Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vermoedelijk wel want ze moeten natuurlijk wel weten hoeveel gas je in de oude prijs verstookt hebt.Als je in januari overschakelt van Optifix augustus naar optifix januari, maakt Luminus dan een afrekening?
Ja idd digitale meter.Vermoedelijk wel want ze moeten natuurlijk wel weten hoeveel gas je in de oude prijs verstookt hebt.
Tenzij je digitale meters hebt...
Ben sinds het prille begin klant. Hoofdaandeelhouder is Luminus, dus niet zo klein en onafhankelijk als het lijkt.Iemand ervaringen met Bolt Energie? Kan me wel vinden in hun visie, maar ben niet zeker of ze wel al te vertrouwbaar zijn.
Ze hebben daar formules voor (elke maand een percentage van je totaalverbruik). Bij een variabel contract moet je toch ook niet elke maand de meterstand doorgeven.Vermoedelijk wel want ze moeten natuurlijk wel weten hoeveel gas je in de oude prijs verstookt hebt.
Tenzij je digitale meters hebt...
Net ook eens de berekening gemaakt (verveling op een zondag)Nachttarief is minder interessant dan vroeger. Hoe meer stroom je kan verbruiken 's nachts en in het weekend hoe beter.
Bij mij scheelt het ongeveer 5 cent per kwh in stroomkost. Op jaarbasis doe ik me momenteel 61 euro voordeel aan nachttarief. En da's met een verbruik van 3500 op dag en 5500 op nacht.

Je zou nog eens gelijk kunnen hebben.Is dat niet tgv de wijziging van dit jaar, met dat capaciteitstarief ?
Uw piek (*50€) + dan die 17€?
Bij mij is de vaste kost 3,3 euro voor deze maand.Je zou nog eens gelijk kunnen hebben.
JaVanaf wanneer geven ze de tarieven voor optifix februari vrij? Is dat echt pas op 1 feb?
Goed voor het maandelijks gemiddelde met Engie DirectDe tariefkaart opnieuw online plaastsen heeft weinig nut. De formule van berekening kan elke maand wijzigen.Vraag, is een leverancier verplicht de tarieven online te posten ? Ik zat bij Totalenergies in de formule Online (vast contract). Dit is in Augustus omgezet in een variabel contract (3 maandelijks verlend) volgens dezelfde Online formule. Helaas zijn ze in september gestopt met de Online formule en bieden ze enkel nog Pixel en Pixel Blue aan. De tariefkaarten voor deze formules staan op hun website, met die van het online contract zijn ze gestopt dus ik heb nergens nog een idee welk tarief me nu aangerekend wordt.
Ik heb even contact opgenomen met de klantendienst, zij zeggen dat ze eraan werken om die tariefkaarten online te krijgen maar mij lijkt het maar een vage uitleg. Op vraag welke de tarieven dan waren zeggen ze:
Augustus: 0,14€ per KwH (inc btw en distributiekosten etc)
November: 0,21€ per KwH (inc btw en distributiekosten etc)
De tariefkaart voor Augustus vind ik wel nog, daar staat 18,8975€ cent per KwH basisprijs gas. Hoe komen ze dan aan die 0,14€ inc kosten)
De energieprijs wordt maandelijks geïndexeerd volgens de tariefformule 0,102 * TTFM + 0,760 c€/kWh (excl. btw). TTFM wordt gedefinieerd als het rekenkundig gemiddelde in c€/kWh van de TTF Day Ahead-prijzen tijdens de leveringsmaand, zoals gepubliceerd op de website https://www.powernext.com/spot-market-data.
Maar het contract is niet afgesloten, het loopt nog. Alleen bieden ze het niet meer aan aan nieuwe gebruikers. Maar ze zijn dus ook gestopt met de tariefkaarten online te plaatsen. Ik mis zo het volledige overzichtDe tariefkaart opnieuw online plaastsen heeft weinig nut. De formule van berekening kan elke maand wijzigen.
het enige wat je kan doen is naar jouw afgesloten contract kijken en zelf de berekening maken. Absurd, I know.
Dus
Ja ja, weet ik.Maar het contract is niet afgesloten, het loopt nog. Alleen bieden ze het niet meer aan aan nieuwe gebruikers. Maar ze zijn dus ook gestopt met de tariefkaarten online te plaatsen. Ik mis zo het volledige overzicht
say what, ik begrijp er niks van ?Ja ja, weet ik.
Maar een tariefkaart van het zelfde product (de naam) hoeft niet het zelfde tarief te zijn dat jij betaalt. Dus ook al stond jouw product nog online, dat hoeft niet dezelfde prijs te zijn dat jij betaalt.
De onderliggende formule kan wijzigen. Het enige dat je nu kan doen is zelf de berekening maken met de formule van jouw contract.
In Januari sluit je product X af met formule: 10cent + prijs-van-de-energie-januari
En kan volgende maand het zelfde product X zijn: 20cent + prijs-van-de-energie-februari
Maar je hebt een contract in januari afgesloten dus je betaalt: 10cent + prijs-van-de-energie-februari
De energieprijs wordt maandelijks geïndexeerd volgens de tariefformule 0,102 * TTFM + 0,760 c€/kWh (excl. btw). TTFM wordt gedefinieerd als het rekenkundig gemiddelde in c€/kWh van de TTF Day Ahead-prijzen tijdens de leveringsmaand, zoals gepubliceerd op de website https://www.powernext.com/spot-market-data
Ja, je gaat het zelf mogen uittellen. 'tis absurd.say what, ik begrijp er niks van ?
Ik ben ingetekend op FormuleX right. Hoe kan ik zelf de berekening maken als ze de tariefkaarten niet meer posten ?
Ze zeggen op de kaart van Augustus wel:
Maar ga ik dat dan zelf allemaal mogen zitten uittellen ? Het is toch aan hun om die energieprijs op een tarfiefblad te posten ?
Zijn er ergens leveranciers waar dit wel duidelijk is en ik de juiste kosten per maand in het oog kan houden ?Ja, je gaat het zelf mogen uittellen. 'tis absurd.
Een tariefkaart van een volgende maand geeft enkel het correcte bedrag als de formule niet is gewijzigd.
Je mag de prijs van TTFM ergens zoeken en invullen in de formule.