Auto Ervaringen met Porsche?

Vile

Active member
Goedemorgen

Een tijdje terug heb ik mijn BMW 530D G30 particulier verkocht. Al bij al was het niet de wagen die aan mijn verwachtingen kon voldoen. Krachtige en uitstekende motor/zuinig, zeker de nodige luxe en comfort, maar wij rijden ookmet een SUV van een niet-premium merk nl een Honda CR-V. En onlangs heb ik eens gereden met een nieuwe Octavia Combi 2.0 TDI 150 pk van een collega en ja ik heb eigenlijk niet meer het gevoel dat een BMW echt de meerprijs waard is. Enkel motorisch misschien maar het gaat dan ook over een zes-in-lijn motor.


Als ik niet meer tevreden ben dan moet het weg sowieso. Ik heb gisteren bij een officiële verdeler van Porsche een proefrit gemaakt met een 718 Cayman S. 'k Zou liever een 911 hebben, maar dat kan ik niet betalen. Het is lang geleden dat ik nog zo onder de indruk ben geweest van een wagen. Zeer zeer fijne afwerking, gekoppeld aan uitmuntende prestaties en vooral rijplezier. Echt rijplezier. Maar het prijskaartje mag er ook zijn. Met was opties klokte ik toch af op €82000 en met PDK als optie ging het toch richting €85000. Maar er is het een en ander bespreekbaar.

Iemand hier ervaringen met Porsche? Is de PDK optie de moeite waard (eventueel later kan ik nog een model met PDK testen). De man van de garage zei er zijn liefhebbers vooral onder het ouder publiek en de Porsches met een gigantisch vermogen hebben sowieso een.

Mijn BMW had ook een automaat, al heb ik dat persoonlijk nooit echt prettig gevonden.

Alle meningen/ervaringen zijn welkom!
 
Dat is toch echt persoonlijk lijkt me.
Gelijk welk advies je krijgt, test beiden.
Porsche is uiteindelijk ook weer overstag gegaan bij de GT3 dacht ik, daar was het initeel enkel PDK maar ze hebben uiteindelijk dan toch een menuele handbak als optie voorzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
De PDK van Porsche is wel een heel goeie automaat. Maar zoals elke automaat neemt het wat weg van de beleving bij "normaal" verkeer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Ze gingen me bellen als de wagen binnen was voor een proefrit. 'k Heb de ZF automaat bij BMW persoonlijk nooit als plezierig ervaren. 't Is persoonlijke voorkeur zeggen ze bij Porsche, maar ze verkopen wel nog altijd veel wagens met manuele transmissie, beetje afhankelijk van het publiek.
 
Goedemorgen

Een tijdje terug heb ik mijn BMW 530D G30 particulier verkocht. Al bij al was het niet de wagen die aan mijn verwachtingen kon voldoen. Krachtige en uitstekende motor/zuinig, zeker de nodige luxe en comfort, maar wij rijden ookmet een SUV van een niet-premium merk nl een Honda CR-V. En onlangs heb ik eens gereden met een nieuwe Octavia Combi 2.0 TDI 150 pk van een collega en ja ik heb eigenlijk niet meer het gevoel dat een BMW echt de meerprijs waard is. Enkel motorisch misschien maar het gaat dan ook over een zes-in-lijn motor.


Als ik niet meer tevreden ben dan moet het weg sowieso. Ik heb gisteren bij een officiële verdeler van Porsche een proefrit gemaakt met een 718 Cayman S. 'k Zou liever een 911 hebben, maar dat kan ik niet betalen. Het is lang geleden dat ik nog zo onder de indruk ben geweest van een wagen. Zeer zeer fijne afwerking, gekoppeld aan uitmuntende prestaties en vooral rijplezier. Echt rijplezier. Maar het prijskaartje mag er ook zijn. Met was opties klokte ik toch af op €82000 en met PDK als optie ging het toch richting €85000. Maar er is het een en ander bespreekbaar.

Iemand hier ervaringen met Porsche? Is de PDK optie de moeite waard (eventueel later kan ik nog een model met PDK testen). De man van de garage zei er zijn liefhebbers vooral onder het ouder publiek en de Porsches met een gigantisch vermogen hebben sowieso een.

Mijn BMW had ook een automaat, al heb ik dat persoonlijk nooit echt prettig gevonden.

Alle meningen/ervaringen zijn welkom!
Kunt altijd voor een tweedehandse gaan hé, indien je toch echt die 911 wilt. Perfect haalbaar indien je er beperkt aantal km's mee doet. Natuurlijk als je er 25 - 50k km mee doet per jaar, is het al wat moeilijker...
 
Kunt altijd voor een tweedehandse gaan hé, indien je toch echt die 911 wilt. Perfect haalbaar indien je er beperkt aantal km's mee doet. Natuurlijk als je er 25 - 50k km mee doet per jaar, is het al wat moeilijker...

Klopt, maar een recentere 911 is bij een officiële qdealer nog altijd zeer duur hoor. Ik onderhoud en koop liever bij een officiële verdeler van het werk. Persoonlijk heb ik er een beter gevoel bij.
 
