Energieleveranciers

gisteren denk ik na 5 maand de laatste terugbetaling van Mega mogen ontvangen.
slotfactuur, rechtzetting, nieuwe slotfactuur
Na afrekening van juli 2022 hadden ze me op een voorschot van €287 gezet, zij wouden uiteraard nog veel hoger
Gewisseld op begin januari dus een goeie 5 maanden, en €725 teruggekregen, dus mijn voorschot was eigenlijk dubbel dan wat nodig was.
Zonder rekening te houden met de overheid die je nog wat geld toestopt..
Beter nog is goe laten kijken naar mijn Engie dan, want die zitten op €175 maar dus eigenlijk nog altijd te veel als ik het zo bereken

Vandaag dan toch eindelijk (!) een definitief antwoord verkregen na net géén 14 maand.
Mega heeft de rechtzaak laten vallen (ze hadden sowieso geen kans op slagen) en ze hebben mijn slotfactuur geannuleerd.

Kort gezegd: de volhouder wint. (Toch als je gelijk hebt) Dus niet afgeven hé! :tongue:
Ook al had je sowieso gelijk, toch een leuke geruststelling dat je na 14 maanden eindelijk van de frustratie af bent 😀. 👏
Helaas de saga continues.

Na de herberekening van de factuur stond er nog 21.78€ open
Echter ik had reeds 23.96€ betaald waardoor er een negatief saldo is van 2.18€. (Want ah ja die 21.78€ was net het bedrag dat ik NIET betwist heb, dus dit bedrag had ik WIJSELIJK WEL betaald)

Echter ik krijg nu een brief van de gerechtsdeurwaarder dat ik die 21.78€ weiger te betalen (Heu neen?), dat ik daarvoor nu ASAP 50€ boete moet betalen + 3 cent interest. :rofl:

Ik krijg nu van de gerechtsdeurwaarder de droge melding om nu binnen de 14 dagen 71.81€ te betalen of hij stapt alsnog naar de rechtbank. :wtf:
Right ... ze zijn daar echt idioten bij Mega. Ik zal dit alweer betwisten zeker?

Hieronder het bewijs dat Mega weeral ongelijk heeft - dat ze gewoon oprotten. Ik betaal JUIST NIKS.
Ik kan ook via de bankafschriften bewijzen dat ik die 23.96€ betaald heb. Ik zal dat ook nog toevoegen aan het dossier.

Screenshot-2023-04-25-180944.jpg

Screenshot-2023-04-25-181438.jpg

Moet ik nu (alweer) groen lachen of wenen? :support:

Anyways, dit weekend eventjes de deurwaarder een email sturen met staalharde bewijzen en hij kan weer op zijn kin kloppen

Laatst bewerkt:
Dat mensen anno 2023 nog steeds bij Mega zitten... Dat is toch wel mijn wtf momentje van de dag.

Los van dat ze soms enkele centen goedkoper zijn.....
Serieus.. MEGA? 🤔
Daar hoor je niets positiefs over.

Die mogen voor mij nog veruit de goedkoopste zijn... Mijn goede nachtrust is onbetaalbaar

Kunt ge zo geen deurwaarder naar MEGA sturen om die 2,18 euro te eisen?
Ik heb zin te mailen naar de deurwaarder, dat het juist Mega is die mij nog 2.18€ moet en omdat ze mij niet uitbetaald hebben dat ik nu 2.18€ + die 50€ boete eis. :tongue:

Dat mensen anno 2023 nog steeds bij Mega zitten... Dat is toch wel mijn wtf momentje van de dag.
Ter info voor diegenen die mijn zaak gevolgd hebben: Ik ben al GEEN klant MEER sinds december 2021 :smurf:
Het is gewoon Mega die maar blijft proberen onterecht geld van mij te verkrijgen.

Helaas voor hun zijn ze echt bij de verkeerde persoon terecht gekomen. Op dat vlak is mijn nicknaam 'TRUMP'

Laatst bewerkt:
Misschien opnieuw een nieuw contract afsluiten :coolbrows:

Heb nog optifix maart, moet beslissen overgaan of wachten.
Mss gewoon optifix April nemen en desnoods cancelen en Mei nemen. Met een energierekening van 850 euro per jaar is er niet heel veel te winnen, maar wil gewoon de periode vast zo lang mogelijk vastzetten momenteel...

Gisteren gemerkt dat mijn wijzigingen naar nieuwe Optifix tarieven nog niet doorgekomen waren. In My Luminus stond nog steeds het tarief van februari. Hoewel ik op 1/3 en 1/4 op de nieuwe tarieven ben ingestapt en ook een bevestiging per mail gekregen heb.

