ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Nog mensen die de S&P 500 tracken? Ik zit in SPY5.DE, die doet alles wel correct, enkel de dividenden worden uitgekeerd ipv geaccumuleerd. Ik was nu aan het kijken naar een S&P 500 (EUR) tracker die accumuleert. SPXS.AS (yahoo ticker) ziet er wel ok uit.
CSPX had ik voor VWCE and chill.

Vanwaar de switch dan naar VWCE? Dan ziet CSPX (of ANX) er mij aantrekkelijker uit.
Omdat voor mijn passieve strategie diversificatie belangrijker is dan performance chasing.

Geen idee hoe de wereld eruit gaat zien over 30/40 jaar.

Laatst bewerkt:
Iemand die ook in Frontier Markets zit met een ETF? Ik ben aan het overwegen om bv. 5% aandeel hierin te steken in mijn lange termijn portefeuille. Heb even EM en EMFM bekeken. Zijn beiden aan te kopen via Lynx, in USD noteringen. Wel beiden een serieus verschil in rendement de laatste 5 jaar omdat ze in verschillende landen zitten.

Iemand een idee waarom ik in Saxo de Vaneck Semiconductor ETF (SMH) niet meer kan kopen?

'In sommige rechtsgebieden kunt u dit instrument niet als particuliere cliënt verhandelen.'

Laatst bewerkt:
Nog mensen die de S&P 500 tracken? Ik zit in SPY5.DE, die doet alles wel correct, enkel de dividenden worden uitgekeerd ipv geaccumuleerd. Ik was nu aan het kijken naar een S&P 500 (EUR) tracker die accumuleert. SPXS.AS (yahoo ticker) ziet er wel ok uit.
Hier ook de vwce en vusa via kernselectie van Degiro.

Iemand die bel-20 ETF doet
Waarom wel/niet?

Denk dat die weinig wordt gekocht door de samenstelling van de BEL20 waardoor de 3-4-5 grootste relatief zwaar doorwegen in de index.

Maar in feite is daar niets echt mis mee die te kopen maar je ziet bvb wel dat de AEX de laatste jaren consistent beter presteert - ABI zit daar voor iets tussen.

De indexen uit onze omringende landen (AEX, DAX, CAC) hadden de corona-dip verteert tegen eind 2020, en noteren nu allemaal 25 a 30% hoger. De BEL20 noteert amper een paar procentjes hoger. Eigenlijk is de laatste 6 jaar een zijdelingse beweging.

Da's wel kut want zo exotisch zijn die ETF's nu ook weer niet. Ik denk zelf dat het één van de populairste is, op de klassiekers na.

Terug
Bovenaan