Ervaringen EDPnet fiber

FYI, ook EDPnet hier.
De opstart was wat lastig door gebrekkige communicatie.
Het was bv niet duidelijk dat eerst Proximus en pas later EDPnet kwam voor de installatie, maar sindsdien verloopt alles vlekkeloos.
Is best mogelijk dat hun klantenservice niet zo goed is als bv een Proximus als Telenet, maar klantenservice stelt tegenwoordig nergens veel voor imo :)
 
Ook serieus aan het twijfelen hier om van Telenet naar EDPnet te gaan.
Sinds de corona is het echt schipperen om niet teveel over de limiet te gaan, bij EDPnet is dit effectief unlimited?
Ok de snelheid is trager op VDSL maar nog altijd snel genoeg.
Graag zouden we Telenet houden voor TV en internet via EDPnet.
Iemand hier ervaring mee?
 
Ook serieus aan het twijfelen hier om van Telenet naar EDPnet te gaan.
Sinds de corona is het echt schipperen om niet teveel over de limiet te gaan, bij EDPnet is dit effectief unlimited?
Ok de snelheid is trager op VDSL maar nog altijd snel genoeg.
Graag zouden we Telenet houden voor TV en internet via EDPnet.
Iemand hier ervaring mee?
Al gekeken naar Orange? Kabelnetwerk van Telenet en een FUP.
 
FYI, ook EDPnet hier.
De opstart was wat lastig door gebrekkige communicatie.
Het was bv niet duidelijk dat eerst Proximus en pas later EDPnet kwam voor de installatie, maar sindsdien verloopt alles vlekkeloos.
Is best mogelijk dat hun klantenservice niet zo goed is als bv een Proximus als Telenet, maar klantenservice stelt tegenwoordig nergens veel voor imo :)
"niet zo goed"... hahahaha. Je bedoelt "Quasi onmogelijk dat het NOG slechter is maar wie weet."

Man, wat wij hier de laatste 2 maand al allemaal hebben meegemaakt met Telenet (afsluiten van abo van mijn appartement) en Proximus (aanvraag extra Wifi booster en TV box bij mijn schoonouders waar we nu tijdelijk wonen) daar kan ik eigenlijk nen boek over schrijven. Het komt overal en altijd op hetzelfde neer: iets van de eerste keer correct doen lukt blijkbaar niet en opvolging van dossiers waar het misloopt is onbestaande.

Ik zou van Telenet wel echt eens willen weten hoeveel inkomsten zij genereren uit onterecht gefactureerde zaken. Elke keer mijn factuur moest wijzigen in de laatste 8 jaar was het letterlijk elke keer ook verkeerd... en toevallig of niet altijd in mijn nadeel. Alleen, ik kijk dat soort dingen na en ik maak van mijn oren, veel mensen betalen dat volgens mij gewoon zonder te begrijpen wat daar allemaal op staat...
 
Ook ah overwegen om over te stappen. Momenteel bij scarlet voor internet en mobile vikings voor mobile. Edpnet lijkt nog goedkoper mochten we met alles overgaan. Ik volg dees nog even.
 
Update na een maandje: na installatie en vervanging van Cat 5e kabel in kelder met Cat 6a kabel (in huis ligt 6a) hebben we nu 385 mbit/sec met wifi (standaard Fritzbox router) en 450 met kabel.
 
Ik vind het jammer dat op mijn locatie geen fiber mogelijk is, anders zou ik ze wel eens een kans willen geven. Ik zit momenteel bij Telenet en ik zie het niet zitten om van 300Mbps terug te keren naar maximaal 100Mbps.
 
Ook ah overwegen om over te stappen. Momenteel bij scarlet voor internet en mobile vikings voor mobile. Edpnet lijkt nog goedkoper mochten we met alles overgaan. Ik volg dees nog even.
Kzit ook bij scarlet. Van 32 internet(50mbps) naar 35 euro(100mbps). Gaat dat echt een wereld van verschil zijn?


Momenteel
32(internet)
13(gsm)
=45 euro/maand

EDPNet(35+11) = 46 euro/maand.

Voor het geld moet ik het niet doen in ieder geval. Maar internet krijgt(50 naar 100 mpbs) een boost én je hebt meer gsmdata(van 2GB naar 5GB).
 
Wij zouden voor de vdsl xs gaan aan 25€ per maand. Daarnaast 4 gsm abo's voor resp. 8 euro en 3 maal 11 komt samen aan 66 euro per maand.
Nu betalen we 32 internet en 52 mobile. Samen 84.
Maakt een verschil van 18 euro per maand.
 
Kzit ook bij scarlet. Van 32 internet(50mbps) naar 35 euro(100mbps). Gaat dat echt een wereld van verschil zijn?