Ik heb hen gecontracteerd en ze gingen het (met terugwerkende kracht) recht trekken. Maar best dus nakijken op welke tarief je momenteel effectief zit.

Heel dit "iedere maand wisselen" verhaal schept toch een gigantische administratieve overhead zo bij Luminus. Gek dat ze dat nog niet hebben kunnen automatiseren...

Gaat er gewoon voor zorgen dat het op een bepaald moment gedaan zal zijn met elke maand kosteloos over te stappen.
En dan gaan er hier een paar uit de lucht komen vallen en klagen over wereldvreemde leveranciers…

Gaat er gewoon voor zorgen dat het op een bepaald moment gedaan zal zijn met elke maand kosteloos over te stappen.
En dan gaan er hier een paar uit de lucht komen vallen en klagen over wereldvreemde leveranciers…

Ik vermoed dat het aandeel klanten dat maandelijks overstapt vrij beperkt blijft en het zal ook ongeveer gedaan zijn denk ik. Voor 5 euro per maand ga ik ook niet blijven overstappen, dat heeft geen zin.

Paar dagen geleden had ik in de Mediamarkt zo een vervelende verkoper van Luminus aan mij hangen. Hij wilde mij vast contract aansmeren. Comfy. Volgens hem was dat 2 jaar vast terwijl op de website van Luminus 1 jaar vast staat. Was iets van een 8 cent. Volgens hem was Eneco nu 23 cent. bij mij thuis eens gekeken op mijn afrekening. Eerste 3 maanden van dit jaar was de variabele prijs van Eneco iets meer dan 6 cent.

Dat geeft mij toch een heel dubbel gevoel over Luminus…

Paar dagen geleden had ik in de Mediamarkt zo een vervelende verkoper van Luminus aan mij hangen. Hij wilde mij vast contract aansmeren. Comfy. Volgens hem was dat 2 jaar vast terwijl op de website van Luminus 1 jaar vast staat. Was iets van een 8 cent. Volgens hem was Eneco nu 23 cent. bij mij thuis eens gekeken op mijn afrekening. Eerste 3 maanden van dit jaar was de variabele prijs van Eneco iets meer dan 6 cent.

Dat geeft mij toch een heel dubbel gevoel over Luminus…
Dat zijn geen rechtstreeks Luminus medewerkers maar eerder verkopers die een opdracht hebben gekregen van een tussenbedrijf en zoveel mogelijk proberen te verkopen. 2 jaar geleden zo 2 leurders aan de deur gehad die gegevens hadden gekregen van alle mensen die niet bij Eneco zaten. Ze waren ook heel agressief in hun verkoopspraatje dus heb ik hen vriendelijk de deur gewezen en meteen een klacht bij Eneco gedaan van deze praktijken. Ze hebben hier een case van gemaakt en beweerden de tussenpartij te gaan contacteren maar wat ze er intern mee hebben gedaan is ongekend natuurlijk.

Ik krijg 2.5 jaar later nu plots een 'correctie' op mijn eindafrekening van 2020, van Eneco... Zou 660eur terug moeten betalen (hetgeen zij toen naar mij hebben teruggegeven)
:wtf:

Helaas de saga continues.

Na de herberekening van de factuur stond er nog 21.78€ open
Echter ik had reeds 23.96€ betaald waardoor er een negatief saldo is van 2.18€. (Want ah ja die 21.78€ was net het bedrag dat ik NIET betwist heb, dus dit bedrag had ik WIJSELIJK WEL betaald)

Echter ik krijg nu een brief van de gerechtsdeurwaarder dat ik die 21.78€ weiger te betalen (Heu neen?), dat ik daarvoor nu ASAP 50€ boete moet betalen + 3 cent interest. :rofl:

Ik krijg nu van de gerechtsdeurwaarder de droge melding om nu binnen de 14 dagen 71.81€ te betalen of hij stapt alsnog naar de rechtbank. :wtf:
Right ... ze zijn daar echt idioten bij Mega. Ik zal dit alweer betwisten zeker?

Hieronder het bewijs dat Mega weeral ongelijk heeft - dat ze gewoon oprotten. Ik betaal JUIST NIKS.
Ik kan ook via de bankafschriften bewijzen dat ik die 23.96€ betaald heb. Ik zal dat ook nog toevoegen aan het dossier.

