ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Ik vermoed dat je de ene in USD en de andere in EUR bekijkt wat op een maand tijd serieuze verschillen geeft door de impact van wisselkoers?

Bij grote ETFs met lage jaarlijkse kosten is de tracking error ten opzichte van de index die ze volgen over het algemeen zeer beperkt.
Ah, ja natuurlijk, dat was het :D

Fire community met Jonas Vermeulen!
Ofwel het gros van mijn inkomsten haal ik uit video’s maken over hoe andere rijk kunnen worden door te beleggen met de tips die ik geef!

Bweuk... gebeld geweest door de Belfius bank zaakvoerder daarnet met de vraag of ik binnen de 10 dagen tekst en uitleg kan voorzien voor mijn transacties tussen Belfius & Degiro. Graag op tijd want anders kan de klantrelatie gestopt worden.

Subject:vraag tot toelichtingen internationale transacties

Geachte heer Multiboxer,

Cfr onze telefoon : graag ons informeren met kopie nodige documenten.

Wat hebben we steeds nodig:

• Vermogenstoestand , roerend (bankoverschrijdend) én onroerend, binnen en buitenland
  • Beroepsactiviteit
  • Bij rekening in buitenland: kopie van aangiftes waarbij duidelijk is dat de rekening is aangegeven (meerdere jaren ) + kopie van rekeninguittreksel met huidige stand van rekening
  • indien de gelden oorspronkelijk vanuit België naar buitenland zijn getransfereerd, bewijzen hiervan.
Met vriendelijke groeten ,

Ik denk met alles in orde te zijn dus eens zien wat er van komt... :confused:

Zeg die rekening bij Belfius dan maar snel op. Ik zit al +15 jaar bij Crelan met tal van transacties naar IB en Degiro en nog nooit één vraag daarover gehad (ook niet op transfers > 200k).

Als het nu nog over iets exotisch zoals crypto zou gaan, maar een gewone bekende buitenlandse broker voor simpele aandelen en ETFs... Wat een onnozelaars seg.

Vermogenstoestand, kopie van belastingaangiftes... En dan nog binnen de 10 dagen. Zelfs van de BBI zou ge een maand krijgen om te antwoorden.

Is dat nu een manier om uw klanten te behandelen? Dat is vooral een reden om in crypto te investeren in feite, wees uw eigen bank.

Ik vraag mij af of een bank überhaupt dergelijke dingen (volledige vermogenstoestand, cooy van belastingsaangiftes, ...) mag vragen. Ja, ze moeten transacties monitoren op "verdacht", maar als je kunt aantonen dat die Degiro rekening aangegeven is bij de NBB, dan is de kous toch af voor hen? En anders moeten ze die transactie maar rapporteren, niet?

Ik zou idd ook alles opzeggen daar.

Reden genoeg om direct alles op te zeggen. Gewoon zeggen dat het is aangegeven bij nbb. In eu is er toch vrij verkeer ...

Ik zou nooit meer info geven dan aantonen dat het bij nbb geregistreerd is.

Fire community met Jonas Vermeulen!
Ofwel het gros van mijn inkomsten haal ik uit video’s maken over hoe andere rijk kunnen worden door te beleggen met de tips die ik geef!
euh,... ik ben content dat info makkelijk te vinden is via mensen die uitleg geven met beeld en klank via youtube...

Ge klinkt eerlijk gezegd een beetje jaloers :unsure:

Zelfde gehad met Keytrade Bank, alles is ook netjes aangegeven incl. IBKR.

Dus dan maar een reply dat dit het geval is en de vraag of ze nu wel of niet nog iets nodig hebben van mij. Nog altijd geen reply gehad en intussen 2 weken over hun eigen deadline...

@Houdini @videast @Straddle
Probleem is dat ik korting krijg voor mijn hypotheek omdat ik mijn loon ed. laat storten op die belfius rekening.

Ik was nog iets vergeten te melden wat het helemaal degoutant maakt.
Tijdens het telefoongesprek waarin de zaakvoerder van dat filiaal al mijn gegevens eist, een dreigement uit dit in 10 dagen in orde te brengen op straffe van... begint hij op het einde van het gesprek te vertellen dat Belfius ook dezelfde diensten als Degiro kan aanbieden en dat ik zeker eens mag informeren naar wat ze voor mij kunnen betekenen.

Het gore lef zeg en enkel nog maar een bijkomende reden om zeker geen van hun dure diensten te nemen.

Probleem is dat ik korting krijg voor mijn hypotheek omdat ik mijn loon ed. laat storten op die belfius rekening.
Kijk maar eens goed in hun hypotheek voorwaarden, had Belfius me destijds ook verteld, maar toen ik het nergens zag in de voorwaarden, gewoon m'n eigen ding gedaan en m'n loon uit m'n vennootschap beginnen storten waar ik dat zelf wou.

