Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Federale premie jan-maart staat in m'n klantenzone van Luminus. En ineens verrekend met m'n eindfactuur. Top![]()
Hoe bedoel je?Ha, krijgen we nog es?
Hoe bedoel je?
november-maart kreeg/krijg je maandelijks 192 euro van de overheid ja.
Eerste pakket was november-december. Tweede pakket is januari-maart.
Ha, dacht dat we alles al gehad hadden, moet blijkbaar iets gemist hebben.
Ik heb 2022 Federaal basispakket voor elektriciteit & gas gekregen in november.
Ik ben het ook aan het bekijken, heb ook Optifix van rond die periode, maar voorlopig is het nog niet de moeite om te switchen, volgende maand kan inderdaad wel eens het kantelpunt zijn.Volgende maand gaan we mogen switchen wss voor gas? (Optifix maart ‘22)
Hier nog niks te zien. En ik zou ook in aanmerking moeten komen: sinds 5/12/2022 klant bij Luminus met Optifix augustus, dus ik was én klant op 31/12/2022 én vast contract afgesloten na 1/10/2021.
Hopelijk in batches en geen voorteken dat ik mij op 23/4 naar de FOD mag beginnen reppen.
Je energiepremie praktisch
- We verrekenen je premie met je toekomstige energiefacturen van Luminus
- We doen dat ten laatste op 31 maart 2023
- Heb je dan nog geld van je premie over? Dan storten we het vanaf 18 april 2023 op je rekening.
Normaal totaal geen probleem en zoals @Tomski al zei, verrekenen ze ook gewoon de vaste vergoedingen pro rata dan.Is het de moeite om een nieuw contract aan te gaan bij Luminus voor gas als je al klant bent?
Bij ons huidig contract bij Luminus (vast tarief) betalen we 14,2 eurocent/kWh gas.
Bij een nieuw contract met vast tarief zou dat 10,5 eurocent/kWh gas zijn. Dat is in ons geval op jaarbasis toch al een besparing van 600 euro...
Kan je zomaar een nieuw contract aangaan als bestaande klant of zijn er addertjes onder het gras bij die piste?
Is het de moeite om een nieuw contract aan te gaan bij Luminus voor gas als je al klant bent?
Bij ons huidig contract bij Luminus (vast tarief) betalen we 14,2 eurocent/kWh gas.
Bij een nieuw contract met vast tarief zou dat 10,5 eurocent/kWh gas zijn. Dat is in ons geval op jaarbasis toch al een besparing van 600 euro...
Kan je zomaar een nieuw contract aangaan als bestaande klant of zijn er addertjes onder het gras bij die piste?
Jup... Onze herziening van vast tarief valt nu in juli. Als we NU een nieuw contract aangaan, dan is de herziening in januari.Normaal totaal geen probleem en zoals @Tomski al zei, verrekenen ze ook gewoon de vaste vergoedingen pro rata dan.
Ik zou persoonlijk wachten tot de prijzen van maart, maar da's een keuze die je zelf moet maken (wij zitten momenteel wel op 8.8 cent met de Optifix van 03/2022).
Klopt niet helemaal. Optifix is een contract met vaste prijs voor 2 jaar. Dus je kan dan gerust volgend jaar zelf ergens in de periode maart-juli zelf eens bekijken of je niet kan switchen.Jup... Onze herziening van vast tarief valt nu in juli. Als we NU een nieuw contract aangaan, dan is de herziening in januari.
In januari is de vraag naar gas, en dus ook de prijs, hoger dan in juli. Dus misschien in ons geval interessanter om te laten zoals het is. Maar niemand heeft glazen bol voor juli natuurlijk...
Ewel ja, ik zie het zelf ook staan. Eventueel eens contact opnemen met de klantendienst?I know. Maar in diezelfde mail stond dat vanaf midden februari de toekenningen zouden gebeuren en je in My Luminus onder 'Facturen' die premies zou kunnen terugvinden.
Ik post het alleen omdat @Green Mamba & @Tomski dit wel in hun dashboard zien staan, maar bij mij dus nog niks te zien is.
Juist.Klopt niet helemaal. Optifix is een contract met vaste prijs voor 2 jaar. Dus je kan dan gerust volgend jaar zelf ergens in de periode maart-juli zelf eens bekijken of je niet kan switchen.
Was aan 't kijken naar de Comfy i.p.v. Optifix. Dan denk ik toch dat ik ga omschakelen: 9,40 eurocent vs 14,18 eurocent (huidig contract).3) Gaat wel, ik heb het elke keer al online gedaan. Het staat gewoon goed verstopt op de site.Enigste addertje :
3) het switchen zelf is niet zo evident. Van optifix naar optifix switchen dacht dat je daarvoor moest bellen, omdat je dat online niet direct kan.
5) correct vergelijken... vorige contract mogelijks nog met 21% BTW, huidige reclame is met 6% BTW
Ja die zijn allemaal 6% BTW, maar de infofiche waar je eventueel naar aan het kijken bent van toen je het hebt afgesloten (vb februari, maart 2022, oktober 2021) kan 21% BTW zijn omdat die regel en waar je dan de huidige prijs mee vergelijkt van 6% toen nog niet actief was .5) Nee, alle contracten (ook bestaand) zijn aangepast naar 6%.
Ik zeg zeker niet dat dat bij iedereen zo is, maar mijn fiches voor elektriciteit is met 6% BTW, die voor gas inderdaad nog met 21% BTW.Ja die zijn allemaal 6% BTW, maar de infofiche waar je eventueel naar aan het kijken bent van toen je het hebt afgesloten (vb februari, maart 2022, oktober 2021) kan 21% BTW zijn omdat die regel en waar je dan de huidige prijs mee vergelijkt van 6% toen nog niet actief was .