Kijk hé, je kan best gelijk hebben over het feit dat ze zaken hebben verprutst, maar uw laatste alinea doet je hele betoog gewoon compleet teniet. Ik hoop dan ook dat je niet zo reageert naar je aannemers toe, want het zou bij mij evengoed "salut en de kost" zijn.
In de bouw kunnen en zullen nu eenmaal zaken fout lopen. Het onderscheid zit hem in de bereidwilligheid en de manier waarop die zaken worden opgelost. Maar zelfs dan zijn er ook mensen die je niet meer tevreden kan stellen, zelfs na de nodige aanpassingen en oplossingen. Die denken over mij mss ook wel hoe jij nu over die "verkopertjes" spreekt. Terwijl ik, en zij wellicht ook, in eer en geweten ervan overtuigd ben een goed product te verkopen. Dat dan na mij, bij de uitvoering, zaken zouden foutlopen is jammer en vaak frustrerend. En mocht dat schering en inslag zijn ik zou niet 100% voor de firma kunnen staan waarvoor ik nu werk. Maar jouw conclusie over die "verkopertjes" is gebaseerd op enkel maar jouw slechte ervaring, mss ben jij één van de 5 op 100 die niet tevreden zijn, dan blijft die firma gewoon over het algemeen goed werk leveren en zijn jouw beweringen en uitspraken zwaar van de pot gerukt, respectloos en totaal onnodig. Zoals gezegd, mocht een klant zo over mij spreken, hij kan ook naar mijn goodwill en inzet fluiten om er nog iets van te maken.
Uiteraard reageer ik zo niet naar die aannemers. Zij zijn heer en meester. Zij bepalen de regels. En wij, klanten die premiumprijzen betalen, moeten op de knieën vallen als ze willen afkomen. Ik zit dus niet in de positie om zo te reageren, dus doe ik het ook niet. Maar ik
denk het wel, en velen met mij wellicht ook zonder het in uw gezicht te zeggen.
Dat er zaken zijn die in de bouw kunnen foutlopen, dat moet je mij niet uitleggen. Maar zoals je duidelijk hebt kunnen lezen is er om te beginnen al een compleet gebrek aan kennis ter zake. Of vind jij het normaal dat je professionals betaalt à 45 euro per uur en dat ze nog minder weten van hun eigen job dan een complete leek? Dit gaat over
basic compliance met wetgeving, niet om één of andere diepgravende assessment van een ingenieursbureau op die installatie hé. De basis van de basis, dat is alles wat ik vraag.
Daar begint het al. Als je op zo'n wankele basis start, dan organiseer je gewoon actief miserie bij uw klanten. Punt andere lijn. Geen excuses nodig, geen bullshit. Je weet wat je doet of je blijft er met je fikken af. Ik weet ook niet hoe je mensen moet opereren maar ik pretendeer het dan ook niet. Laat staan dat ik mensen mij laat betalen ervoor.
En zelfs dàt heb ik hen vergeven. Ik heb hen zelf de juiste informatie moeten geven, gezegd hoe ze hun job moeten doen en een volledig nieuwe kans gegeven zonder geklaag en zonder gezaag. Verbrodden ze het opnieuw.
En zelfs dàt heb ik hen vergeven. Op het einde was ik zelfs akkoord met een illegale installatie, zolang het maar werkte, terwijl ik nog steeds de volle pot betaald heb als waren het de zotste professionals.
Om dan te eindigen met een factuur in de bus om hun eigen geklungel recht te zetten. Kijk, je kunt drijven maar je moet ook niet overdrijven. Ik ben misschien wel een brave naïeve mens die zelfs al tevreden is met een illegale installatie maar daarom moet je mij ook niet helemaal uitmelken. Als ik met zo weinig tevreden ben, dan is dat omwille van een bepaalde levenshouding om mij niet zoveel op te moeten winden over relatief onbelangrijke dingen. Dat is niet omdat er IDIOOT op mijn voorhoofd staat geschreven en je kunt doen met mij wat je wil.