Nineshots
Well-known member
Op komst? Op basis van welk event?De ultieme blowoff van AI is weldra op komst. Geen burst.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op komst? Op basis van welk event?De ultieme blowoff van AI is weldra op komst. Geen burst.
Op komst dus event is nog niet bekend. Nog enkele maanden geduld.Op komst? Op basis van welk event?
Op basis van welke glazen bol?Op komst dus event is nog niet bekend. Nog enkele maanden geduld.
Mijn negeerlijst.Op basis van welke glazen bol?
Maakt weinig uit tbh, Vanguard is zo gigantisch... maar puur theoretisch is een combi van Vanguard en bv iShares veiliger.Totaal nieuw in ETF.
Ik zou volgende willen aankopen:
80% Vanguard FTSE All-World-UCITS ETF
20% Vanguard S&P 500
Of beter niet beide van Vanguard nemen?
Magnificent 7 al bijna 40% van marktwaarde s&p 500 zeker?Je weet hopelijk dat de S&P500 al zeer sterk mee weegt in de all world indexen? Zelfs in de all world index wegen de magnificent 7 momenteel heel hard door. Ik heb geen glazen bol zoals bepaalde andere mensen hier maar de markten zijn de laatste weken/maanden super onstabiel... hoe breder de index waarin je belegd hoe stabieler (again, in theorie). Er zijn hier wel mensen die alles in de S&P500 steken ook, de combi van beiden lijkt mij eigenlijk de dingen complexer maken dan nodig.
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00BFMXXD54#overview -> 34,5% give or take. In de all world ~24%. Impact is in beide gevallen sowieso gigantisch.Magnificent 7 al bijna 40% van marktwaarde s&p 500 zeker?
Volgens mij beter dat je IWDA neemt of WEBN , VWCE staat geregistreerd in België dus je betaalt een hogere TOB.Totaal nieuw in ETF.
Ik zou volgende willen aankopen:
80% Vanguard FTSE All-World-UCITS ETF
20% Vanguard S&P 500
Of beter niet beide van Vanguard nemen?
Klopt, VWCE is belastingtechnisch helemaal niet interessant meer. Voor een all world altijd voor WEBN gaan. Voor developed market is SWRD een iets interessantere optie dan IWDA (lagere TER), maar scheelt eigenlijk niet zo veel.Volgens mij beter dat je IWDA neemt of WEBN , VWCE staat geregistreerd in België dus je betaalt een hogere TOB.
Ik zou het toch in de mix nemen hoor. Als je 50/50 WEBN/EMIM doet heb je ook een deel van emerging markets China, Taiwan, India, South Korea, waar je in een all-world veel meer gewicht op US/EU hebt. Azië is booming.Ik zou WEBN pakken nu. Is ietsje meer gespreid dan IWDA en S&P 500. Je hoeft niet meer te splitten tussen IWDA en EMIM dan als je voor all-world wilt gaan.
Asia’s market is significantly larger than the US and EU combined, it generates around 60% of global economic growth, while the US and EU together account for roughly 32% of world GDP.
Ook al zijn die bedrijven wel gigantisch, het roept toch vragen op of dat geen bubble is.https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00BFMXXD54#overview -> 34,5% give or take. In de all world ~24%. Impact is in beide gevallen sowieso gigantisch.
@sniper80, wat je ook koopt: ik vermoed dat je dit wel ergens gelezen zal hebben maar hier in België neem je best de accumulerende varianten van fondsen. Die dividenden zijn vrijgesteld van belastingen, op de distributie varianten betaal je de normale 30% over de dividenden.
Daar ga ik mij niet over uitspreken, ik heb geen glazen bol om te voorspellen of en wanneer de markt zich zal corrigeren. Maar geen probleem, er zijn hier anderen die blijkbaar wel beschikken over zo'n artefact.Ook al zijn die bedrijven wel gigantisch, het roept toch vragen op of dat geen bubble is.
Zeker Tesla en Nvidia. Tesla is zeker een bubble met een P/E ratio van 238. Nvidia ook 50, dat is ook in de bubble zone.

Bedankt voor de vele raad, neen dat wist ik niet ivm accumulerend. Ongetwijfeld domme vraag maar hoe weet je of een ETF accumelerend is of niet?https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00BFMXXD54#overview -> 34,5% give or take. In de all world ~24%. Impact is in beide gevallen sowieso gigantisch.
@sniper80, wat je ook koopt: ik vermoed dat je dit wel ergens gelezen zal hebben maar hier in België neem je best de accumulerende varianten van fondsen. Die dividenden zijn vrijgesteld van belastingen, op de distributie varianten betaal je de normale 30% over de dividenden.
Vermeld onder distribution policy op justetf.com, of bij de broker met dist of acc, of andere afgekorte vermelding. Soms is er geen variant naargelang de ETF.Bedankt voor de vele raad, neen dat wist ik niet ivm accumulerend. Ongetwijfeld domme vraag maar hoe weet je of een ETF accumelerend is of niet?
Soms staat het erbij vermeld in de naam van de ETF, als er bv ergens Acc bij in de naam staat mag je vrij gerust zijn dat het accumulerend is.Bedankt voor de vele raad, neen dat wist ik niet ivm accumulerend. Ongetwijfeld domme vraag maar hoe weet je of een ETF accumelerend is of niet?

Vermoedelijk. Retail banken zoals Belfius hebben soms niet elke ETF in hun aanbod, dan kijk je best uit naar andere opties die je hier op 't forum kan vinden.Ik zie dat Belfius Rebel voor WEBN enkel deze tracker heeft:
Amundi Prime All Country World - UCITS ETF USD cap
Die USD... dat betekent dat je ook nog valutaconversie kosten hebt? Of klopt dat niet?