Screenshot-2023-04-25-180944.jpg

Screenshot-2023-04-25-181438.jpg

Moet ik nu (alweer) groen lachen of wenen? :support:

Anyways, dit weekend eventjes de deurwaarder een email sturen met staalharde bewijzen en hij kan weer op zijn kin kloppen

Als ik jou was zou ik beginnen over "wederkerigheid van schadebedingen".
Volgens artikel VI,83, 17° van het wetboek van economisch recht moeten leveranciers in hun algemene voorwaarden een “gelijkwaardige” vergoeding voorzien als de onderneming in gebreke blijft. Kortom: Als Mega u uw tegoed te laat terugbetaalt, heb je recht op een vergoeding van € 7,5 per maand van Mega, de kost die ze zelf aanrekenen. In uw geval misschien al € 50 gelet op de kosten van de deurwaarder.

Als ik jou was zou ik beginnen over "wederkerigheid van schadebedingen".
Volgens artikel VI,83, 17° van het wetboek van economisch recht moeten leveranciers in hun algemene voorwaarden een “gelijkwaardige” vergoeding voorzien als de onderneming in gebreke blijft. Kortom: Als Mega u uw tegoed te laat terugbetaalt, heb je recht op een vergoeding van € 7,5 per maand van Mega, de kost die ze zelf aanrekenen. In uw geval misschien al € 50 gelet op de kosten van de deurwaarder.
Ik vind het toch weer een vreemde move van Mega. Ik betaalde in het verleden altijd via domicilie en die domicilie stond nog steeds open
(tot gisteren, gisteren heb ik deze wél geblokkeerd omdat ik het beu ben).

Dus Mega kon voor zover ik kan zien bij mijn bank, dit bedrag gewoon (onterecht) innen.
Ook bij de facturatie staat: Het bedrag wordt geïnd via domicilie.

Maar blijkbaar lukte het Mega toch niet om via domicilie die 21,xx€ te innen (ook al was dat onterecht geweest)? Of ze hebben gewoon die moeite niet eens gedaan?
En dan krijg ik gewoon ASAP een boete zonder voorafgaande verwittiging (dat de domicilie mislukt is)?
Dan had ik toch eerst een email verwacht van: De inning is mislukt, gelieve asap via OV te betalen. Maar neen .. dat is niet gebeurd.

Mag dat zomaar?

En dan is het ook nog eens volkomen onterecht dat ik die boete moet betalen, want ik heb dit bedrag al 14 maanden geleden betaald (duh).

Mega heeft hun boeltje duidelijk niet op orde, en dat is volgens mij gewoon een bewuste strategie.

Laatst bewerkt:
Ik vind het toch weer een vreemde move van Mega. Ik betaalde in het verleden altijd via domicilie en die domicilie stond nog steeds open
(tot gisteren, gisteren heb ik deze wél geblokkeerd omdat ik het beu ben).

Dus Mega kon voor zover ik kan zien bij mijn bank, dit bedrag gewoon (onterecht) innen.
Ook bij de facturatie staat: Het bedrag wordt geïnd via domicilie.

Maar blijkbaar lukte het Mega toch niet om via domicilie die 21,xx€ te innen (ook al was dat onterecht geweest)? Of ze hebben gewoon die moeite niet eens gedaan?
En dan krijg ik gewoon ASAP een boete zonder voorafgaande verwittiging (dat de domicilie mislukt is)?
Dan had ik toch eerst een email verwacht van: De inning is mislukt, gelieve asap via OV te betalen. Maar neen .. dat is niet gebeurd.

Mag dat zomaar?

En dan is het ook nog eens volkomen onterecht dat ik die boete moet betalen, want ik heb dit bedrag al 14 maanden geleden betaald (duh).

Mega heeft hun boeltje duidelijk niet op orde, en dat is volgens mij gewoon een bewuste strategie.

Artikel 5.1.1 van het Energiebesluit zegt dat leveranciers eerst een herinnering moeten sturen. Artikel 5.1.2 zegt dat na de herinnering een ingebrekestelling moet komen.

Artikel 5.1.1 van het Energiebesluit zegt dat leveranciers eerst een herinnering moeten sturen. Artikel 5.1.2 zegt dat na de herinnering een ingebrekestelling moet komen.
Ik ben het beu en ik heb de deurwaarder geantwoord dat ik wens dat ze 52.18€ storten op mijn rekening (met de ombudsdienst in CC). 50€ voor de geleden schade / lasterpraktijken als tegeneis voor hun eerder dreigementen en nu die bullshit 'boete van 50€'.

Ik vraag niet snel schadevergoedingen maar ik ben het echt beu. Het gaat er mij niet om of ze mij nu effectief 52.18€ gaan storten (ik ga er geen zaak van maken als ze niks storten), maar het gaat mij om het principe.

Dit zijn al 16 maanden lang pesterijen van Mega, en dit is gewoon xxxx

Omdat er zo'n procedure (onterecht) al eerder was opgestart via mijn account, zal hun systeem die stappen nu waarschijnlijk (onterecht) geskipt hebben. Nu goed, ze doen maar ..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan