ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Ik heb een noobvraag. Ik wou bij Degiro een paar accumulerende ETF's aankopen maar mijn vrouw wil liever dat we via Saxo dit doen. Reden is dat Saxo de belastingen meteen verrekend had zij gelezen.

Als ik bij Degiro een accumelerende ETF zie en ik ga dan bij Saxo kijken dan zie ik vaak dat de ACC in de titel ontbreekt. Hoe kan ik dan zien bij Saxo dat dit dezelfde ETF is en dat deze zeker accumelerend is?

Enfin, het is duidelijk de kennis ontbreekt me en ik zou me er meer in willen verdiepen vermits ik op dit moment toch tijd met hopen heb dus alle tips zijn welkom!
Je kan naar de ISIN code kijken.
Hier is een voorbeeld van een ISIN-code:

- Voor het aandeel van Apple Inc. is de ISIN-code: **US0378331005**

Ik heb een noobvraag. Ik wou bij Degiro een paar accumulerende ETF's aankopen maar mijn vrouw wil liever dat we via Saxo dit doen. Reden is dat Saxo de belastingen meteen verrekend had zij gelezen.

Als ik bij Degiro een accumelerende ETF zie en ik ga dan bij Saxo kijken dan zie ik vaak dat de ACC in de titel ontbreekt. Hoe kan ik dan zien bij Saxo dat dit dezelfde ETF is en dat deze zeker accumelerend is?

Enfin, het is duidelijk de kennis ontbreekt me en ik zou me er meer in willen verdiepen vermits ik op dit moment toch tijd met hopen heb dus alle tips zijn welkom!
Je kan in Saxo naar een ETF gaan en dan bij kenmerken kan je op "Toon meer" klikken. Bij IWDA zie ik dan type: Accumulatie staan.
En anders JustETF.com en daar zoeken op ISIN nummer.

Voor accumulerende ETF's wordt de enige belasting (TOB) ook onmiddellijk verrekend op Degiro. Enkel ontvangen dividenden moet je zelf aangeven.

Is het bij Saxo mogelijk om een derde (geen familieband of relatie) een volmacht te geven op uw rekening? Idee is om ex volmacht te geven op een rekening om wat te beleggen voor de kinderen.

Hoe kan ik zien of uittellen bij Bolero hoeveel dividend ik al heb gekregen van een accumulerende ETF ?

Mijn jaarlijks dividendrendement zou nu iets van een 1.86% bedragen.

Iemand die EU based etf's in defensie heeft/weet?

Heb er 2 gevonden:
- Future of Defence ucits etf
- Vaneck Defence ecits etf

Reihnmetall aandeel is me wat te duur..

Iemand die EU based etf's in defensie heeft/weet?

Heb er 2 gevonden:
- Future of Defence ucits etf
- Vaneck Defence ecits etf

Reihnmetall aandeel is me wat te duur..
Die ETF's zitten tsjokvol met het zeer fair gewaardeerd Europees defensieaandeel genaamd Palantir. ;)

Een EU-defense ETF bestaat bij mijn weten niet. Er zijn nog Europese defensieaandelen naast Rheinmetall met een minder hoge waardering:
view.jpg

Beleggers speuren markt af naar verborgen defensieparels

Laatst bewerkt:
Even verifiëren hier, maar is het plausibel om naast een ETF (in dit geval IWDA) ook te investeren in een ETC (in dit geval Physical Gold), of zitten hier overlaps tussen. Ik denk het niet, maar ik vraag het hier om zeker te zijn.

En zijn er hier nog mensen die naast hun getrouwe ETF willen beleggen in de edelmetalen?

Nog mensen die geen SMS krijgen van Saxobank om in te loggen op hun account? Al twee verschillende telefoonnummers geprobeerd maar krijg nooit de SMS. Kan wel een oproep van Saxo ontvangen met een gesproken code om in te loggen.

(Is ivm koppeling van Saxobank aan mijn Getquin account)

Nog mensen die hun kennis willen delen ivm. SPDR MSCI WORLD ACWI IMI?
Werd mij aangeraden vanwege enorme spreiding.

Laatst bewerkt:
Nog mensen die hun kennis willen delen ivm. SPDR MSCI WORLD ACMI IMI?
Werd mij aangeraden vanwege enorme spreiding.

Ik veronderstel dat je SPDR MSCI WORLD ACWI IMI bedoelt?

De 2 links van Morningstar hieronder zouden je een goed beeld moeten geven van wat in IMIE zit (ook SPYI genoemd op andere beurzen), vergeleken met een typische ETF zoals IWDA: je kiest met IMIE inderdaad voor een nog bredere spreiding omdat je ook een -eerder klein- percentage emerging markets meeneemt en in verhouding minder US, Europa,...
De verschillen zijn relatief beperkt doordat dat percentage emerging markets klein is. Komt neer op de eeuwige discussie tussen voorstanders van IWDA (developed markets die de laatste ~15 jaar voor zowat alle beursgroei zorgen) tegenover voorstanders om IWDA + EMIM te kopen, of iets gelijkaardigs in 1 ETF zoals IMIE of VWCE. De verschillen tussen die laatste 2 zijn beperkt, gewoon andere aanbieders die het gegeven developed + emerging markets combineren op een iets andere manier invullen.

https://www.morningstar.nl/nl/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P0000U13N

https://www.morningstar.nl/nl/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P0000MLIH

Bijkomende aspecten:
+ accumulerend
+ geen van de allergrootste ETFs maar toch serieus in omvang en bestaat ook al sinds 2011 - laag risico dat het gestopt wordt of dat je je ETF moeilijk verkocht krijgt
+ lage jaarlijkse kosten en wegens in Ierland ingeschreven ook maar 0,12% taks op beursverrichtingen

Even verifiëren hier, maar is het plausibel om naast een ETF (in dit geval IWDA) ook te investeren in een ETC (in dit geval Physical Gold), of zitten hier overlaps tussen. Ik denk het niet, maar ik vraag het hier om zeker te zijn.

En zijn er hier nog mensen die naast hun getrouwe ETF willen beleggen in de edelmetalen?
Koop het fysiek aan in een goudkantoor.

Terug
Bovenaan