Als iemand omgeving Leuven goede stielmannen weet, tis voor ne nieuwbouw, moogt ge het altijd laten weten.
Ik ken er wel, wat zoekt ge juist? Mag ook anders via PM.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als iemand omgeving Leuven goede stielmannen weet, tis voor ne nieuwbouw, moogt ge het altijd laten weten.
Alles van afwerking, gasboiler, sanitair, elektriciteit,... zelf de architect heeft moeite met offertes te krijgenIk ken er wel, wat zoekt ge juist? Mag ook anders via PM.
Allemaal goed en wel maar Corona heeft er dit jaar en vorig jaar geen goed aan gedaan. We hebben dan ook in ons huis 95% van de tijd zelf liggen klooien.
ik heb wel Iemand die dit wilde doen maar wel 1,5 maand op reis is wanneer we hem zouden nodig hebben. Bestaat er geen website zoals je in Australië highpages hebt ? Waar je opzoek kan gaan naar specifieke stielmannen. Ik probeer ook vaak in mijn eigen fb kring te polsen naar vakmannen en dat werkt ook wel een beetje tot nu toe.Dat illustreert natuurlijk wel exact het probleem.Het is ook gewoon leuk dat je de luxe hebt om een keuze te hebben tussen klanten.
Met andere woorden; enkel de klanten die niet zagen om een euro meer of om een pietlullige dubbele horizontale afdekplaat in de standaardkleur 'crème', die teveel werd gefactureerd.
Als je al gaat zagen om nog geen 2 euro.
Bwa, ik zie toch regelmatig klanten (niet enkel aannemers) die goed zijn in hun job zelf maar qua papierwinkel/administratie moet je niet teveel verwachten.Dat illustreert natuurlijk wel exact het probleem.
voor aannemers zijn mensen die graag een correcte factuur krijgen zagers. En als een aannemer nog geen lijstje kan maken en optellen.. wat zou hij de rest van zijn werk dan kunnen doen?
Bwa, ik zie toch regelmatig klanten (niet enkel aannemers) die goed zijn in hun job zelf maar qua papierwinkel/administratie moet je niet teveel verwachten.
Bij mijn broer zie ik dit ook, hij heeft een bijberoep in schrijnwerk en heeft toch wel zijn werk.
Papieren en administratie interesseren hem echter niet.
Nu, dat is handig opgelost bij ons vermits ik als boekhouder werk.
Hij rekent de materialen uit of zegt gewoon wat hij nodig heeft en hoeveel werk hij schat, ik maak finale offerte/factuur want dan ben ik zeker dat er geen fouten instaan en dat het wat deftig is.
Ik kan in zijn online banking, dus alles van inkomende facturen volg ik ook op/betaal ik ook.
Missen is menselijk, en als het gaat over nog geen 2 euro te veel op een factuur van +1000 euro.Dat illustreert natuurlijk wel exact het probleem.
voor aannemers zijn mensen die graag een correcte factuur krijgen zagers. En als een aannemer nog geen lijstje kan maken en optellen.. wat zou hij de rest van zijn werk dan kunnen doen?
Missen is menselijk, en als het gaat over nog geen 2 euro te veel op een factuur van +1000 euro.
Ja, dat is zagen ja.
Wel blij dat ik amper particuliere klanten doe. Vooral retail en industrie. Hemels.
En welke regio en welke type werken doet gij?Als aannemer zijnde:
Ik merk meestal meteen aan het type bericht/mail/gesprek wat voor type klant dat is.
En als dat al begint met uitdrukkelijk te vragen voor een vrijblijvend plaatsbezoek en een gratis offerte (echt nadrukkelijk) stopt het al. Ik doe daar ook verder geen moeite voor.
Ja ik kom gratis en ja ik maak een gratis offerte op. Maar als er al op voorhand zo op gehamerd wordt is dat het type klant waar ik niet voor wil werken en waar je inderdaad nog een ingebrekestelling kan verwachten of iets pietlulligs of beginnen dreigen met sommen achter te houden.. Bedankt maar neen.
PS, ik kom altijd stipt op afspraak. Geen 10min te laat (of ik bel). En offerte na max 1 week. Soms zelfde avond al. En er wordt duidelijk gecommuniceerd en het zijn normale prijzen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat vaak hoor van de mensen dat dat niet altijd het geval is. Vorige week nog mail terug gestuurd om 11.30u snachts en die mens belde de volgende dag dat hij van zijn stoel gevallen was dat een aannemer direct iets liet weten
Ik ken in elke stiel vakmensen genoeg die perfect hun job doen en correct zijn. Is allemaal geen probleem. Als leek misschien wat minder makkelijk.
Maar als het goedkoop moet en het is allemaal teveel etc.. Dan heb je 9/10 een prutser vast en moet je nadien ook niet klagen imo
Missen is menselijk, en als het gaat over nog geen 2 euro te veel op een factuur van +1000 euro.
Ja, dat is zagen ja.
Wel blij dat ik amper particuliere klanten doe. Vooral retail en industrie. Hemels.
Dat is waar maar ik ben nog aan het wachten op de offerte. De aannemer kan nog niet beginnen zagen -dat ik moeilijk doe voor 1 euro meer of minder- als de offerte er nog niet is hé!Met andere woorden; enkel de klanten die niet zagen om een euro meer of om een pietlullige dubbele horizontale afdekplaat in de standaardkleur 'crème', die teveel werd gefactureerd.Als je al gaat zagen om nog geen 2 euro.