Officiële dealers halen hun occasies ook overal hoor. Je koopt gewoon een veiligheidsgevoel waar zij ook gewoon zich voor laten verzekeren. 5/10/15k extra betalen voor een half jaar (enkel eerste 6maand telt effectief) en dan nog is het rechtbank als het er op aankomt. Particulier of handelaar,maakt me niet veel uit. Voor 70/80k kun je beter een deftige occasion kopen want in performance wagens is dit echt de onderkant vh segment.
 
Officiële dealers halen hun occasies ook overal hoor. Je koopt gewoon een veiligheidsgevoel waar zij ook gewoon zich voor laten verzekeren. 5/10/15k extra betalen voor een half jaar (enkel eerste 6maand telt effectief) en dan nog is het rechtbank als het er op aankomt. Particulier of handelaar,maakt me niet veel uit. Voor 70/80k kun je beter een deftige occasion kopen want in performance wagens is dit echt de onderkant vh segment.

Dat weet ik, dat zij die wagens overal halen. Toch heb ik er veel meer vertrouwen in. Zij moeten de wagens onderhouden volgens de opgelegde regels van de fabrikant. 't Staat quasi allemaal in hun computer. 'k Weet ik ook dat ze iets recupereren van geld bij het onderhoud want officiële dealers moeten ook de nodige investeringen doen in hun garage.
 
Ook bij de duurdere merken wordt er gigantisch veel korting gegeven. De Corona Crisis heeft er stevig in gehakt. Collega van me heeft met een overname uiteindelijk 20000 betaald voor een Octavia Combi terwijl de catalogusprijs inclusief opties bijna 38000 was. Soms ben je beter af met een nieuwe wagen.
 
Ook bij de duurdere merken wordt er gigantisch veel korting gegeven. De Corona Crisis heeft er stevig in gehakt. Collega van me heeft met een overname uiteindelijk 20000 betaald voor een Octavia Combi terwijl de catalogusprijs inclusief opties bijna 38000 was. Soms ben je beter af met een nieuwe wagen.

Bij Porsche zal je zoveel korting nooit of te nimmer krijgen he. Skoda kun je toch moeilijk een vd duurdere merken noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Bij Porsche zal je zoveel korting nooit of te nimmer krijgen he. Skoda kun je toch moeilijk een vd duurdere merken noemen.

'k Weet het, volgende week krijg ik meer nieuws moet ze eerst allebei testen. Levertijden zijn inderdaad redelijk lang, dat hebben ze me wel gezegd.
 
Je moet kopen waar je zin in hebt,maar ik zou niet bang zijn van een occasie bij een particuliere 50+ die zijn droom verzorgd heeft als zijn baby... Van liefhebber naar liefhebbet. Vaak zegt kilometerstand en leeftijd niet alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Je moet kopen waar je zin in hebt,maar ik zou niet bang zijn van een occasie bij een particuliere 50+ die zijn droom verzorgd heeft als zijn baby... Van liefhebber naar liefhebbet. Vaak zegt kilometerstand en leeftijd niet alles.

Daar sta ik wel voor open. Zelf mijn wagen particulier verkocht. Advertentie heeft eigenlijk maar 2 uur online gestaan .. maar ze zijn moeilijk te vinden hoor.
 
Ook bij de duurdere merken wordt er gigantisch veel korting gegeven. De Corona Crisis heeft er stevig in gehakt. Collega van me heeft met een overname uiteindelijk 20000 betaald voor een Octavia Combi terwijl de catalogusprijs inclusief opties bijna 38000 was. Soms ben je beter af met een nieuwe wagen.
Als de overgegeven wagen 20k waard was dan deed uw collega geen goeie deal natuurlijk :p
 
@Vile neem je tijd om te zoeken/bepalen wat je echt wilt. Een half jaartje zoeken vind ik zo abnormaal niet hoor (en zeker niet als je er +5j mee wilt rijden.) Ik was vroeger ook geen automaat liefhebber maar het heeft toch meer voor dan nadelen zie ik nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
@Vile neem je tijd om te zoeken/bepalen wat je echt wilt. Een half jaartje zoeken vind ik zo abnormaal niet hoor (en zeker niet als je er +5j mee wilt rijden.) Ik was vroeger ook geen automaat liefhebber maar het heeft toch meer voor dan nadelen zie ik nu.

Wat zijn de voordelen voor u? Ik had een 530D en was persoonlijk redelijk teleurgesteld in de wagen. Oerdegelijk, maar saai.
 
Maat van mij heeft een 718 Boxster S PDK. Ik heb er ook eens mee gereden en moet zeggen dat die PDK mij helemaal niet stoort. Manueel kan je nooit zo snel schakelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Voordelen : snel schakelen / altijd 2 handen aan het stuur / rev matching / niet kunnen misschakelen (vroeger zo eens in gti gemist : 3 ipv 5 = boite defect)
Nadelen : trager in en uit parkeren.

Een 530d is gebouwd als vlotte cruiser , niet echt op sportiviteit he.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Terug
Bovenaan