Chauffagist
Well-known member
Direct kom ik op 6,8ct voor novemberVoor mij toch blijkbaar niet. 18,60 is het c€ tarief voor Engie Direct, t.o.v. flow aan 14,85.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Direct kom ik op 6,8ct voor novemberVoor mij toch blijkbaar niet. 18,60 is het c€ tarief voor Engie Direct, t.o.v. flow aan 14,85.
Maar die 18 euro staat er ook op als geschat voor jaarDirect kom ik op 6,8ct voor november
Klopt, dat is natuurlijk op die hogere zigdam waarde van een tijdje terug...Maar die 18 euro staat er ook op als geschat voor jaar
Waren de uiteindelijke prijzen voor oktober. Deze voor november weten we pas begin december. Zie ook tariefkaart van november (Ter informatie, de weergegeven prijzen worden berekend op basis van de laatst gekende waarde van ZIG DAM ( Oktober 2022: 44,5406€/MWh).).Direct kom ik op 6,8ct voor november
. De reden waarom Luminus volgens mij vaste contracten niet meer aanbiedt is simpelweg omdat anders de reeds vastgelegde vaste contracten aangepast/vervangen zouden worden tijdens deze daling. Er zijn altijd mensen die voor vast blijven kiezen ondanks alles. Deze zullen hun vast nu niet naar beneden kunnen bijstellen, en zullen ook niet naar variabel gaan. Hier casht Luminud dus serieus op.Ik vermoed dat de meesten die voor vast kozen in augustus zich daarbij het meest “comfortabel” voelen en bijgevolg alsnog blijven zitten aan 23,76€centWat doen de andere augustus optifixers?
. De kans dat dat uiteindelijk de juiste keuze is slinkt wel zienderogen.Ik ben al lang geswitcht. 3month back variabele contracten zijn 21 cent of zo voor q4. Voor q1 2023 is het 10-15. Tenzij we Nov en Dec ttf 400 zien, zal ook q1 een pak onder optifix zitten.Ik vermoed dat de meesten die voor vast kozen in augustus zich daarbij het meest “comfortabel” voelen en bijgevolg alsnog blijven zitten aan 23,76€cent. De kans dat dat uiteindelijk de juiste keuze is slinkt wel zienderogen.
Q1 van 2023 wordt dan bepaald op basis van settlements van december. Dus als de settlements van december dan gemiddeld 220 of zo zou zijn, zou je wel duurder dan Optifix uitkomen. Oktober en november spelen niet mee in de prijzetting voor Q1.Ik ben al lang geswitcht. 3month back variabele contracten zijn 21 cent of zo voor q4. Voor q1 2023 is het 10-15. Tenzij we Nov en Dec ttf 400 zien, zal ook q1 een pak onder optifix zitten.
Tijdelijk boven 180 lijkt mij mogelijk. Langdurig denk ik ook niet.Dus zeer dure verzekering voor 1y van nu. En tegen volgende winter zal Europa wel *iets* uit de hoed toveren. Iedereen zit te overwinst taxen boven 130-180. De kans dat we ttf nog boven 180 zien, lijkt me zeer klein.
Ik ken weinig variabele contracten die op 1 maand werken. Meeste zijn 3 maanden naar achter of 3 naar voor kijken, niet?Q1 van 2023 wordt dan bepaald op basis van settlements van december. Dus als de settlements van december dan gemiddeld 220 of zo zou zijn, zou je wel duurder dan Optifix uitkomen. Oktober en november spelen niet mee in de prijzetting voor Q1.
Die van 3 maanden/kwartaal kijken meestal naar het gemiddelde/settlements van de maand voor het kwartaal. Op basis daarvan wordt dan de komende kwartaalprijs bepaald.Ik ken weinig variabele contracten die op 1 maand werken. Meeste zijn 3 maanden naar achter of 3 naar voor kijken, niet?
En optifix komt toch niet terug any time soon. Die hebben je bij je pietje, die gaan geen ander vast contract meer aanbieden.
Engie DirectHier nog Optifix van augustus, waar zouden jullie aanraden om naar over te schakelen? Is DATS iets? Engie is bij mij wel de goedkoopste maar het verschil is uiteindelijk niet groot.
Ga deze week terug engie direct aanvragen. Optifix is 1/11 ingegaan.Wat doen de andere augustus optifixers?

Kijk dan maar eens naar de tariefkaart van Engie Direct: https://www.engie.be/nl/energie/elektriciteit-gas/prijzen-voorwaarden/Hier ook optifix in Augustus, maar zoveel goedkoper lijkt die Engie Direct niet
Optifix van augustus:
Elektriciteit58.89 c€/kWh dag45,59 c€/kWh nachtGas23,76 c€/kWh
Engie Direct Indexed
Elektriciteit54,16c€/kWh dag37,47 c€/kWh nachtGas18,60 c€/kWh
Volgens mijnenergie.be zijn Elegant, Energie.be en Total (Pixel) goedkoper ?
Elegant Be Smart
Elektriciteit47,23 c€/kWh dag44,71 c€/kWh nachtGas15,52 c€/kWh
Ik blijf.Wat doen de andere augustus optifixers?

Dats wisselt maandelijks ipv 3 maandelijks, gewoon dat je het weet. Kan positief zijn, kan negatief zijn.Hier nog Optifix van augustus, waar zouden jullie aanraden om naar over te schakelen? Is DATS iets? Engie is bij mij wel de goedkoopste maar het verschil is uiteindelijk niet groot.