Er was wel een voorwaarde om bij hen ook verzekerd te zijn om een kleine korting te krijgen, echter deze na 2 of 3 jaar opgezegd wegens tariefverhoging. Ze hebben het pas een jaar voor m'n hypotheek afloopt gezien (na 14 jaar dus 😂 ), en die korting op het resterende kaar geschrapt, peanuts dus want we spreken van een 10-tal euro extra. En dan nog enkel omdat ik m'n rekeningen bij hen wou schrappen omdat ik verhuis naar 't buitenland. Had ik niks ondernomen hadden ze het wellicht nooit gezien.
Resultaat, nu geen rekeningen meer bij hen en ik betaal de hypotheek rechtstreeks af op het hypotheek rekening nr. en ben voor 200 euro minder elders verzekerd voor exact hetzelfde.

Ik was nog iets vergeten te melden wat het helemaal degoutant maakt.
Tijdens het telefoongesprek waarin de zaakvoerder van dat filiaal al mijn gegevens eist, een dreigement uit dit in 10 dagen in orde te brengen op straffe van... begint hij op het einde van het gesprek te vertellen dat Belfius ook dezelfde diensten als Degiro kan aanbieden en dat ik zeker eens mag informeren naar wat ze voor mij kunnen betekenen.

Het gore lef zeg en enkel nog maar een bijkomende reden om zeker geen van hun dure diensten te nemen.
Strenge KYC wel, maar we gaan meer naar zulke situaties gaan... Wat is anders nog het nut van bij hen te blijven als ze er niks aan verdienen eh...

Bel eens naar het hoofdkantoor met uw klachten. Verleg u intern naar een ander kantoor van belfius, een gemeente verder ofzo.

Het is onbestaande dat ze voor compliancy moeten weten hoeveel er op uw andere rekeningen staat. Recht op privacy is ook een ding.

Bel eens naar het hoofdkantoor met uw klachten. Verleg u intern naar een ander kantoor van belfius, een gemeente verder ofzo.

Het is onbestaande dat ze voor compliancy moeten weten hoeveel er op uw andere rekeningen staat. Recht op privacy is ook een ding.
Ik wou het al niet posten maar dit mogen ze toch gewoon niet opvragen? Ik snap nog vanuit een KYC gebeuren dat ze willen nakijken of er verdachte transacties zijn maar hoe dat ze dan de stap maken dat ze het recht hebben om in detail persoonlijk vermogen (roerend en onroerend) op te vragen is gewoon hallucinant.

Zijn het dan overschrijvingen van bank naar degiro of van degiro naar bank?
En indien je dat wil meegeven gaat het over xx,xxx of xxx,xxx ?

Ik denk dat ze bij mij de hoogste boom in kunnen met die vragen, hoogstens die aangifte van rekening buitenland kunnen ze krijgen.
Het is aangegeven bij de overheid dus die hebben er zicht op en daarmee moet de kous maar af zijn.

Was hier wel frappant dat nadat ik alles bij Keytrade van m'n spaarrekeningen weghaalde en overschreef naar IBKR, en mijn klaagzang over hun hoge tarieven op Reddit, er plots binnen de maand een tariefverlaging kwam bij Keytrade.

Ze zullen ook wel goed beginnen inzien dat het hen meer klanten kost dan bijbrengt, en dat bestaande klanten ook elders gaan kijken...

Van mijn part mogen ze hun tarieven nog verlagen zodat ze misschien meer récurrent volume draaien qua transacties (aankoop & verkoop) dan one shots.

Tegen dat Belfius of andere grootbanken begrepen hebben dat een groot volume aan transacties met lagere kosten op lange termijn meer kan opbrengen dan een laag volume aan hoge tarieven... Zijn we weer 10 of 20 jaar verder.

Ik wou het al niet posten maar dit mogen ze toch gewoon niet opvragen? Ik snap nog vanuit een KYC gebeuren dat ze willen nakijken of er verdachte transacties zijn maar hoe dat ze dan de stap maken dat ze het recht hebben om in detail persoonlijk vermogen (roerend en onroerend) op te vragen is gewoon hallucinant.
Financiële instellingen moeten robuste anti-witwasprocessen hebben en toepassen, dus de vragen lijken me logisch om de cliënt zijn sources of funds en sources of wealth te checken indien er risico-signalen zouden zijn. Ze beeindigen liever een cliëntenrelatie dan boel te krijgen met overheidsinstanties.
Als de vragen aan Multiboxer redelijk of onredelijk zijn, kunnen wij moeilijk over oordelen wegens informatie-asymmetrie. Ergens vind ik het ook onnozel omdat het transacties tussen Belfius & degiro betreffen maar dit sluit sowieso niet alle AML/CFT-risico's uit.

Laatst bewerkt:
Is er een update over het beleid van Trump?

Amper een maandje verder en alles staat alweer terug even hoog (of hoger) dan voor de storm in het glas water.
Ik hoop van harte dat de luier stevig genoeg was en je niet bent verleid tot onervaren 'sell calls' de afgelopen weken :tongue:

Terug
Bovenaan