[...]

Voor het geld moet ik het niet doen in ieder geval. Maar internet krijgt(50 naar 100 mpbs) een boost én je hebt meer gsmdata(van 2GB naar 5GB).
Het gaat niet zozeer je downstream zijn die je gaat merken, maar het verschil in upload snelheid ga je zeker en vast merken.
Niet enkel als je effectief iets aan het uploaden bent, maar je verbaast je hoeveel je eigenlijk upload bij dagdagelijkse dingen.
 
Ik ben ook geïnteresseerd om over te schakelen naar Edpnet fiber, gezien de aanbieding van fiberklaar die nu loopt bij ons.
Het probleem is dat het financiële plaatje niet klopt: ik betaal nu 127€ voor een Telenet Wigo met tv/digicorder, vaste telefoon en een familie abo voor 5 smartphones met onbeperkt bellen/sms en 35 GB mobiel internet.
Ik heb al wat zitten puzzelen maar kom altijd (veel) duurder uit. Het is vooral het gsmabo dat mij de das omdoet.
 
Fiber komt hier nog niet meteen in de straat, maar ik ben precies wel aan 't overwegen om een overstap van Telenet naar Edpnet te doen.
Ik haal hier nu vlot 270Mbps met All Internet en heb nooit te klagen over stabiliteit etc. Maar, uiteindelijk heb ik sowieso voldoende aan 100Mbps en het zou me zo maar even 20€ uitsparen. Het enige wat me wat afschrikt is het Proximus netwerk. Ik vind het wat vervelend dat je bij eventuele storingen helemaal afhankelijk bent van hen. Van Telenet weet ik dat dat hier perfect stabiel is, van Proximus niet. Al geeft de site wel aan dat ik hier bijna de max beloofde snelheid kan halen.

Edit: Precies toch wat extra eenmalige kosten. Die modem kost 99€ en dan nog eens activatie en installatiekosten. Uiteindelijk haal je dat er wel uit op langere termijn. Voordeel bij Telenet is dan weer dat als je modem aan vervanging toe is, je gewoon een nieuwe krijgt.
Ik ga het voorlopig maar bij het zekere houden. Misschien bij een promotie er nog eens over nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vorig jaar zitten kijken voor eventueel bij edpnet te gaan maar de hoge eenmalige kosten hielden me tegen (110 voor de router en 50 activatiekosten). Momenteel loopt er echter promotie bij edpnet waarbij je dan 60e voor de router betaalt en geen activatiekosten hebt indien je fiber xl neemt. Ik had gebeld naar de klantendienst en je kan na half jaar dan kosteloos switchen naar het goedkoper fiber xs pakket. Toch wel een serieus prijsverschil met proximus als je enkel internet nodig hebt. Vandaag dus besteld en zou deze donderdag al kunnen wisselen (mss dat het snel gaat omdat ik al fiber heb van proximus).
 
Ik denk dat tegenwoordig elke DSL wijkkast wel aangesloten is op fiber. Quasi elk dorp heeft dus wel fiber. Het verschil zit hem in die fiber tot aan huis te brengen, of die last mile af te leggen met de reeds bestaande telefoon/coax bekabeling.

Dat ze bij nieuwe verkavelingen en grootschalige appartementsgebouwen direct geneigd zijn om fiber binnen te trekken is ook nogal logisch als er daarvoor toch sowieso werken moeten uitgevoerd worden. De grootste kostprijs zit immers niet in de kabels zelf maar in de werken.
In die last mile schort toch nog veel hoor. Ik woon op de Hundelgemsesteenweg, wat met de N60 toch één van dé verkeersaders naar het Zuiden van Oost-Vlaanderen is, en zelfs hier ligt geen fiber.

Daar zit niet echt logica in heb ik de indruk.

Een goed jaar geleden zijn ze hier mijn Proximus-aansluiting komen uitvoeren (die ik nog 1,5 jaar ervoor had aangevraagd) en dat is gewoon koper.
De koperen leiding hebben ze nota bene doorgetrokken van de hoek van de straat tot aan mezelf en een buur, als je dan toch een sleuf gemaakt hebt leg dan direct een glasvezelleiding klaar of voorzie iets van wachtleiding ofzo.
Nu moet diezelfde sleuf ooit terug open voor glasvezel :rolleyes:

500m verder hebben ze kort na de werken bij mij een uitbreidingetje aan het bedrijventerrein gedaan, daar ligt dan wel fiber ...
De lijn die ze leggen is een dubbele. De ene kant heeft koper, de andere kant is leeg en daar blazen ze de fiber gewoon door achteraf.
 
Terug
Bovenaan