ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Wat doen we met de aankoop deze maand? Braaf de 1e kopen zoals steeds, of toch stiekem wachten tot net na de verkiezingen in de US voor de mogelijke dip? :unsure: I know, niet timen ...

IWDA geeft hier aan -1,13% tot hiertoe vandaag.

IWDA volgt developed markets wereldwijd dus het grootste deel van de daling komt blijkbaar van niet-S&P500 bedrijven?

Tech lijkt me ook niet de oorzaak, de afgelopen week is S&P500 info tech met ~2% gedaald, zelfde als de totale S&P500.

Waar zie jij die forse daling, ik zie -0,3% sinds vanmorgen?
UvuEEkM.png

Toch vrij stevig of ben ik mis? Geen drama uiteraard...

Wat doen we met de aankoop deze maand? Braaf de 1e kopen zoals steeds, of toch stiekem wachten tot net na de verkiezingen in de US voor de mogelijke dip? :unsure: I know, niet timen ...
2-maandelijkse aankoop net uitgevoerd. Dipje is leuk, maar een paar % hoger of lager aankopen maakt praktisch niets uit op de lange termijn.

edit: is al mijn 27ste aankoop ondertussen (4.5 jaar). In het totaalplaatje is een dipje of een piekje van 1 aankoop zelfs niet zichtbaar.

Hier ook gewoon gekocht vandaag. Ik zie niet in waarom je zou wachten tot de verkiezingen.
In 2018 beslist dat beleggen in individuele aandelen niets voor mij is, gelukkig wel met winst, maar waarschijnlijk wel grote underperformance tegenover de grote indexen.
Sindsdien braaf maandelijks een deel van het loon in IWDA

Geen idee of het hier al werd gezet, maar ik zag het nu pas.
Ter info:

Via Bolero kan je vanaf 27 oktober 2024 kiezen om periodiek te beleggen in Exchange Traded Funds (ETF’s) van de Bolero ETF Playlist. Je kan zelf de frequentie kiezen (maandelijks, elke twee maanden, per kwartaal, halfjaarlijks en jaarlijks), alsook het aantal stuks en in welke ETF’s van de Bolero ETF Playlist

Hier ook gewoon gekocht vandaag. Ik zie niet in waarom je zou wachten tot de verkiezingen.
In 2018 beslist dat beleggen in individuele aandelen niets voor mij is, gelukkig wel met winst, maar waarschijnlijk wel grote underperformance tegenover de grote indexen.
Sindsdien braaf maandelijks een deel van het loon in IWDA
Same here, terug IWDA aangekocht daarnet.

Geen idee of het hier al werd gezet, maar ik zag het nu pas.
Ter info:
Enige wat ze nog missen dan is fractional shares. Automatische opdracht is leuk maar een vast bedrag zou wrs wel iets handiger werken dan "x aantal shares". Op deze manier moet je namelijk evengoed nog regelmatig kijken hoe de koers staat en kijken of het bedrag dat je periodiek naar Bolero transfereert nog wel voldoende is om je aankoop te dekken.
Enfin, je kan wel een buffer van een paar honderd euro laten staan om eventuele duurdere aankopen door koersstijgingen te bufferen maar toch.

Enige wat ze nog missen dan is fractional shares. Automatische opdracht is leuk maar een vast bedrag zou wrs wel iets handiger werken dan "x aantal shares". Op deze manier moet je namelijk evengoed nog regelmatig kijken hoe de koers staat en kijken of het bedrag dat je periodiek naar Bolero transfereert nog wel voldoende is om je aankoop te dekken.
Enfin, je kan wel een buffer van een paar honderd euro laten staan om eventuele duurdere aankopen door koersstijgingen te bufferen maar toch.
Bestaat er ook zoiets voor Saxo? Lijkt me wel zo handig en volledig in geest met het passief beleggen.
Dan komt het emotionele ook minder aan bod in iets slechtere tijden.

Mja, zo zal ik het doen op IBKR, liever zo dan fractional shares want 20.3120302 is echt wel geen zicht nu op m'n account. Zal het nu rechtzetten en dan verder doen met volle getallen.

Mja, zo zal ik het doen op IBKR, liever zo dan fractional shares want 20.3120302 is echt wel geen zicht nu op m'n account. Zal het nu rechtzetten en dan verder doen met volle getallen.
Als iemand die op zijn spaarrekeningen altijd ronde getallen heeft staan begrijp ik dit volledig :laugh:

Terug
Bovenaan