Op jaarbasis scheelt het niet veel denk ik. Maar ik wou niet instappen in een duur semester terwijl Direct al een stuk goedkoper was.Jep, dat is zeer weinig. Engie Direct lijkt mij ook een stuk interessanter dan Engie Easy? Verschil is dat Direct elke maand tarieven aanpast en niet om de 3 maanden. Zou momenteel gunstig moeten zijn aangezien de prijzen normaalgezien vanaf nu elke maand goedkoper zouden moeten worden naar de zomer toe?
Ik zit ook met meer injectie dan afname en uit mijn simulaties was Direct het stabieler dan Optifix omdat afname/injectie met elkaar stijgen/dalen en dus compenseren.
Optifix wordt in mijn scenario duurder als de prijzen dalen en goedkoper als de prijzen stijgen doordat de afname vast is en de injectie variabel (en laag). Een paar pagina's terug heb ik mijn simulatie gepost.

. Had eergisteren de gasmeterstand ingegeven en de verbruiken zijn een stuk lager dan andere jaren. Hierdoor, en door de daling van de gasprijzen, was ik al 6 maanden teveel voorschot aant betalen.