Ik weet niet of we dat moeten accepteren, ik denk gewoon dat het veel voorkomt vanaf de tijd samen beperkt wordt. En als mensen hun tijd moeten verdelen tussen vrienden én partner én kinderen (en misschien ook meer verantwoordelijkheid op het werk) kan dat niet anders.
Zelf probeer ik nog af te spreken met een van mijn beste maten, ook zo'n eeuwige single. Maar daar waar we vroeger zowat elke week op café zaten met 6-8 mensen is dat nu elke paar maanden met 2 of 3 bij hem thuis. De "derde" heeft een 2de kind op komst dus die zien we binnenkort ook weer een hele tijd amper nog. Ik ga het bij een kind houden en ben de babyfase door dus ik heb terug wat meer tijd.
Maar, ik denk dat dit van alle tijden is, en nu meer dan vroeger heb je tenminste nog wel wat singles 30+ die niet als de eeuwige zonderlingen worden bekeken.
Wat me wel opvalt is hoe we in dit land hard alles "opdelen" volgens levensfase. Bij mijn schoonfamilie is een feest een feest, of dat nu je eigen verjaardag is of die van je kind, en daar nodig je iedereen op uit, of dat nu oudere familie is, vrienden met kinderen, singles, ouders van klasgenootjes. Zo mengt iedereen. Hier is dat vaak allemaal apart, en vaak blijf je zo wat gelimiteerd.