Energieleveranciers

Groepsaankoop WVL: Mega heeft gewonnen :rolleyes:

Persoonlijk voorstel volgt op 24 februari.
Mijn onterechte schuld staat nog altijd open. :support:
Be warned.

Ze zijn wel goed, zolang er geen problemen zijn.

Mega.jpg

Net mijn afrekeningen pre-maandelijkse afrekeningen gehad.
Gas van Luminus Basic kostte 7,82 centen de kWh in januari.
De dure augustus optifix van eind november tot bijna half januari pikt wel hard :wallbash: .
Gelukkig nog redelijk snel overgeschakeld.
Zoals hierboven vermeld al de vaste vergoedingen pro rata ondanks de tarieven verre van een jaar gelopen hebben .

Ik heb ook mijn afrekening gehad van Luminus. November tot februari aan Optifix augustus tarief. Woning was nog onbewoond en de thermostaat stond op 15.5°C. We zijn 290euro kwijt om te verwarmen in de 3 koudste maanden van het jaar, dus valt wel nog mee.
Injectie vergoeding hebben we nog niet gehad van Luminus. Het staat wel vermeld op de meterstanden, maar omdat onze aanmelding nog in progress is, is er nog niks verrekend. Ik hoop dat ze nog credit nota maken eenmaal de aanmelding in orde. Het zal maar over 30-40euro want de panelen liggen er maar van begin januari, maar 't is toch iets.

Zit nu 10 dagen bij Engie en volgens de app heb ik al 2.43euro verbruikt nadat de injectie verrekend werd :clap:Momenteel injecteren we 2x zoveel als dat we afnemen.

Laatst bewerkt:
3 maanden sakkeren dat ze een foute afrekening moeten rechtzetten. Meneer ge moet wachten. Voor de zoveelste keer dan maar eens alles op mail gezet en een adres van de ombudsdienst in kopie. Nog geen week later de correctie om 800 euro terug te storten.

FU Luminus!
Vlotjes, ik ben al sinds juli 2022 bezig om m'n afrekening van juni 2022 goed te krijgen...
Ze hebben een verkeerde gasmeterstand genomen waardoor ik zogezegd 25% meer heb verbruikt dan in realiteit.

'ze zijn ermee bezig' :wallbash:

In de Luminus Monitor app zie ik wel per dag hoeveel kWh injectie er was, maar hier staat geen bedrag bij en dit wordt dus ook niet in rekening gebracht met de totale kost. Is dat bij jullie ook zo?

In de Luminus Monitor app zie ik wel per dag hoeveel kWh injectie er was, maar hier staat geen bedrag bij en dit wordt dus ook niet in rekening gebracht met de totale kost. Is dat bij jullie ook zo?
Het injectietarief hangt af van de BELPEX index die maand, dus welk bedrag zouden ze moeten tonen? Ze weten nog niet hoeveel het moet zijn als de maand nog niet om is...

Vlotjes, ik ben al sinds juli 2022 bezig om m'n afrekening van juni 2022 goed te krijgen...
Ze hebben een verkeerde gasmeterstand genomen waardoor ik zogezegd 25% meer heb verbruikt dan in realiteit.

Paar dagen later heb ik ineens ook de eindfactuur voor heel 2022 gehad.
Schoon spaarpotje...

Kans dat uw tarief voor de periode tot juni 2022 lager is dan uw tarief in de periode daarna is wel heel klein.
Dus snap niet waarom ge er zou achterzitten…ge wilt verbruik verschuiven van een goedkopere naar een duurdere periode.

Halverwege januari de meterstanden doorgegeven aan Fluvius voor de eindafrekening bij Mega (en voor de opstart bij Engie begin deze maand, alles verloopt zoals het hoort bij Engie).
Mega zaagt dak mijn voorschotfacturen moet betalen. Ik weiger omdat ik al sinds juni geen klant zou moeten geweest zijn bij hen. Na een zoveelste herinnering heb ik ze gezegd dat ze alles in 1 rekening moeten verrekenen zodat ik nog maar 1 betaling moet doen. Nu geven zij antwoord dat ze nog maar net de gegevens verwerkt hebben van Fluvius en de finale afrekening pas voor ten vroegste eind maart zal zijn.

Het allerlaatste en dan eindelijk définitief verlost van Mega :wallbash:

Kans dat uw tarief voor de periode tot juni 2022 lager is dan uw tarief in de periode daarna is wel heel klein.
Dus snap niet waarom ge er zou achterzitten…ge wilt verbruik verschuiven van een goedkopere naar een duurdere periode.
Ja, maar ze gebruiken een verkeerde beginstand (die van december 2021 ipv ), de eindstand in mei is wel correct en zou dus niet meer gecorrigeerd worden bij verdere facturatie..

Ik zat bij de Vlaamse Energieleverancier die failliet ging, dus in december 2021 overgestapt naar Luminus.
Toen eindafrekening gekregen van de curator en die meterstanden betwist en laten corrigeren (nu klein tegoed op VL E M), maar Luminus kreeg ook de meterstanden door die ik via Fluvius had laten corrigeren. Waarop zij die meterstand van 12/2021 gebruiken voor afrekening tussen april en mei, met dus een heel hoog verbruik als gevolg...

Net een mail van luminus dat ik 300 euro terugkrijg op mijn "dure" optifix van augustus. Nice.

En in detail dus ook gezien dat de vaste vergoeding pro rata wordt aangerekend.

Terug
Bovenaan