Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb dus goed gegokt om deze maand héél even Luminus Basic te nemen. (Ipv meteen opnieuw Optifix)Voor april liggen de markthandelprijzen voor elektriciteit 3% lager en voor gas 6% lager dan maart.
Directe prijzen april voor elektrciteit dag is 17,5-18 c€/kWh, nacht 12,5-13 c€/kWh.
Voor gas ongeveer 6 c€/kWh.

Ik stel het dan nog even een maandje uit. Indien de prijszetting volgende maand toch hoger is dan die van het vorige optifix contract, dan zet ik mij wel even op de blaren ervan ;p. Hopelijk kan ik in mei dan cashen van de betere terugleververgoeding ;p van mijn huidige contract tov het nieuwe contract van optifix.
Zet zijn herinneringsbericht op volgende maand voor het afsluiten van het nieuwe contract optifix.
Inderdaad. 7,65 €c (april) vs 8.03 €c (mei)De prijzen voor Luminus Optifix gas en elektriciteit mei 2023 zijn hoger dan april 2023. Geen switch dus deze keer.
Een beetje vreemd want de gasprijzen zijn gemiddeld 3% gedaald op de markt? Een mogelijke verklaring = ???De prijzen voor Luminus Optifix gas en elektriciteit mei 2023 zijn hoger dan april 2023. Geen switch dus deze keer.

De gas staat nog altijd aan 8 c€ kWh.Een beetje vreemd want de gasprijzen zijn gemiddeld 3% gedaald op de markt? Een mogelijke verklaring = ???
Anyways ik heb vanaf vandaag Optifix april, dat was zo te zien, dan de juiste keuze.
Correctie, gas aan 7,65 cent per kWh met contract van april 23. En dat is nu te duur, nu we amper gas verbruiken. Let's talk again in the winter, wanneer de gasprijs waarschijnlijk weer een stuk hoger staat en er enkel nog veel duurdere contracten beschikbaar zijn. Het is naar de marktprijs in de winter dat je moet zien, niet de huidige marktprijs.De gas staat nog altijd aan 8 c€ kWh.
Dat is nog altijd veel te duur ...
Natuurlijk, maar is er momenteel een betere keuze die je kon maken als je voor een nieuw vast contract ging?De gas staat nog altijd aan 8 c€ kWh.
Dat is nog altijd veel te duur ...
Een beetje vreemd want de gasprijzen zijn gemiddeld 3% gedaald op de markt? Een mogelijke verklaring = ???
Anyways ik heb vanaf vandaag Optifix april, dat was zo te zien, dan de juiste keuze.
Engie mei geeft 8,55 €c /kWh. Weet nog iemand hoeveel een vast jaarcontract in april gaf?Ik denk dat ze de prijzen wat conform de concurrentie gemaakt hebben. Weinig verschil gelukkig.
De prijzen zijn in april een 5% gedaald. Voorlopig staat de gasprijs nu zelfs 20% onder de gemiddelde prijs in maart, dus voor mei kan het nog leuk nieuws worden.
De prijzen voor Luminus Optifix gas en elektriciteit mei 2023 zijn hoger dan april 2023. Geen switch dus deze keer.
De nieuwe Optifix prijzen (elektriciteit) zijn toch negatief in zowel injectie als afname?Wel betere injectietarieven voor deze maand. Zijn we blij mee.
Zou je niet verwachten voor een normaal zonnige maand mei.
De nieuwe Optifix prijzen (elektriciteit) zijn toch negatief in zowel injectie als afname?
April 2023
Afname (enkelvoudig): 22.59
Injectieformule: 0,0660 x Belpex - 1,0500
Mei 2023
Afname (enkelvoudig): 23.46
Injectieformule: 0,0644 x Belpex - 1,0500
Inderdaad - ik was enkele maanden terug overgestapt omdat ik nu ook met injectietarief rekening moet houden. Weet nog altijd niet goed hoe, maar ik had blijkbaar toch een verkeerde formule geselecteerd. Ik meteen een bericht gestuurd met de melding er van, en wat ik wél wilde, en ze gingen het asap in orde brengen. Dat was januari.Heel dit "iedere maand wisselen" verhaal schept toch een gigantische administratieve overhead zo bij Luminus. Gek dat ze dat nog niet hebben kunnen automatiseren...