boom gekeken. Maar nu staat de s&p500 weer op -25%, uiteraard dat het nog lager kan maar als je aan -25% niet koopt ga je dat aan -40% ook niet doen. In de praktijk ga je dus weer pas beginnen kopen als de trein al stevig vertrokken is.
Dit zijn de jaren waar je de basis legt voor je latere winsten.
IWDA staat ook op de lijst hoor.Ik doe VWCE omdat ik via Degiro kernselectie geen transactiekosten heb
Wat bijgekocht dan maarDaar moet je natuurlijk wel mee oppassen.
Ik heb zelf hoog in de 70 (iwda) ook de kat wat uit de boom gekeken. Maar nu staat de s&p500 weer op -25%, uiteraard dat het nog lager kan maar als je aan -25% niet koopt ga je dat aan -40% ook niet doen. In de praktijk ga je dus weer pas beginnen kopen als de trein al stevig vertrokken is.
Dit zijn de jaren waar je de basis legt voor je latere winsten.
Lap een half uur te vroeg gekocht, tis al anderhalf % gezakt ineens (wss nu net bekend dat de inflatie 0.1% hoger lag dan verwacht, paniek!)Wat bijgekocht dan maar
Ik weet u wel te vinden als het toch zakt!
Enkel na goed adviesPrachtige timing. Kunnen we u portfolio ergens shorten?
![]()

Volgens mij is dat een foute redenering want de prijs op de beurs is juist gebaseerd op verwachtingen, hoe slechter die zijn, hoe lager de prijs van de aandelen en als er terug hoop is op de beurzen veert de prijs weer op.Zeer sterk aan het twijfelen om de stekker van mijn maandelijkse stortingen in fondsen te stoppen.
Gewoon omdat er totaal geen beterschap in zicht is. Volgens mij gaat het allemaal nog verder de dieperik ingaan.
En wat heb je dan gedaan... Enkel gekocht op de dure momenten. Het idee van DCA is net dat je ook tijdens een crash bijkoopt zodat de stijging nadien de daling vooraf compenseert.Zeer sterk aan het twijfelen om de stekker van mijn maandelijkse stortingen in fondsen te stoppen.
Gewoon omdat er totaal geen beterschap in zicht is. Volgens mij gaat het allemaal nog verder de dieperik ingaan.