Energieleveranciers

Allé hup de digitale meter hangt er hé.

Vanaf nu zal het zoveel mogelijk opletten zijn wanneer we wat doen I guess...

Die man zei wel dat het nachttarief nogsteeds loopt in het weekend en in de week vanaf 22u.
Ik dacht dat ik hier eens gelezen had dat dat weg was?

Die man zei wel dat het nachttarief nogsteeds loopt in het weekend en in de week vanaf 22u.
Hoe lang heeft het geduurd tussen melding en meter? Heb je de premie-aanvraag al kunnen afronden?

Hoe lang heeft het geduurd tussen melding en meter? Heb je de premie-aanvraag al kunnen afronden?

Ik heb de aanmelding van de panelen ongeveer 1 maand geleden gedaan.
Premie-aanvraag nog niet kunnen afronden, maar de digitale meter hangt hier nog maar een half uur dus ik veronderstel dat ik nog wel een mail krijg van fluvius.

dag en nacht is weg voor het nettarief (je betaalt evenveel aan je distributienetbeheerder)
qua energiekost bestaat dag en nacht nog altijd (bij mij een verschil van 11 cent per kWh)

Ik was hier net aan het kijken naar mijne meter.
Die hangt hier nu een uur en ik heb 2kWh afname op nachttarief en nog niets op dagtarief?

Hoe kan dat? Zou die fout ingesteld zijn misschien? Voor hetzelde geld heeft die 10u ingegeven ipv 22u? :D

Whats-App-Image-2023-01-18-at-14-12-04.jpg

Laatst bewerkt:
Is het normaal dat je bij Luminus de digitale meter voor gas niet kan activeren (P1-poort)?

Ik krijg altijd de volgende melding:

Code:
Voor een gas EAN-code kan je geen poortbeheer aanvragen.

Is het normaal dat je bij Luminus de digitale meter voor gas niet kan activeren (P1-poort)?

Ik krijg altijd de volgende melding:

Code:
Voor een gas EAN-code kan je geen poortbeheer aanvragen.
Ja. Gas stuurt de gegevens door naar de electriciteits digitale meter en wordt daar ook uitgelezen op de P1.

Zou normaal wel op de meeste watermeters moeten passen denk ik.
Had er ook eens naar gekeken, maar water lijkt me nu niet zo problematisch om echt zo hard te moeten opvolgen vind ik.

Ik was hier net aan het kijken naar mijne meter.
Die hangt hier nu een uur en ik heb 2kWh afname op nachttarief en nog niets op dagtarief?

Hoe kan dat? Zou die fout ingesteld zijn misschien? Voor hetzelde geld heeft die 10u ingegeven ipv 22u? :D

Whats-App-Image-2023-01-18-at-14-12-04.jpg

Zelfde meter is hier maandag geïnstalleerd, en ook wat verbruik op de nachtteller. Volgens installateur worden die dingen zo getest. Werkformulier dat ge hebt moeten aftekenen, zal ook 2kwh aangeven als startwaarde.

Zou normaal wel op de meeste watermeters moeten passen denk ik.
Had er ook eens naar gekeken, maar water lijkt me nu niet zo problematisch om echt zo hard te moeten opvolgen vind ik.
Neen, mee eens. Maar ik dacht, als we dan toch bezig zijn met "digitaliseren", misschien de watermeter ook meepakken. :) Maar ik heb alleen maar de P1 meter besteld bij HomeWizard daarnet.

Na de positieve reacties over Homewizard hier, heb ik er toch maar eentje besteld :D Merci voor de feedback allen, ik ben benieuwd!
Hier ook heel tevreden met Homewizard. Heb sinds vorige week ook een abonnement ervoor zodat ik me data langer dan een jaar heb.

Enige minpunt is dat je niet kan werken met variabele tarieven en als je de tarieven aanpast alle vorige maanden ook gewijzigd worden.

Terug
Bovenaan