Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien opnieuw een nieuw contract afsluitenDe marktprijs voor gas voor april ligt nu 4-5% onder maart.
Ik verwacht dat de vaste formules opnieuw dalen vanaf mei.

Vandaag dan toch eindelijk (!) een definitief antwoord verkregen na net géén 14 maand.
Mega heeft de rechtzaak laten vallen (ze hadden sowieso geen kans op slagen) en ze hebben mijn slotfactuur geannuleerd.
Kort gezegd: de volhouder wint. (Toch als je gelijk hebt) Dus niet afgeven hé!![]()
Helaas de saga continues.Ook al had je sowieso gelijk, toch een leuke geruststelling dat je na 14 maanden eindelijk van de frustratie af bent.
![]()

Ik heb zin te mailen naar de deurwaarder, dat het juist Mega is die mij nog 2.18€ moet en omdat ze mij niet uitbetaald hebben dat ik nu 2.18€ + die 50€ boete eis.Kunt ge zo geen deurwaarder naar MEGA sturen om die 2,18 euro te eisen?

Ter info voor diegenen die mijn zaak gevolgd hebben: Ik ben al GEEN klant MEER sinds december 2021Dat mensen anno 2023 nog steeds bij Mega zitten... Dat is toch wel mijn wtf momentje van de dag.

Misschien opnieuw een nieuw contract afsluiten![]()
Gaat er gewoon voor zorgen dat het op een bepaald moment gedaan zal zijn met elke maand kosteloos over te stappen.
En dan gaan er hier een paar uit de lucht komen vallen en klagen over wereldvreemde leveranciers…
Dat zijn geen rechtstreeks Luminus medewerkers maar eerder verkopers die een opdracht hebben gekregen van een tussenbedrijf en zoveel mogelijk proberen te verkopen. 2 jaar geleden zo 2 leurders aan de deur gehad die gegevens hadden gekregen van alle mensen die niet bij Eneco zaten. Ze waren ook heel agressief in hun verkoopspraatje dus heb ik hen vriendelijk de deur gewezen en meteen een klacht bij Eneco gedaan van deze praktijken. Ze hebben hier een case van gemaakt en beweerden de tussenpartij te gaan contacteren maar wat ze er intern mee hebben gedaan is ongekend natuurlijk.Paar dagen geleden had ik in de Mediamarkt zo een vervelende verkoper van Luminus aan mij hangen. Hij wilde mij vast contract aansmeren. Comfy. Volgens hem was dat 2 jaar vast terwijl op de website van Luminus 1 jaar vast staat. Was iets van een 8 cent. Volgens hem was Eneco nu 23 cent. bij mij thuis eens gekeken op mijn afrekening. Eerste 3 maanden van dit jaar was de variabele prijs van Eneco iets meer dan 6 cent.
Dat geeft mij toch een heel dubbel gevoel over Luminus…
Helaas de saga continues.
Na de herberekening van de factuur stond er nog 21.78€ open
Echter ik had reeds 23.96€ betaald waardoor er een negatief saldo is van 2.18€. (Want ah ja die 21.78€ was net het bedrag dat ik NIET betwist heb, dus dit bedrag had ik WIJSELIJK WEL betaald)
Echter ik krijg nu een brief van de gerechtsdeurwaarder dat ik die 21.78€ weiger te betalen (Heu neen?), dat ik daarvoor nu ASAP 50€ boete moet betalen + 3 cent interest.
Ik krijg nu van de gerechtsdeurwaarder de droge melding om nu binnen de 14 dagen 71.81€ te betalen of hij stapt alsnog naar de rechtbank.
Right ... ze zijn daar echt idioten bij Mega. Ik zal dit alweer betwisten zeker?
Hieronder het bewijs dat Mega weeral ongelijk heeft - dat ze gewoon oprotten. Ik betaal JUIST NIKS.
Ik kan ook via de bankafschriften bewijzen dat ik die 23.96€ betaald heb. Ik zal dat ook nog toevoegen aan het dossier.
![]()
![]()
Moet ik nu (alweer) groen lachen of wenen?
Anyways, dit weekend eventjes de deurwaarder een email sturen met staalharde bewijzen en hij kan weer op zijn kin kloppen
Ik vind het toch weer een vreemde move van Mega. Ik betaalde in het verleden altijd via domicilie en die domicilie stond nog steeds openAls ik jou was zou ik beginnen over "wederkerigheid van schadebedingen".
Volgens artikel VI,83, 17° van het wetboek van economisch recht moeten leveranciers in hun algemene voorwaarden een “gelijkwaardige” vergoeding voorzien als de onderneming in gebreke blijft. Kortom: Als Mega u uw tegoed te laat terugbetaalt, heb je recht op een vergoeding van € 7,5 per maand van Mega, de kost die ze zelf aanrekenen. In uw geval misschien al € 50 gelet op de kosten van de deurwaarder.
Ik vind het toch weer een vreemde move van Mega. Ik betaalde in het verleden altijd via domicilie en die domicilie stond nog steeds open
(tot gisteren, gisteren heb ik deze wél geblokkeerd omdat ik het beu ben).
Dus Mega kon voor zover ik kan zien bij mijn bank, dit bedrag gewoon (onterecht) innen.
Ook bij de facturatie staat: Het bedrag wordt geïnd via domicilie.
Maar blijkbaar lukte het Mega toch niet om via domicilie die 21,xx€ te innen (ook al was dat onterecht geweest)? Of ze hebben gewoon die moeite niet eens gedaan?
En dan krijg ik gewoon ASAP een boete zonder voorafgaande verwittiging (dat de domicilie mislukt is)?
Dan had ik toch eerst een email verwacht van: De inning is mislukt, gelieve asap via OV te betalen. Maar neen .. dat is niet gebeurd.
Mag dat zomaar?
En dan is het ook nog eens volkomen onterecht dat ik die boete moet betalen, want ik heb dit bedrag al 14 maanden geleden betaald (duh).
Mega heeft hun boeltje duidelijk niet op orde, en dat is volgens mij gewoon een bewuste strategie.
Ik ben het beu en ik heb de deurwaarder geantwoord dat ik wens dat ze 52.18€ storten op mijn rekening (met de ombudsdienst in CC). 50€ voor de geleden schade / lasterpraktijken als tegeneis voor hun eerder dreigementen en nu die bullshit 'boete van 50€'.Artikel 5.1.1 van het Energiebesluit zegt dat leveranciers eerst een herinnering moeten sturen. Artikel 5.1.2 zegt dat na de herinnering een ingebrekestelling moet komen.
Omdat er zo'n procedure (onterecht) al eerder was opgestart via mijn account, zal hun systeem die stappen nu waarschijnlijk (onterecht) geskipt hebben. Nu goed, ze doen maar ..Artikel 5.1.1 van het Energiebesluit zegt dat leveranciers eerst een herinnering moeten sturen. Artikel 5.1.2 zegt dat na de herinnering een ingebrekestelling moet komen.