ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

weer zo'n lelijk kutboek dat door de media opgeprezen gaat worden en de boekenrekken gaat vervuilen. inb4 al de instagram influencer stories over dat boek
Er is precies ook al geen enkele moeite gestoken in het design.. Copy paste eurobiljetjes en zo'n lelijke corporate cartoonpersoon :puke:

weer zo'n lelijk kutboek dat door de media opgeprezen gaat worden en de boekenrekken gaat vervuilen. inb4 al de instagram influencer stories over dat boek
Er is precies ook al geen enkele moeite gestoken in het design.. Copy paste eurobiljetjes en zo'n lelijke corporate cartoonpersoon :puke:
MAAR HET LIJKT WEL ALSOF HIJ HET WOORD HANGMAT GEBRUIKT ALS EEN HANGMAT

:unsure:

MAAR HET LIJKT WEL ALSOF HIJ HET WOORD HANGMAT GEBRUIKT ALS EEN HANGMAT

:unsure:

De auteurs hopen in een hangmat te kunnen liggen na de verkoop van hun boek. Als ze zelf zo'n fantastische inzichten hebben over welke ETF's er beter zijn om in te beleggen dan een IWDA / S&P 500 / ..., hadden ze het geld van dat boek niet nodig en lagen ze nu al te rentenieren in een hangmat...

Don’t hate the player…
Als het allemaal zo simpel is ga dan zelf boeken of cursussen schrijven of youtube filmpjes maken en wordt er lekker zelf rijk van.
Je kan het hun moeilijk kwalijk nemen he, er lopen veel mensen op de wereld dus veel potentiële klanten.

Altijd grappig als er zo gekakt wordt op iemand die iets wil verdienen. Ja, je kan allicht al de info die erin staat ook op andere plekken vinden, maar misschien niet allemaal op 1 plek, netjes uitgeschreven. Dan is 1 bron wel handig.
Ik ga het ook niet kopen hoor, maar ik kan mij voorstellen dat het voor veel mensen wel een heel volledig en goed overzicht kan bieden.

Het is nu ook niet dat je zoveel verdiend aan een boek, dacht maar iets van 5-10% van de verkoopprijs.

Don’t hate the player…
Als het allemaal zo simpel is ga dan zelf boeken of cursussen schrijven of youtube filmpjes maken en wordt er lekker zelf rijk van.
Je kan het hun moeilijk kwalijk nemen he, er lopen veel mensen op de wereld dus veel potentiële klanten.

We gaan hier off-topic maar als ze zelf geloven wat ze schrijven, doen ze maar. Al zou ik er geen opzienbarende inzichten van verwachten die hier nog geen 100 keer gepasseerd zijn :)
De cynicus in mij verwacht dat het eerder reclame zal zijn voor hun beleggings-app.

Zelf ga ik geen zo'n boek schrijven omdat ik weet dat ik geen glazen bol of magische methode heb om de index te kloppen. In zo'n geval een boek schrijven, is de boel gewoon oplichten voor geldgewin.

Die 5-10% van de verkoopprijs klopt qua grootte-orde, zal meestal eerder richting de 10% gaan als de oplage niet erg klein blijft.

Laatst bewerkt:
Een bankmedewerker van KBC mag geen advies geven over producten (ETF’s ed) van Bolero. Dit terwijl Bolero het online beleggersplatform van KBC is. Dat ze hierover geen advies mogen geven, zou dat zijn omdat ze daaraan minder verdienen?

Hun eigen curvo app promoten, en geld binnenhalen inderdaad.

Met iemand die zelf een s&p 500 index koopt verdienen ze geen geld, dus ze moeten je overtuigen dat het om de een of andere reden nodig is om via hen in verschillende etf's te beleggen.
Heb het boek gelezen. Is niet gericht op promoten van de curvo app. Als beginnende passieve belegger ben ik toch blij dat ik het boek gelezen heb. Geeft een globaal overzicht, en is het toch wel een meerwaarde voor de beginner. Voor de ervaren passieve belegger weet ik niet of het heel veel meerwaarde heeft.

Heb het boek gelezen. Is niet gericht op promoten van de curvo app. Als beginnende passieve belegger ben ik toch blij dat ik het boek gelezen heb. Geeft een globaal overzicht, en is het toch wel een meerwaarde voor de beginner. Voor de ervaren passieve belegger weet ik niet of het heel veel meerwaarde heeft.
En wat is er dan juist de meerwaarde aan?
Wat ga je anders doen na het lezen van het boek bijvoorbeeld?

staat er iets in dat niet hier staat:
?

(Oprechte vraag)

staat er iets in dat niet hier staat:
?

(Oprechte vraag)
Dag Arkaine, ik heb je link maar vluchtig doorlopen. In het boek hebben mij een aantal vragen opheldering gebracht, zoals bv. in welke mate ETF’s al dan niet veilig zijn. Psychologische aspecten komen ook aan bod. Ook zijn er enkele types van portefeuilles met daarbij het risico en potentieel rendement. Denk dat je via jouw link al veel info haalt, maar dit boek kan voor de beginner (eventueel) een aanvulling kan zijn. Voor een meer ervaren passieve belegger denk ik niet dat het veel meerwaarde heeft. Als je je bij de info van je link al comfortabel voelt en een goed plan weet op te zetten dewelke bij jezelf (risicobereidheid) past en je (emotioneel) kunt volhouden, dan sta je al heel ver denk ik.

Ik ben van plan om eenmaal een lump sum te investeren met nadien telkens een vast bedrag. Echter de broker twijfel ik nog over. Bolero of Degiro. Ik las hier in het topic dat Degiro niet altijd positief uit komt maar waarom juist zie ik niet direct. Instapkosten zijn ook hoger bij Bolero, voor de lump sum maakt het niet uit maar stortingen achteraf dan weer wel.

Wat te doen is de vraag.

Ik ben van plan om eenmaal een lump sum te investeren met nadien telkens een vast bedrag. Echter de broker twijfel ik nog over. Bolero of Degiro. Ik las hier in het topic dat Degiro niet altijd positief uit komt maar waarom juist zie ik niet direct. Instapkosten zijn ook hoger bij Bolero, voor de lump sum maakt het niet uit maar stortingen achteraf dan weer wel.

Wat te doen is de vraag.
Ik ben gewoon bij Bolero. IWDA bv. kost daar 5€ tot 1000€ en 7,5€ tot 2500€. Valt op zich ook nog wel mee. Momenteel zou ik geen lump sum doen, maar enkel DCA. Lump sum zou ik doen na een iets grotere daling. Maar daar heeft ieder zijn idee over en dat moet ieder voor zich uitmaken.

Ik ben gewoon bij Bolero. IWDA bv. kost daar 5€ tot 1000€ en 7,5€ tot 2500€. Valt op zich ook nog wel mee. Momenteel zou ik geen lump sum doen, maar enkel DCA. Lump sum zou ik doen na een iets grotere daling. Maar daar heeft ieder zijn idee over en dat moet ieder voor zich uitmaken.
Maar ja dan ben je ergens ook weer aan het timen. De voorbije maanden is het wat op en af aan het gaan. Nu is er de voorbije week een redelijke daling geweest maar staat nog altijd hoger dan bv. 6m geleden. Wat moet je doen, de beste keuze zal je achteraf pas weten zeker ?

Ik zou eerder voor een S&P500 ETF gaan dan voor een world.

Maar ja dan ben je ergens ook weer aan het timen. De voorbije maanden is het wat op en af aan het gaan. Nu is er de voorbije week een redelijke daling geweest maar staat nog altijd hoger dan bv. 6m geleden. Wat moet je doen, de beste keuze zal je achteraf pas weten zeker ?

Ik zou eerder voor een S&P500 ETF gaan dan voor een world.
Je kunt nu DCA gaan, en pas lump sum na grotere daling. Ik noem dat niet “timen” omdat je DCA blijft doen. Eerder meer voorzichtigheid inbouwen. Als je nu lump sum gaat, verhoog je je risico. Bij lump sum na grotere daling heb je lager risico.
Als je nu S&P500 gaat, verhoog je ook je risico door minder spreiding.

Terug
Bovenaan