Energieleveranciers

Die 23 cent is toch enkel het vast gedeelte als ik de site goed doorneem? Daar bovenop komt nog een vergoeding op basis van de belpex. Die komt in januari en februari uit op 18 cent. Dus samen zit ge aan een 40 cent / kWh, wat weliswaar kosten inclusief is.

Dat is toch nog altijd een stuk duurder dan bvb Engie direct? Terwijl de injectiekost momenteel niet hoger ligt.
50% van die 0,23 en 50% van de variabele prijs = 100%

Net maandafrekening voor februari Luminus Basic Gas: energieprijs 6,79777 c€/kWh.
Het is nog wat wachten op die van de elektriciteit precies...

Ik ga toch ook eens bekijken of die Ecopower interessant is voor elektriciteit. Ik zou dit jaar ook graag weer zo dicht mogelijk tegen een 0 factuur komen voor elektriciteit door onze injectie in het net. De injectievergoeding bij Ecopower lijkt me goed (20 cent pet kWh, is deze vast?), terwijl de afnameprijzen ook goed meevallen.

Ik ga toch ook eens bekijken of die Ecopower interessant is voor elektriciteit. Ik zou dit jaar ook graag weer zo dicht mogelijk tegen een 0 factuur komen voor elektriciteit door onze injectie in het net. De injectievergoeding bij Ecopower lijkt me goed (20 cent pet kWh, is deze vast?), terwijl de afnameprijzen ook goed meevallen.
Vanaf mei is dat 10 cent

Vanaf mei is dat 10 cent
Hmm oké, dan is het toch iets minder interessant dan ik dacht. Ik ga straks eens uitrekenen of ik met de afname/injectie van afgelopen jaar veel zou winnen door over te schakelen, maar ik denk dat de winst beperkt zal zijn met daarbovenop het risico van de deels variabele afnameprijs.

Ik dacht dat luminus basic met 3 maandelijkse voorafbetalingen was? Of is dat veranderd?
Gaat niet he als je maandelijkse afrekening hebt :coolbrows:.
Je kon bij luminus ook altijd je voorafbetalingen kiezen (3-maandelijks of maandelijks of ik dacht zelfs jaarlijks gezien te hebben?).

Uiteindelijk wordt de prijs van Basic bepaald door een gemiddelde over alle dagen van de prijzen op die dagen.
Dus of ze nu op 't einde afrekenen of per maand maakt niet zo heel veel uit, behalve dat ze nu dus sneller hun geld zien, en ik sneller het tarief dat ik werkelijk betaal.

Hier ook nog niets gekregen.
Bij u intussen al verandering?
Hier nog altijd niks en begin er wel lichtjes ambetant van te worden.

For reference, want hier zou het moeten staan:

kFXjCO7.png

Gaat niet he als je maandelijkse afrekening hebt :coolbrows:.
Je kon bij luminus ook altijd je voorafbetalingen kiezen (3-maandelijks of maandelijks of ik dacht zelfs jaarlijks gezien te hebben?).

Uiteindelijk wordt de prijs van Basic bepaald door een gemiddelde over alle dagen van de prijzen op die dagen.
Dus of ze nu op 't einde afrekenen of per maand maakt niet zo heel veel uit, behalve dat ze nu dus sneller hun geld zien, en ik sneller het tarief dat ik werkelijk betaal.
Maar bij basic stond er wel expliciet dat het per 3 maanden was. Ik heb dit in september aangevraagd voor mijn maandelijkse afrekening actief was en dat werd nooit geactiveerd. Heb toen proberen contact op te nemen met de helpdesk maar dat was hopeloos. Uiteindelijk begin dit jaar naar een andere formule gewisseld en dat was wel meteen in orde. Dus ik ging er eigenlijk ook gewoon van uit dat basic altijd per 3 maanden was en ook geen maandelijkse afrekening ondersteunde. Eens kijken om nog eens te proberen te wisselen dan.

Maar bij basic stond er wel expliciet dat het per 3 maanden was. Ik heb dit in september aangevraagd voor mijn maandelijkse afrekening actief was en dat werd nooit geactiveerd. Heb toen proberen contact op te nemen met de helpdesk maar dat was hopeloos. Uiteindelijk begin dit jaar naar een andere formule gewisseld en dat was wel meteen in orde. Dus ik ging er eigenlijk ook gewoon van uit dat basic altijd per 3 maanden was en ook geen maandelijkse afrekening ondersteunde. Eens kijken om nog eens te proberen te wisselen dan.
Hier ook een drietal keer contact opgenomen met de afrekeningswissel. Ik had hem oorspronkelijk aangevraagd voor ik klant was bij Luminus (wilde het vanaf dag 1 eigenlijk al zo hebben), dacht dus dat het daarom was.
Over Basic zeiden ze gewoon: ja, meneer, dan zal dat maandelijks berekend worden he.
De indexatie van Basic laat het ook gewoon toe.

Ik krijg nog steeds het schijt van al die verschillende indexeringsmogelijkheden.

Net maandafrekening voor februari Luminus Basic Gas: energieprijs 6,79777 c€/kWh.
Het is nog wat wachten op die van de elektriciteit precies...
Net de maandafrekening februari voor Luminus Basic Elektriciteit: eergieprijs 0.1722 c€/kWh afname en 8.42 c€/kWh voor injectie.

Voor deze donkere maand had ik een kleine €25 moeten betalen, ware het niet dat de overheid mij dit bedrag volledig ontleent voor vooralsnog onbepaalde duur!

Ecopower is toch alleen elektriciteit? Dag? Nacht? Of is dat allemaal 1 tarief? En wat is het tarief is het nu juist voor afnamen (dus niet injectie). Want ik zie hier vanalles passeren maar het is niet echt duidelijk welk tarief bij wat hoort. (en dan zeggen ze altijd tegen mij dat ik onduidelijk ben :D)

Ik zit nu bij Engie aan 10 cent nacht / 13 cent dag, en ik kom dan uit op 0.25 cent ALL in voor afname.
Vanaf eind 2024, mijn contract afloopt ga ik toch ook eens bij Ecopower kijken, maar voorlopig zit ik goed.

Terug
Bovenaan