Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kreeg bij DATS24:Die energiepremies voor januari, februari en maart zijn toch al goedgekeurd door de overheid dacht ik?
Want die zijn niet te bespeuren op mijn voorschotfacturen (november en december heb ik gekregen)
Zit bij luminus
Nog eens ff een (beginners)vraag hier lanceren.Sinds gisteren heb ik de HomeWizard P1 geïnstalleerd om gas en elektriciteit op te volgen.
De grafiek van gas ziet er zó uit momenteel. Ik vermoed dat het op en neer gaan van die grafiek normaal is? En de drop naar nul en spike zal wel een glitch zijn in de P1? We hebben vloerverwarming op het gelijkvloers en gas dient ook voor warm water in de boiler.
![]()
Op den tijd dat ge het hier vraagt had ge het ook in google opgezochtDie energiepremies voor januari, februari en maart zijn toch al goedgekeurd door de overheid dacht ik?
Want die zijn niet te bespeuren op mijn voorschotfacturen (november en december heb ik gekregen)
Zit bij luminus
Maar alléNog eens -50% zou mooi zijn natuurlijkBen benieuwd wat Luminus met optifix doet, contracten moeten toch nog een stuk naar beneden kunnen met de huidige prijzen...
Maar s'nachts lijkt zijn verwarming ook op te staan toch. Mss opwarmen van warm water, als dat zo een kleine boiler is in de ketel die nog even gestookt wordt (want eigenlijk nog warm) en de ketel nog even in warm water modus blijft hangen (aangezien een ketel maar 1 van de 2 tegelijk kan), zou je zulke curve kunnen krijgen.Die spike in gas heb ik ook elke ochtend. Dat is volgens mij gewoon het uur dat uw verwarming terug aanslaat, is bij mij ook ergens rond 6u geloof ik.
Uw nachttemperatuur eindigt dan en het gaat dan over in dag temperatuur denk ik.
Log eens in op my engie en ga dan naar deze link https://www.engie.be/nl/energiedesk/overheidsmaatregelenMijn moeder kreeg een email van ENECO dat ze dus die energie premie gekregen heeft en het zal verrekend worden.
Ik zit bij ENGIE, en kreeg geen email.
Moet ik mij nu zorgen maken, en zelf die premie aan vragen?
zit al bij engie van vorig jaar 1/06/2022. En heb een gemakkelijke naam, woon op een huis adres zonder A B C (bus) ,
dus lijkt me heel makkelijk, en geen verwarring mogelijk.
(op het journaal zeiden ze dat vooral mensen met een vreemde naam, waar spellings fouten mogelijk zijn, en indien adresfouten in hun bestand zit, dat juist die mensen hard moeten oppassen dat ze de premie niet mislopen).
EDIT:
net eens mijn voorschotfacturen er bij genomen, en ik zie daar toch nergens iets staan van energiepremie of basispakket.
enkel:
<1> Vrijstelling art. 28 van het btw-wetboek: iets van een 30 euro. zal wel dat niet zijn zeker?
Vloerverwarming draait dag en nacht op een heel laag tarief hé.Maar s'nachts lijkt zijn verwarming ook op te staan toch. Mss opwarmen van warm water, als dat zo een kleine boiler is in de ketel die nog even gestookt wordt (want eigenlijk nog warm) en de ketel nog even in warm water modus blijft hangen (aangezien een ketel maar 1 van de 2 tegelijk kan), zou je zulke curve kunnen krijgen.
Ik ben half december overgestapt van optifix (prijs augustus) naar engie direct. Eindafrekening van april (jaarlijkse meteropname) tot half december ontvangen en ik krijg 2800 EUR terug. Oké de winter zit hier wel niet bij in, maar die geschatte voorschotten klopten dus toch niet echt.Ben benieuwd wat Luminus met optifix doet, contracten moeten toch nog een stuk naar beneden kunnen met de huidige prijzen...
Mbt de premies, heb het voorschot van Februari ontvangen (gaat van de rekening op 5/02) en daarin is nog niets te zien. Heb wel een melding gezien dat de premie voor 31/03 verrekend wordt, vorige keer was het ook in December voor beide. Ga er dus vanuit dat het goed komt.
Heb gisteren eens de meterstanden ingevuld op My Luminus, de voorgestelde voorschotten werden voor zowal gas als elektriciteit aangepast naar 10 euro. We hebben zo een 2700 euro teveel betaald vorig jaar tov werkelijk verbruik. En dan hebben we nog 2200 euro op de rekening staan van voorgaande jaren. Ga mijn voorschot dus verlagen, maar dat heeft maar voor 1 maand effect aangezien dan de jaarafrekening reeds volgt.
Ik ben half december overgestapt van optifix (prijs augustus) naar engie direct. Eindafrekening van april (jaarlijkse meteropname) tot half december ontvangen en ik krijg 2800 EUR terug. Oké de winter zit hier wel niet bij in, maar die geschatte voorschotten klopten dus toch niet echt.
Is dat niet een geweldig hoog verbruik dat je dan had?Bij mij klopte die wel. Maar ik heb effectief ruim 1000m3 gas minder verbruikt en ook elektriciteit is gezakt (vooral door nieuwe frigo).
Is dat niet een geweldig hoog verbruik dat je dan had?
Jouw besparing ligt bijna dubbel zo hoog als mijn totaal jaarlijks verbruik.
Amai meer dan 25.000 kWh aan gasverbruik. Dat is gigantisch (in mijn ogen).We hadden in 2021-2022 een verbruik van 2500m2 gas, voor een huis van 30 jaar oud met een vloeroppervlakte van 330m2 (veel te groot).
Dan valt het wel mee. Het koste toch niets (1200 euro/jaar).
Nu verwarmen we enkel beneden + badkamer en op 18,5-19 ipv 21-21,5 graden. Plus het is wel heel warm geweest deze winter.
Slecht epc en een huis 2x zo groot als een ander, logisch toch?Amai meer dan 25.000 kWh aan gasverbruik. Dat is gigantisch (in mijn ogen).
Als je 40% bespaart op gasverbruik, dan is het waarschijnlijk niet enkel door de verwarming 2 graden lager te zetten en enkele kamers minder warm te stoken. Dan zal er voordien waarschijnlijk ook net iets lakser omgesprongen zijn met gasverbruik, en nu veel bewuster.Slecht epc en een huis 2x zo groot als een ander, logisch toch?
Het is 2 graden minder beneden, maar 5-6 graden minder op de 2 verdiepen. De slaapkamers en de zolder worden nietmeer actief verwarmd.Als je 40% bespaart op gasverbruik, dan is het waarschijnlijk niet enkel door de verwarming 2 graden lager te zetten en enkele kamers minder warm te stoken. Dan zal er voordien waarschijnlijk ook net iets lakser omgesprongen zijn met gasverbruik, en nu veel bewuster.
Schoonouders ook - ik zou me geen zorgen maken.Voor de eerste keer in 8 jaar een jaarafrekening gekregen (Luminus) waar enkel gas opstaat.
Ik heb zowel voor gas als elektriciteit optifix, op hetzelfde moment (2j geleden) het contract afgesloten. Anders altijd een jaarafrekening waar beiden contracten/verbruiken opstonden.
Nog iemand die dat apart al heeft gekregen? Ik heb nu een week later nog steeds geen afrekening van elektriciteit gezien.