Met al die miserie misschien toch drns uitkijken naar een andere aannemer?Eerst waren de ramen het verkeerde kleur,
Uiteindelijk ons er bij neergelegd om de rolluikgeleiders te laten spuiten in hetzelfde kleur (antraciet ipv zwart).
Alles zelf geregeld was uiteindelijk 300€.
nu zit alles erin, enkel de rolluikgeleiders van de schuiframen, zitten volledig achter de dag. Toen ik vroeg waarom hij dat niet overal zo gedaan heeft zei hij: “ja dan moeste we slijpen”
alsof da klein
Beetje extra slijpwerk erg zou zijn, kzou het zelf gedaan hebben.
Soit (kan ik mij ook nog overzetten
Nu kan ik een schuifraam niet met 1 hand dicht doen, ik moet het een beetje dicht trekken met mijn ander hand. Voor het in het slot wil.
toen ik hem daarover aansprak zei hij dat da wel ging weg gaan als ik het langs binnen ging afwerken.
Waarop ik zei dat hij gerust al ies een blokske hout mag tussensteken.
ondertussen is hij afgekomen met de factuur, waar hij 500€ voorschot te weinig van heeft afgetrokken
gelukkig heb ik bewijs op papier dat we wel meer betaald hebben, en als ik hem daarover aansprak zei hij: “aahja da kan trekt da er dan maar af”
de raad van mijn zatte vader: “ja ge moet hem eerst betalen, dan komt die da wel doen” (tis zijne maat btw)
nu is mijn vraag moet ik gewoon een aangetekende brief schrijven met daarin de punten waarom ik niet betaal? Kwestie van mezelf wat in te dekken?
de reden dat ik niet betaal nu:
- schuifraam sluit niet
- en afwatering als hij daar die kapjes opzet en het schuifraam gaat open is er niet genoeg plaats en spring het er weer af, zijn antwoord “ja das aliplast”
- verkeerd bedrag op de factuur
maar als ze na al mijne goeie wil nog
Ni eens wa moeite doen voor mij, wil ik gerust moeilijk doen over die kleur ook. Of is da kwaad al geschiet? Want ik wil eigenlijk op zijn minst die 300€ van da herspuiten der ook van aftrekken
ik heb een voorschot betaald van 3500€ (Dit staat op papier) da wij aluminium ral 9005 ramen hebben bestelt hebben. (Wel met cash geld betaald...
Ik veronderstel dat da geldig is want hij heeft da ondertekend, of vervalt nu alles mee dat die ruiten erin zitten?
dan zwijg ik nog over dat al onze krukken int chrome zijn en die ook zwart moeste zijn.
Ge zou toch verwachten da na al zijn gepruts op zijn minst mijn schuifraam zou afregelen.
ma das precies teveel moeite
Met al die miserie misschien toch drns uitkijken naar een andere aannemer?
Betalingen over 3000 euro cash zijn niet legaal dacht ikEerst waren de ramen het verkeerde kleur,
Uiteindelijk ons er bij neergelegd om de rolluikgeleiders te laten spuiten in hetzelfde kleur (antraciet ipv zwart).
nu zit alles erin, enkel de rolluikgeleiders van de schuiframen, zitten volledig achter de dag. Toen ik vroeg waarom hij dat niet overal zo gedaan heeft zei hij: “ja dan moeste we slijpen”
alsof da klein
Nu kan ik een schuifraam niet met 1 hand dicht doen, ik moet het een beetje dicht trekken met mijn ander hand. Voor het in het slot wil.
toen ik hem daarover aansprak zei hij dat da wel ging weg gaan als ik het langs binnen ging afwerken.
ondertussen is hij afgekomen met de factuur, waar hij 500€ voorschot te weinig van heeft afgetrokken
gelukkig heb ik bewijs op papier dat we wel meer betaald hebben, en als ik hem daarover aansprak zei hij: “aahja da kan trekt da er dan maar af”
de raad van mijn zatte vader: “ja ge moet hem eerst betalen, dan komt die da wel doen” (tis zijne maat btw)
nu is mijn vraag moet ik gewoon een aangetekende brief schrijven met daarin de punten waarom ik niet betaal? Kwestie van mezelf wat in te dekken?
- schuifraam sluit niet
- en afwatering als hij daar die kapjes opzet en het schuifraam gaat open is er niet genoeg plaats en spring het er weer af, zijn antwoord “ja das aliplast”
Ni eens wa moeite doen voor mij, wil ik gerust moeilijk doen over die kleur ook. Of is da kwaad al geschiet? Want ik wil eigenlijk op zijn minst die 300€ van da herspuiten der ook van aftrekken
ik heb een voorschot betaald van 3500€ (Dit staat op papier) da wij aluminium ral 9005 ramen hebben bestelt hebben. (Wel met cash geld betaald...
Ik veronderstel dat da geldig is want hij heeft da ondertekend, of vervalt nu alles mee dat die ruiten erin zitten?
dan zwijg ik nog over dat al onze krukken int chrome zijn en die ook zwart moeste zijn.
Ge zou toch verwachten da na al zijn gepruts op zijn minst mijn schuifraam zou afregelen.
Gewoon aangetekend schrijven lijkt mij het veiligst van jouw kant uit.Eerst waren de ramen het verkeerde kleur,
alsof da klein
- schuifraam sluit niet

Gewoon aangetekend schrijven lijkt mij het veiligst van jouw kant uit.![]()