10 jaar lijkt me nog redelijk optimistisch, en zelfs dan spreek je eigenlijk over je investering net terugverdienen (dus nog geen euro winst) op het moment dat de garantieperiode afloopt. Voor mij genoeg reden om dat niet te doen, ik ga geen investering doen die in de eerste 10 jaar niets opbrengt. En na 10 jaar dagelijks intens opladen van zo'n batterij ben ik benieuwd hoeveel van de capaciteit er nog overblijft, als je ziet hoe dat bij elektrische auto's (met een grotere batterij die minder vaak geladen wordt) achteruit gaat.
Misschien iets anders om rekening mee te houden: binnen 6 jaar zouden nieuwe auto's in Vlaanderen verplicht elektrisch worden; mocht je dus in die 10 jaar terugverdientijd overstappen naar een EV, zit je eigenlijk met een veel grotere batterij waar je een deel van je overproductie in kwijt kan - afhankelijk van hoe vaak je je auto thuis kan opladen tijdens zonne-uren en aan welke kost je die anders zou moeten laden, kan dat financieel interessanter zijn dan een thuisbatterij?